Mijn passat met avb pompverstuiver motor, heeft op eens een brandstof verbruik van 1 op 7.5 in plaats van de normale
1 op 10.5
Hij heeft geen vermogens verlies
Hij rookt niet
Ik kan geen lekkage vinden
Vag-com geeft geen foutmelding
ik vond dat er weinig druk achter de uitlaatgassen zat,
ik heb de uitlaat nagekeken die is open,
de kat heb ik leeggemaakt,
er zit nog steeds weinig druk achter, het voelt aan als een heel
licht windje,
als na 5 minuten stationair de EGR dicht gaat,voelt het wel weer
een beetje normaal niet krachtig maar je voelt wel de drukgolven.
Wie heeft een idee waar ik kan beginnen met zoeken?
Sybren
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou zeggen begin eens met je EGR dichtzetten. tenminste uit je verhaal begrijp ik dat je een diesel heb. Deze sluit je af met een bij voorkeur RVS plaatje van een mm of 2 en aan beide zijden een pakking, te halen bij de dealer à 2 euro per stuk.
Deze heeft absoluut geen nut als je toch je kat al leeg hebt geslagen.
Wim
De EGR kun je heel simpel dichtzetten door de originele pakking te vervangen door een stuk uitlaatpakking in het model uit te knippen en deze er voor in de plaats te monteren. Heb je echt GEEN dure RVS-plaatjes a 8 tot 14 euro p/st EN nog eens 2 "dealer-pakkingen" van 2 euro p/stuk voor nodig.......
18 jaar
RVS plaatje; ga eens bij de ijzerhandel langs en vraag of je even in de oud ijzer bak mag zoeken, half uurtje met de zaag en de boor spelen en het is klaar. dan nog 1 pakking halen en de oude lekker laten zitten ben je voor 2 euro en een beetje werk klaar. Tevreden gevoel dat je het zelf heb gedaan! En het heeft uiteindelijk bijna niets gekost...
Dan zou ik het van RVS doen ipv uitlaatpakking.
Maar ik heb idee dat je overal op af wil geven, net als zomaar de conclusie trekken dat een serviceinterval resetten niet in het boekje van je auto staat.
Post iets als je het zeker weet of geef anders ruimte aan een ander voor aanvulling.
M.vr.gr.
Wim
18 jaar
hallo wim...
allemaal leuk bedacht die zgn rvs plaatjes! de meesten die ik zoal tegen kom, sluiten niet eens 100% af! namelijk iets koud op koud monteren vraagt een vlakke en een schone ondergrond, en daar gaat het de mist nogal eens in..
ik gebruik zelf ook geen rvs plaatjes, uitlaatpakking is de enige manier om hem 100% te kunnen dichten.
paul,
Voor wat betreft het resetten van de service-interval indicatie heb je gelijk; dat staat idd in het boekje. Ik keek niet goed. Zal ik nog ff aanpassen. De rest van jouw opmerking schaar ik maar onder het mogen hebben en uiten van een mening. Een stukje uitlaatpakking UITKNIPPEN en monteren kost MINDER TIJD en MINDER GELD dan jouw advies en hee, de uitlaatpakking-methode KAN DOOR EEN IEDER DIE KAN KNIPPEN uitgevoerd worden, dus OOK dat doe-het-zelf-gevoel is aanwezig. Heb je dus OOK GEEN rvs-plaatje voor nodig. Ik moet idd toegeven dat, als je veel van bling-bling houdt, je beter een rvs plaatje kunt kopen! De uitlaatpakking-methode werkt gewoon, dat weet ik wel zeker. Waarom? Omdat ik het zelf gedaan heb en dus uit ervaring spreek en zo dus kan zeggen dat het werkt. Zo voldoende, Wim..?
18 jaar
Paul, helemaal met je eens, daarom geef ik ook aan zowel boven als onder een pakking te monteren om op deze manier wel een volledige afsluiting te krijgen.
Wat betreft verhaal van Santa:
Uitlaatpakking is sneller. Voor de particulier maakt het weinig uit, lokale ijzerboer, gratis plaatje uit de afvalbak + bezoek aan de dealer = 2 euro totaal prijs.
Of de onderdelenhandel en uitlaatpakking kopen, want ik ken niet veel particulieren die dat hebben liggen.
De keuze is aan Sybren.
Santa, sorry dat ik een beetje hard uit de hoek kwam.
Maar kreeg een beetje zo'n zeik gevoel van je opmerkingen, was niet persoonlijk bedoeld, ik stel voor dat we het hier bij laten...
Wim
18 jaar
Mannen bedankt voor de hulp,
ik heb nu een paar dagen gereden, en langzaam gaat het verbruik
weer de goede kant op.
kan dit komen door interne vervuiling die er nu uitblaast/brand?
Ik schaar mijzelf onder de handige particulier,
als ik de EGR uitschakel wil ik graag het hele zooitje weg hebben, kan ik gewoon de hele handel er uit halen incl de
koeler en het water doorverbinden?
dan heb ik de volgende keer met sleutelen een beetje meer ruimte
Sybren
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar