close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: Bout remklauw Golf 3 van binnen rond gedraaid

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 code ABD

Hallo,

Ik ben bezig de remblokken van mijn golf 3 1.4 te vervangen. Nu zit ik met het probleem dat aan beide kanten er een bout in de klauw is rondgedraaid. Aan de passagiers kant de bovenste en aan de andere kant de onderste. Ik gebruik geen hobby inbus sleutels maar heb een speciaal setje. Het gebeurde ook meteen ik had nog nauwelijks kracht gezet dus ik denk dat het al zo was. (heb zo ook eerst schoongemaakt van binnen en eerst flink met de hammer op het bitje geramd)

Ik had dit probleem onlangs ook met mijn golf 2, daar heb ik het rubber doppje los gesneden en kon ik hem met een tang op de kop los krijgen.

Ik heb inmiddels ook bij de Golf 3 het rubbertje los gesneden maar kom tot de conclusie dat de kop in de klauw verzonken is in tegenstelling tot de golf 2 dus ik kan dit geintje niet herhalen.

Hoe krijg ik nu die rottige bouten los. Heb ook al geprobeerd een groter bitje (nr7) in de bout te rammen, maar dit gaat niet lukken.

Wie heeft er a.u.b. een goede tip voor mij?

Geplaatst door

AlexDSL (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alex,

Als je een 1 maat grotere inbus neemt, of anders een ( oude ) torx, sla die er goed in, en probeer nogmaals, als hij goed erin zit heb je weer grip, anders word het pielen..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

stefan,

Een grotere inbus had ik al geprobeerd maar een torx nog niet. Inmiddels heb ik dat wel geprobeerd op jouw aanraden en aan 1 kant heeft het geholpen aan de andere kant niet. De kant waar het niet heeft gewerk was de kant waar ik al met een grotere inbus had gepropeerd en die kant was dus in het begin van de kop wat wijder, misschien als ik het daar ook direct met een torx had geprobeerd dan was het wel gelukt. Nu moest het torx bitje op het laatst van de binnenkant kop zijn grip krijgen en dit was niet genoeg.

De kant die nog niet los is, gaat het om de bovenste, ik denk dat ik daar waar het busje zit, de boel ga doorslijpen inclusief busje. Ik denk dat dit net wil! Ik heb nog wel meerdere van die busjes liggen van een Golf 2 ik denk dat het dezelfde zijn.

Thanx..........

AlexDSL 0

14 jaar

Een veeltand inbusdop wil vaak ook (die je gebruikt om de aandrijfassen mee los te draaien aan de bakzijde)

Gr. Harry

berendonck 0
badge

14 jaar

Volgende keer kun je die imbusboutjes beter met een slagschroevendraaier los halen in plaats van een gewone imbussleutel. Die boutjes kunnen nu eenmaal goed vast zitten en met een imbussleutel begin je dan niet zo veel. Met een slagschroevendraaier laat je namelijk het boutje eerst even schrikken en dan draai je hem los. michiel..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.