close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Bora: auto gaat in noodloop.

Bouwjaar: 2001

we hebben hier een auto met het volgende probleem,
als met de auto wordt gereden en goed doorgetrokken +/- 4500 a 5000 rpm houdt de auto in en verliest daarna zijn trekkracht(geen vermogen meer) wordt dan de auto stil gezet en opnieuw gestart is het probleem verholpen wat kan dit zijn..HELP ONS.!!!

het betreft hier een v.w bora 1.9 tdi 110 pk bouwjaar 2001 motortype ajm de volgede foutcode komt in onze tester 17965 (p1557) laaddrukregeling boven max. grenswaarde

de volgende rep. hebben we reeds uitgevoerd.
schoepen turbo gangbaar gemaakt,waste-gate nagezien,luchtmassameter vervangen,magneetklep laaddruk regeling n75 magneetklep uitlaatgasterugvoer omschakelklep inlaatspruitstukklep omgewisseld met andere auto hielp allemaal niks en vaccuumslangen gecontroleerd op lekkage (geen lekkage geconstateerd.)wie kan ons verder helpen metr dit probleem..??? het probleem doet zich niet met enige regelmaat voor.!!! kan het zijn dat er een defect in de ecu zit.??

Geplaatst door

HARRY4186 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

turbo vervangen is enige remedie, komt vaker voor.

succes.

arie549 0
badge

19 jaar

Er is hoop Harry.We hebben laatst een speciaal produkt getest met verbluffend resultaat.De Passat TDI (die bij ons terugkwam na een roetmeting) had dezelfde symptonen als waar jij het over hebt.Probleem zit hem inderdaad in de Turbo, waarvan de schoepen vastkleven.Het produkt wat wij ter test kregen aangeboden had direkt resultaat en kan afhankelijk van de vervuiling een tijdelijke of langdurige oplossing geven.

Siem Bijman 680
badge vip badge

19 jaar

SIEM..

heeft dat speciale produkt nog een naam/merk in iedergeval het klink interessant!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

BESTE ARIE,
volgens ons kan het de turbo niet zijn want deze is losgehaald/schoon gemaakt deze gecontroleerd op: speling as dit is in orde + het probleem doet zich niet altijd voor
toch bedankt voor het meedenken hoop dat je nog een idee hebt.

HARRY4186 0
badge

19 jaar

Ik heb ook wel vaker van anderen gehoord dat ze de turbo uitelkaar gehad hadden, maar later alsnog een nieuwe turbo monteerden. Eventueel de turbodruk opmeten met een normale drukmeter ipv een testkast. Stel dat de ecu een verkeerd signaal krijgt van de drukvoeler en daardoor te snel in noodlop gaat. Eventueel de aansturing van de vacuumpot op de turbo opmeten met een vacuummeter om te zien of de turbodrukregelklep goed wordt aangestuurd. Denk ook om verstopping van de vauumslangen door ouderdom waardoor het vacuum niet snel genoeg kan terugvallen en de regelstang op de turbo blijft hangen. Ik controleer de slag van de regelstang ook altijd mbv een vauumpompje. Hij moet wel een behoorlijke slag kunnen maken van denk ik 1cm en dit moet soepel verlopen. Wanneer je het vacuum weer laat gaan moet de stang direct weer terug gaan. Maar meestal is het toch de turbo die niet goed meer is.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar dat spul van Siem!

harry,

probeer toch maar eens een andere turbo.

heb dit zelfde gehad met een golf 4 110pk tdi.
zelfde kwaal(turbo leek ook in orde), turbo vervangen voor een gebruikt exemplaar toen nog steeds in de noodloop en gaf aan laadruk te hoog.

toen op de gok de turbo weer vervangen voor een nieuwe en auto rijdt nu al weer probleemloos 30.000km.

arie549 0
badge

19 jaar

Krijg komende woensdag een bezoekje van de leverancier, die wat produkt meeneemt.Ga het graag eens laten uittesten, te beginnen bij Harry?

