Heb er weer een nieuw probleem bij! Wilde vanmiddag achteruit rijden maar na tientallen centimeters blokkeerde de auto alsof ik tegen de stoep reed? Ging toen even vooruit en daarna geen probleem. Later had ik het thuis op de oprit. Auto rolde naar achteren met de koppeling ingetrapt in eerste versnelling en weer blokkeerde de auto.
Iemand enig idee wat dit kan zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de wielen stuk voor stuk rond draait hoor je wel iets rammelen. Een los stuk metaal.
Vandaag olie afgetapt en er zit een kop van een klinknagel in. Moet de bak dus demonteren en de klinknagels vervangen voor bouten.
Heeft er iemand een handleiding hoe je de bak uit elkaar moet halen. Het is een DUU bak. Heb de bak al uit de auto maar loop een beetje vast.
13 jaar
Zat er niet veel gruis in de olie (zilver kleurige olie) zoja zou ik de hele bak vervangen want dan is er meer schade dan alleen een klinknagel
Heb hem helemaal open liggen en er zijn drie koppen afgebroken maar verder helemaal geen schade! Denk dat ik er net op tijd bij ben en het blokkeren was bij langzaam rollen.
Morgen setje bouten halen en dan alles weer monteren.
13 jaar
Alles weer in elkaar en vandaag een ritje gemaakt van +/- 200km. Bak werkt weer goed en het inhouden/ schokken tussen de 1800 en 2500 toeren is ook weg. Het enige wat ik nog heb is dat de auto in hogere toeren bij accelereren wat last heeft van resonantie / trillen en vrij luidruchtig.
Iemand enig idee?? Zou het de de rubbers van het luchtfilterhuis kunnen zijn?
13 jaar
Je moet zorgen dat alle motor en versnellingbak rubbers spanning vrij teruggeplaatst zijn.
Bekend probleem van DUU en DUS....Meestal wordt het ontdekt door olie lekkage doordat de nagels dwars door het koppelingshuis naar buiten komen....lucky you!! ;)
Cor, dank voor je reactie. Dat zou goed kunnen, van de week een proberen of dat lukt. Heb je nog tips?
13 jaar
Rob, zitten er sleufgaten ergens? proberen de oude stand te vinden, anders met een krick en een plank het zwaarte punt zoeken zodat je de aandrijflijn in een keer een paar milimeter van alle onderste steunen oplicht. Het mooiste doe je dat door ook de bovenste steun los te maken. Je hoeft niets te verwijderen. Als je de krick nu laat zakken komt de motor zonder spanning op zijn rubbers te liggen en is het een kwestie van vastzetten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar