close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Golf 4 tdi 110pk trekt niet meer na vervangen distributieriem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi

Hallo iedereen,
Een kennis heeft een golf 4 tdi 110 pk en zijn distributieriem was aan vervanging toe, dus deze laten vervangen..als hij zijn wagen terug ging halen kwam hij tot besef dat zijn wagen niet goed meer optrok..Hij gaat niet snel in toeren en hij kan in 5de versnelling niet meer dan 3000 toeren halen en max 140 km/h..(is dit een soort van noodloop?). Ik vind dit heel raar..er branden ook geen lampjes op dashboard dus ik snap het niet..zou het dan toch een elektronische fout kunnen zijn en gewoon aan de computer aansluiten en foutcodes wissen of is het iets anders?Maar ik vind het raar dat dit gebeurt bij het vervangen van de distributieriem..en de distributieriem is goed gemonteerd, de motor loopt mooi..
zou iemand iets meer weten?
alvast bedankt
mvg anthony

Geplaatst door

anthony92 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de stekker van de lmm en of inlaatspruitstukdruksensor wel weer aangesloten of goed gemonteerd ??

[quote=De Jong auto service]Is de stekker van de lmm en of inlaatspruitstukdruksensor wel weer aangesloten of goed gemonteerd ??[/quote]
Ik heb de stekker van de luchtmassameter eens gecontroleert en deze was in orde..we hebben het voertuig laten uitlezen en alle foutcodes gewist.. er waren 3 foutcodes, 1 over de airbags, 1 over de centrale vergrendeling en 1 over de inlaatspruitstukdruksensor..maar waar bevindt zich deze sensor als je voor de motor staat? Moet er de plastieke kap af van de motor om eraan te kunnen of niet? En er was namenlijk ook een darmpje niet aangesloten dat naar de turbo gaat hebben ze mij verteld..hij trekt iets beter maar belange nog niet wat het moet zijn..
Het is alsof de turbo niet aanslaat, je hoort hem soms fluiten maar normaal voel je dat de wagen vanaf 2000 toeren harder begint op te trekken en nu voel je dit niet, zou het dan niet kunnen zijn dat de klep van de turbo niet opengaat ?
mvg anthony

anthony92 0

13 jaar

Als je voor de auto staat dan loopt er als het goed is aan de linkerkant of achter op het motorblok een dikke zwarte buis die naar je inlaatspruitstuk gaat en daar moet de druksensor in zitten.
Het is een sensor van +- 5cm bij +- 3cm met de stekkeraansluiting schuin omhoog stekend.
Het kan zijn dat de sensor op een plek zit waar die slecht te vinden is maar hij moet in die buis zitten.

Hallo,
Ik ben eens gaan zien naar de inlaatspruitstukdruksensor en ik volgde al de darmpjes (naar waar deze gaan..) en ik zie dat een darmpje niet aangesloten was en keek 5cm hoger en daar zat een koppelstuk ook bloot, waar dus blijkbaar dit darmpje op moest..Met de wagen gaan rijden en rijd en trekt weer op zoals het hoort :) hartelijk bedankt ;)!
mvg anthony

anthony92 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.