close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: al 2 dagen start de auto (diesel) moeilijk

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.o

sinds gisteren start de auto in de ochtend zeer moeilijk na een keer of vijf proberen doet hij het pas ,en als hij aanslaat gebeurt dat heel geleidelijk dan hoor je hem lichtjes op gang komen hij zij ook oliedruk nog iets maar dat komt door het doorstrarten wat zou dit probleem zijn ????
oh ja vergeet ik bijna te zeggen dat dit alleen in de ochtend is gebeurd als de auto ook maar even heeft gelopen start hij probleemloos in een keer zoals het hoort !!!
alvast bedankt voor de hulp
groet aadje

Geplaatst door

aadjegolf5 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Begin maar met storing uitlezen en daarna starttoerental meten ( startmotor of accu slecht ? )
Als dit goed is brandstof druk meten want het kan ook goed dat hij druk verlies heeft door uitgeslagen pompverstuivers in de cilinderkop.
Dit kun je zien door de verstuivers uit te bouwen en dan de cilinderkop bekijken op beschadiging.
Dit laatste is vooral bekend bij slechte koude start.

Benny Vee 0
badge

16 jaar

wat jij zegt met start toerental kan wel kloppen want soms loopt hij ook niet helemaal lekker stationair als ik bv voor het stoplicht staat dan trilt de auto behoorlijk niet altijd hoor maar af en toe maar ik moet dus even naar de dealer gaan en vragen of ze hem willen uitlezen ???
alvast weer bedankt en bedankt voor de snelle reactie !!

groet aadje

aadjegolf5 0

16 jaar

Temperatuursensor?

ricky 10
badge

16 jaar

Temp sensor kan kapot zijn, maar als ik de vraagsteller goed begrijp, heeft het niet zozeer met de temperatuur te maken, als met de tijd dat de auto stil staat. Het kan dus evengoed zoiets simpels zijn als een lekje in de brandstofaanvoer... (denk aan een niet goed sluitend dieselfilter, bij oudere typen de retourslangen die lekken, slangklem los etc.) Bekijk dus dat eerst eens goed voordat je vermogens uit gaat geven...

m.vr.gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

16 jaar

hallo Aad

Een sdi is een diesel, je hebt een kapotte gloeikaars, contactstrip van de gloeikaarsen loshalen dan een controlelampje op de plus aansluiten van de accu en dan met de meetpen even op de gloeikaars meten als het lampje brandt is de gloeikaars goed als hij niet brandt is de gloeikaars stuk en dus vier nieuwe monteren.

Groet en succes henk

h spanninga 0

16 jaar

relais 109 niet defect???
weet niet zeker of hij erin zit, maar deze geven vaak problemen

gloei boeci

haci 0

16 jaar

controleer of de opvoerpomp in de tank genoeg brandstof levert en de tandempomp op de cilinderkop testen moet bij 4000tpm ca 10 bar druk geven.

Even zonder gekheid, maar heeft de sdi een opvoerpomp in de tank zitten?

m.vr.gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

16 jaar

[quote=Luiehond]Even zonder gekheid, maar heeft de sdi een opvoerpomp in de tank zitten?

m.vr.gr.
Sjoerd[/quote]
Nee,alleen de pompverstuivers.

ricky 10
badge

16 jaar

golf 5 2.0 sdi is een pompverstuiver

[quote=john5686]golf 5 2.0 sdi is een pompverstuiver[/quote]
Ja klopt,verkeerd gezien,dacht aan golf 4.........

ricky 10
badge

16 jaar

Ben benieuwd of het nu al opgelost is.

Benny Vee 0
badge

16 jaar

laten we met de goedkoopste test beginnen even de weerstand meten van de gloeibougie, gewoon even meten is toch knap lullig als je de kop uit elkaar heb liggen omdat een paar gloeibougies kapot zijn.

Daar ging ik dus ook de mist in, dacht dat het een golf 4 was... sorry!
Dus inderdaad eerst maar ff gloeiers controleren, kost niets en kan geen kwaad...

m.vr.gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.