Volkswagen kever: bij koude motor tijdens rijden afslaan

Bouwjaar: 1975

hallo mijn kevertje start prima maar vooral bij koude motor en dan vooral tijdens file rijden slaat de motor vaak af moet vaak met het gaspedaal spelen ook als ik met redelijk warme motor moet stoppen en doe dit niet door middel van op de motor maar laten uitlopen in zijn vrij slaat dan ook af en toe af maar als motor op een gegeven moment echt warm is ongeveer rond 20 km gereden km dan geen probleem meer en loopt dan mooi stationair wat kan dit zijn contactpunten zijn al vernieuwd .

caravan308

Geplaatst door caravan308 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden

Is het co pas afgesteld,als dit te laag staat loopt de motor niet lekker.

caravan308 (0), 20 jaar geleden

ik weet niet of dat co pas is afgesteld en kan iedere monteur dit doen of is dat echt werk voor kevergarage

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden

Moet wel even met een co meter gebeuren vaak word bij de apk de co lager gezet voor de huidige milieu eisen,maar zo'n kevertje loopt dan gewoon niet zo lekker.

caravan308 (0), 20 jaar geleden

oke bedankt ik laat dat wel doen

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden

CO moet tussen 2.5 en 3 procent staan dan lopen ze het lekkerst

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

bij kevers moet de voorverwarminggoed werken
de dikke slang die aan de luchtfilter zit moet naar beneden naar een plaatje lopen dat boven de uitlaat zit in de luchtfilter zit een klep die door een vacuumpot bediend wordt die op zij beurt vacuum krijgt van een thermostatisch geregelde klep die boven in de luchtfilter zit en met een slangetje verbonden zit met het inlaat spruitstuk als de stationaire sproeier niet goe schoon is slaat ie ook regelmatig af

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

ja, en nog iets over voorverwarming, het inlaatspruitstuk wordt voorverwarmt met een bypass uit de uitlaat (de twee dunne pijpjes die door het motorblik naast de krukaspoulie naar beneden gaan) Dit hele handeltje wil nog wel eens verstoppen met kool, met als gevolg bevriezen van het extreem lange inlaatspruitstuk. Leegpoeren en proberen door te spuiten is de enige oplossing. (het kan een hels karwei zijn, en helaas lost kool nergens in op) Ook de afstelling of het ontbreken van de chromen uitlaatpijpjes zijn van invloed op de werking van dit systeem. Het buisje aan de linkerkant in de demper dat zichtbaar wordt als het eindpijpje gedemonteerd wordt verzorgt het vacuum voor de circulatie van dit systeem.

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.