Airco was leeg. Geen lek. In 2010 werd er een nieuwe compressor opgezet door dealer.
Nu airco dus leeg, afgevuld, foutcode gewist.
Koelt niet alhoewel compressor opspringt en ventilator draait.
Geen verdere foutcodes.
Iemand tip?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er moet toch wel lek zijn als de airco in 2 jaar leeg is!
Een Sharan waarvan de Airco werkt en niet lek = een unicum.......
Gr. paul
er zal wel een miniem lek zijn ergens. Maar Robinair zegt "geen lek gevonden". Dus : miniem.....
En ja 't is een Sharan.
Maar compressor werkt, ventilator draait..........
kapotte verdamper komt veel voor
succes, Pascal
Inderdaad, er rijdt geen Sharan rond die geen problemen met de airco heeft gehad.
Heel vaak lekken ze op de afsluiting van de droger.
Kan ook nog zijn dat hij en lekt en dat er een sensor in interieur op een kachelregelklep niet goed meer is waardoor hij nu nog steeds niet koelt terwijl de compressor en fan wel aanslaan.
Ik heb geen enkele foutcode. Waar staat die verdamper, achter handschoenkastje? Want daar is precies al
[quote=jhl]Want daar is precies al.....[/quote]
maak het verhaaltje even af?
sorry. Daar is precies al vorige schade aan. Hangt half los e.d.
Ik vermoed dat er al "voorgangers" aan bezig geweest zijn.
Beste is het lek opsporen met een lektester (weet niet of je die hebt) en dan beginnen bij de droger. Grille verwijderen en dopje van droger verwijderen en dan daar beginnen. Of water erin doen en dan airco aan en dan kijken of je belletjes ziet.
[quote=ricky]Grille verwijderen en dopje van droger verwijderen en dan daar beginnen. Of water erin doen en dan airco aan en dan kijken of je belletjes ziet.[/quote]
Meen je dat nu werkelijk ? of hoe moet ik dit intrepeteren...
1. de droger zit geintregeerd in de condensor, is een cartridge.
2. niks dopje verwijderen, er staat druk op het systeem.
3. water is niet condenseerbaar.
4. water is funest voor het gehele systeem, de compressor zal het niet op prijs stellen.
Buiten het fenomeen er een lek aanwezig is, en de airco niet koelt ? behoort er een druk op het systeem te staan, zowel lage als hoge druk als de compressor op springt...!
Wat zijn die drukken of vermeld robin air daar niets van ?
Kan me voorstellen dat dit een beetje zo overkomt als je niet weet wat ik bedoel.
Denk je nou echt dat ik airco ga vullen met water en dan aanzetten en dan naar bubbeltjes kijken?.....
1.Bij Sharan kan je deze inderdaad eruit trekken.
2.Met dopje verwijderen bedoel ik het PLASTIEKE afdekdopje die boven de echte afsluitdop zit.
3.Als echte afsluitdop lekt dan bubbeld het water.
4.Water komt alleen bovenop de echte afsluit dop en natuurlijk niet in het systeem zelf.
Theo, ik ga die auto eens terug binnen halen om de drukken te meten.
Ik denk dat de as van de compressor gebroken is, maar dat is maar een gissing
@ Theo : as draait mee, maar de naalden van de hoge en lage druk "bewegen" niet op mijn apparaat tijdens de druktest. Dus er is wel druk van het aanwezige gas, maar blijkbaar bouwt de compressor geen andere drukken op/af.
Jan, welke drukken geeft het apparaat aan ?
Is er een hoge/lage pers/zuigdruk of staan ze gelijk ?
Expansieventiel werkt niet goed/defect, in het ergste geval compressor versleten of heeft vloeistofslag gemaakt door het expansieventiel. (blijft open staan)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar