close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf 2 gti 8v: auto rijdt nerveus bij het stapvoets rijden

Bouwjaar: 1989

hallo,ik ben een trotse bezitter van een vw golf 2 gti 8v,mijn karretje is van van 1989 en heeft 280.000 op de teller,hij loopt als een trein en accellereerd als de beste is zuinig en verbruikt niets aan olie,alleen het probleem is dat hij onrustig rijdt bij het stapvoets rijden(bv in een woonerf of file)wie kan mij helpen aan dit euveltje,alvast bedankt en vele groetjes...jos.

Geplaatst door

jos5950 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Jos, ik heb zelf een Golf 2 GT 1.8 8V met hetzelfde probleem. Ik heb geen oplossing, maar die zou ik dus ook graag horen. Trouwens de voorste motorsteun vervangen scheelt niet in schokken, maar wel in de "voelbaarheid" hiervan.

RoelV 0
badge

21 jaar

nee dat maakt niet uit als je de onsteking ook maar 180 graden verdraait hebt,maar heb je hem wel na gecontroleerd met de ontsteking lamp?

Jan 1983 0
badge

21 jaar

hallo. staat de ontsteking wel goed afgesteld ?

Jan 1983 0
badge

21 jaar

Daar zit ik ook aan te denken, want ik heb mn distributieriem vervangen een hele tijd terug en volgens mij staat het ontstekingstandwiel 180 graden gedraaid, maar ik heb ook de ontsteking zelf daar aan aangepast daarna. Als ik nu de volgende keer de distributieriem vernieuw wil ik alles weer terug zetten zoals het stond, zou dat helpen? Want ik heb alles van de ontsteking meegedraaid en eigenlijk staat alles ten op zchte van elkaar goed, denk ik, want hij loopt verder al 3 jaar prima, alleen dat nerveuze dan bij lage snelheid.

RoelV 0
badge

21 jaar

Ja ik heb em gecontroleerd met lamp.

RoelV 0
badge

21 jaar

Wat voor motorcode??
Benzine druk ook gemeten??

D@nny 0
badge

21 jaar

Wat voor motorcode??
Benzine druk ook gemeten??

D@nny 0
badge

21 jaar

Ik heb geen benzine druk gemeten. De motorcode is van mij in ieder geval RP.

RoelV 0
badge

21 jaar

Maar om nog even terug te komen op de controle van de lamp. In principe hoeft dat niet, omdat je de onsteking in principe niet fout kunt zetten, als je de merktekens aanhoudt. Als je hem wel fout zou zetten, past volgens mij de computer het hele gebeuren aan (binnen de perken natuurlijk).

RoelV 0
badge

21 jaar

@ roel, RP motor in een 1.8 GTI 8V????

RP motor is een 66 Kw 90 PK 1.8 motor met z.g. bosch Mono-jetronic inspuitsysteem, ZEKER GEEN GTI!!
Kan ook dat ze een onderblok van een RP hebben gepakt en daar een GTI kop opgezet hebben, alleen zijn de zuigers & compressieverhouding wel effies anders van een RP en GTI motor tevens zijn GTI zuigers gesmeed en hebben zuigerkoeling d.m.v. extra oliekanalen. Dit verklaart dan waarom hij stationair niet lekker loopt en gaat stoten.

In jouw auto zou een motor met code PF moeten liggen, GTI met katalysator van 79 Kw 107 Pk geproduceerd van 2/87 tot 8/91 voorzien van digifant inspuitsysteem (is eigen creatie van VW)
Als ie van voor augustus 1987 is hoort er een DX motor in van 82 Kw 112 PK, voorzien van mechanische Bosch K-jetronic inspuiting

Zo zie je maar dat er aardig afgekoeid wordt met VW's

audia4 0
badge

21 jaar

Nee, ik heb geen GTI, dat heeft de maker van het eerste bericht. Ik heb inderdaad een GT met monopoint injectie zoals je zegt met 66 Kw. Wel met RP motor.

RoelV 0
badge

21 jaar

foutje bedankt, I over het hoofd gezien.
Heb zelf ook golf met RP gehad, had hetzelfde probleem. Met file rijden een drama. Lijkt er op dat de stuurdoos constant aan het stationaire toerental aan het schroeven is als de motor belast wordt bij laag toerental. Heb er maar mee leren leven, er was geen pasklare oplossing voor.

Succes

audia4 0
badge

21 jaar

ik rijdt al 3 jaar met deze auto en ik kan er goed mee leven, maar ik was benieuwd of iemand een eventuele oplossing weet voor dit....fenomeen.

RoelV 0
badge

21 jaar

roelv om even terug te komen op het afstellen van de ontsteking van een rp motor deze moet wel nauwkeurig met de lamp afgesteld worden (6 graden voor BDP) deze past zich niet automatisch aan. de ontsteking systemen die zichzelf aanpassen zijn te erkennen aan het ontbreken van de vacuum vervroeging op de ontsteking,
trouwens een auto met rp motor moet wel soepel kunnen lopen,
laat anders de auto even vier gas meten misschien komt daar wat uit.

veel succes!!! E.Tempel

Jan 1983 0
badge

21 jaar

jongens.......alvast bedankt voor jullie reactie,nogmaals ik ben zeer tevreden met mijn golfje ,ik gebruik de koppeling gewoon wat meer als ik in een en file zit,en de rest komt wel goed....groetjes

jos5950 0

21 jaar

Ernst, ik ga het eens proberen. Je hoort er nog van. Volgens mij zit er bij mijn auto ook een regelaar voor het CO2 percentage te regelen. Het schijnt dat die ook nog wel eens kapot willen gaan en daar is moeilijk aan te komen. Weet jij waar ik het over heb? Hierover heeft ooit een stuk in de Autokampioen gestaan.

RoelV 0
badge

20 jaar

Wat bedoel je precies met nerveus rijden?
Bedoel als je in een woonerf rijdt met alles los dus bijv. gewoon in z'n 1 of 2 zonder je voet op het gas ed?

Dit kan van alles zijn.
Ik zou eerst beginnen door je onsteking optijd te zetten + je co laten opmeten bij een garage(die ook verstand van gti's heeft)
Vervolgens controleer je de stappenmotor, reinig 'm ook maar gelijk en kijk of alle slangen ook echt goed erop zitten + luchtdicht zijn.

Bij mij (1.8 16V PL) lag het aan het afstellen + de stappenmotor die het niet meer deed voor de volle 100%.

Vlambak 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.