Volkswagen Golf IV: Golf 2.3 V5 start slecht

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 v5

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn golf 2.3 v5.

Hij start slecht, en met een beetje gasgeven wankelt hij in de toeren.

Uit laten lezen en, bleek dat het de krukkassensor was en de gasklephuis.

Allebij laten vervangen en probleem is er nog steeds.

Iemand hier ervaring mee?

Mvg

mercedesfreak

Geplaatst door mercedesfreak (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

jan T (20) PRO, 12 jaar geleden

bougiekabels geven nog al eens probleem door over slaan.
dan gaat hgij ook rotig doen.

groetjes jan.

mercedesfreak (0), 12 jaar geleden

Bougie's vervangen en kabels bekeken nog geen resultaat.

Zelfde probleem blijft nog heb van alles al geprobeerd.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

ketting opgerekt met als gevolg slecht lopen.

jan T (20) PRO, 12 jaar geleden

aan het bekijken van de kabels kun je niet zien of ze door slaan.
het eningste wat iets uit wijst is nat spuiten en luisteren of er overslag is.

groetjes jan.

mercedesfreak (0), 12 jaar geleden

Ik zal ze wel, even nat spuiten kijken of ze overslaan.

Als het daar niet aan ligt waar zou ik dan moeten kijken?

jan T (20) PRO, 12 jaar geleden

dan zul je moeten zien ittevogelen welke cilinder kuren heeft en dan de kabels is wisselen en dan zien of het mee gaat.
blijft het het zelfde dan ga je aan een verstuver denken.
maar meestal komt het door de kabels.
heb je ook nergens een vacuum slang die lek is.

groetjes jan.

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik ga er van uit dat je een AGZ motor hebt (2.3 liter 5 pitter met 10 kleppen) Voordat je ook nog maar iets vervangt, controleer de timing van de ketting.... wat primera al aangaf, probleem ligt waarschijnlijk in de ketting of haar geleiders. Als het blok al meer dan 150.000 km gehad heeft met deze set schat ik in dat je zowieso nu aan de beurt bent.

kan ineens komen, geleidingen zijn van kunststof en worden hard, deze zitten al 10 jaar in de olie en het kunstof wordt net bakkeliet. breekt en dan zijn de rapen gaar. Het is niet per definitie zo dat je dit kunt horen....

op de krukaspoeli zit een merkteken, dat komt overeen met een merkteken op het motorblok. Het klepdeksel moet je uitbouwen, de gleuven in de kopkant van de nokkenassen moeten exact vlak staan met de passingvlak van het klepdeksel. (hoor je te controleren met speciale mal, maar is op oog goed te zien.

motor alleen in draairichting verdraaien om hem op de juiste stand te krijgen....


succes.

mercedesfreak (0), 12 jaar geleden

Heb gisteravond even de kabels natgespoten, en bleek dat ze alle 4 over slaan.

En op de stekker wat op de bobine loopt slaat die ook over.

Je ruikt ook niet verbrand benzine

mercedesfreak (0), 12 jaar geleden

Ik heb alle bougieskabels vervangen en nog steeds het probleem.

Nu weet ik het echt niet meer, hij rookt ook zwart.

En je ruikt nog steeds veel benzine wat niet verbrand.

Als het de ketting is word het wel een duur grapje.

Met koude motor start die wel sneller.

jan T (20) PRO, 12 jaar geleden

ik neem aan dat er toch wat veranderd moet zijn als er 4 kabels door sloegen.
heb je de storing onder tussen uitgelezen en hoe is de werking van de lambdasonde.
en ja de timing kun je natuurlijk controleren of die niet door een uitgerekte ketting verlopen is.

groetjes jan.

mercedesfreak (0), 12 jaar geleden

Heb nog een probleem, vandaag liep me alle versnellingsbakolie eruit.

Het is echt een problemcar dus:P

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=mercedesfreak]Heb nog een probleem, vandaag liep me alle versnellingsbakolie eruit[/quote]
In het ergste geval is een klinknagel losgekomen dit veroorzaakt een gat in het huis van de schakelbak.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.