Siem Bijman 680
badge vip badge

19 jaar

turbodruksensor?

fedde 0

19 jaar

heb het al dikwijls meegemaakt gewoon een andere turbo
zetten.

wes11961 0
badge

19 jaar

we gaan een andere turbo proberen en hopen dat het probleem dan opgelost is.

HARRY4186 0
badge

19 jaar

leuk klusje, succes!

arie549 0
badge

19 jaar

@Arie & Wesley, er zijn nog genoeg mogelijkheden over. Jullie kunnen nu niet op afstand zeggen dat die turbo kapot is omdat er simpelweg nog genoeg andere mogelijkheden zijn, meten zal Harry verder helpen.
@ Siem, zou je alsnog die naam van dat produkt willen vertellen?

tr49 0
badge

19 jaar

Geplaatst op 7 september 2005 om 22:28:45

--------------------------------------------------------------------------------
@Arie & Wesley, er zijn nog genoeg mogelijkheden over. Jullie kunnen nu niet op afstand zeggen dat die turbo kapot is omdat er simpelweg nog genoeg andere mogelijkheden zijn, meten zal Harry verder helpen

dit kunnen we wel zeggen, de meesten spreken nl, uit ervaring! en herkennen dit turbo probleem!

(je bevind je namelijk op de proff site)

ook weet ik (harry zit 10,km bij mij vandaan) dat deze garage al het mogelijke (gemeten/getest) al heeft gedaan

vandaar..

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

als de vac.leidingen open zijn , regelklep vervangen, wat blijft er dan nog over om de turbodruk te hoog te laten oplopen?

kawa16166 0
badge

19 jaar

harry ik heb op twee weken tijd 5wagens gehad met het probleem
heb alles geprobeert heb de turbo uit elkaar genomen en gereinigd
heb het klepje van de laaddrukregeling vervangen.als je met de wagen rijdt valt die direckt in noodloop of is het pas in de 4de versneling?

wes11961 0
badge

19 jaar

het enig wat geholpen heeft is een nieuwe turbo

wes11961 0
badge

19 jaar

@Paul
@Germ
@tr49

Jongens, wat wij hebben gebruikt is een produkt van ABCON.Het produkt is een spuitbus die zijn werking het beste doet door zo dicht mogelijk bij de turbo en EGR in te spuiten.Wij hebben het 1 maal getest en direkt vernamen wij verschil in trekkracht en ging de auto niet meer in noodloop, terwijl daarvoor de auto bij fel optrekken direkt in noodloop ging.De praktijk heeft nu uitgewezen dat de procedure eigenlijk 1x herhaald moet worden voor een nog beter resultaat en dat hebben wij toen niet gedaan. Maar er zijn een aantal andere auto's met vastzittende turbo's uitgetest met eenzelfde resultaat.Of het blijvend is moet de komende tijd uitwijzen, maar voor dit geld kun je de turbo niet uit-en inbouwen.

Ik heb wat produkt staan en wil geen reklame maken, maar je kunt me natuurlijk altijd mailen of bellen.

Siem Bijman 680
badge vip badge

19 jaar

@Paul, ok vandaar. Dat wist ik niet en kon dit daarom niet concluderen. Dat ik me op het prof gedeelte bevindt was mij al lange tijd duidelijk.

@Siem, bedankt voor je informatie!

tr49 0
badge

19 jaar

Ik heb nu weleens gezien dat er teveel speling op de asjes van het verstelmechanisme kan zitten waardoor de vaantjes een beetje tegen de zijkant kunnen drukken en daardoor te zwaar gaan om nog te verstellen. Vervangen van de turbo is dan de enigste remedie.

Jos.

jos_br.5980 0
badge

19 jaar

We hebben de turbo vervangen voor een andere probleem is verholpen bedankt voor de informatie

HARRY4186 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.