Volkswagen Passat 2000: Brandstofleidingen vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: AJM 1.9 TDi 115Pk

Met deze Passat ben ik al een tijdje aan het aanmodderen.
te pas en te onpas begint ie te schokken als hij stationair loopt.
de laatste tijd begint hij ook tijdens het rijden trillingen door te geven, hij loopt dan onrustig
in stationaire toestand lijkt het dan alsof hij diesel te kort heeft en dan slaat hij opeens één slag over en loopt dan even goed of blijft schokken.
vervolgens begint het weer opnieuw

het grote probleem is dat het niet continu en consequent aanwezig is en ik weet ook niet hoe het op te wekken maar ik ben er ondertussen wel klaar mee.
uitlezen brengt ook helemaal niks.

lekker vaag dus allemaal

ondertussen heeft hij al een paar keer bij de garage gestaan
-PD's zijn gemeten en goed
-de afdichtringen van de PD's zijn vervangen
-de kabelboom van de PD's zijn vervangen
-een of andere retourklep in de brandstofleiding zat vast en is vervangen (niet meer aanwezig)
-al met al een paar euries lichter en het probleem is er nog steeds.

gezien het niet structureel aanwezig zijn verdenk ik de dieseltoevoer en wil nu preventief wat slangen vervangen, het brandstof filter en de dieseldoorgang van de brandstof koeler schoonmaken

Nu heb ik de kap opengemaakt, maar ik krijg niet helemaal duidelijk wat nu koeling en wat nu brandstof is
Wie kan mij wat eer duidelijkheid verschaffen welke leidingen van de diesel zijn en welke niet.
En welke buiten en binnendiameter deze hebben.

Ook alle andere suggesties die mij kunnen helpen zijn welkom.

bobbes

Geplaatst door bobbes (65) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Mar waarom zomaar slangen gaan vervangen?.
Brandstofdruk is via testkast gewoon af te lezen en te beoordelen of dit voldoende is.
Tenminste,een beetje garage kan je daar uitsluitsel over geven.

bobbes (65), 10 jaar geleden

Meten heeft alleen zin als een probleem structureel aanwezig is.
Gezien het feit dat het probleem niet structureel aanwezig is, heeft meten dus geen zin.

Mijn vermoeden is dat er vervuiling inzit of valse lucht of zoiets

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=bobbes]Mijn vermoeden is dat er vervuiling inzit of valse lucht of zoiets[/quote]
Controleer of de verstuivers in de kop niet zijn uitgeslagen, dit is mijn vermoeden.

Gr. paul

bobbes (65), 10 jaar geleden

Wat bedoel je met uitgeslagen?

En hoe controleer ik dat?
En is het makkelijk op te lossen als het inderdaad zo is?

tyko (0), 10 jaar geleden

Als je je brandstofilter vervangt, kijk dan eens of dr olie in zit (oftewel zwartwe vloeistof in zit) > zo ja> waarnschijnlijk je "tandempomp"kapot.
Hoop dan maar dat er alleen olie in je brandstofleidingen is gekomen en niet andersof ivm verminderend smering van t blok dankzij schrale diesel in je olie.

bobbes (65), 10 jaar geleden

het heeft even geduurd.
brandstoffilter helemaal schoon.
verstuiver gemeten en zijn nog goed.
Het advies van Paul heb ik niks mee gedaan omdat ik niet weet hoe ik dat moet controleren.
Maar ik heb een losse brandstofleiding gevonden (slangenklem niet vast)

Op de foto de rechtse leiding op de bovenkant.
Deze heb ik vastgezet en het (lijkt) opgelost.

Zou dit het kunnen zijn. Ik bedoel hiermee, is er een verklaring voor dat desbetreffende klem mijn probleem zou kunnen veroorzaken?

bobbes (65), 10 jaar geleden

de slangenklem blijkt het dus te zijn geweest
Na 4000 km geen last meer van gehad

bobbes (65), 8 jaar geleden

de slangenklem blijkt het dus te zijn geweest
Na 4000 km geen last meer van gehad

bobbes (65), 8 jaar geleden

de slangenklem blijkt het dus te zijn geweest
Na 4000 km geen last meer van gehad

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.