Hallo
Mijn vraag betreft dat het brandstof verbruik veel hoger ligt naar het vervangen van de distributieriem in combnatie met een kleine beurt en de apk. Scheelt me nu ongeveer 150 a 170 km op een volle tank diesel,terwijl de omstandigheden waar ik onder rij niet veranderd zijn. Normaal verbruik van mijn golf lag boven de 1/19 en nu zit ik net boven de 1op16. Graag een reactie waar dit aan kan liggen.BVD
John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
pomptiming
kijk hier maar eens:
www.gerritspeek.nl/vag-com_pomptiming.html
Waarschijnlijk pomptiming zoals fedde al aangeeft
19 jaar
Nou als ik het goed begrijp heeft het dus te maken met de afstelling, contact gehad met de garage deze is van mening dat de brandstofpomp niet opnieuw op tijd hoeft worden gezet daar hier bij vervanging van de riem niets aan veranderd is. Dus we zitten met een wellus nietus spelletje, en ik me voor de eerste keer in deze auto groen en geel erger. Is voor mij onbekend terrein wat betreft de afstelling van een dieselpomp.
19 jaar
en nieuwe riem is iets kleiner als een gebruikte riem
19 jaar
Wat is dat voor een garage? Het is toch een kleinem moeite om met vag com na te gaan hoe de pomp staat. Van kenners gehoord dat de timing bij het wissselen van een riem wel degelijk kan veranderen. Kijk anders op www.tdiclub.nl, daar zijn genoeg mensen die de timing voor je willen uitlezen en wellicht voor noppes.
Wicher
19 jaar
Vanuitgaande dat het geen pompverstuiver is (doe kan je niet eens stellen natuurlijk) dan heb je grote kans dat de pomp wel opnieuw getimed moet worden. Zoals Wicher aangeeft, waarom wil de garage het niet even uitlezen voor je?
Iets anders dan: wat is de verklaring van de garage waarom het verbruik is toegenomen?
19 jaar
Nou hun antwoord is gewoon dat ze het niet aannemelijk vinden dat de timing verlopen is en dat ze dit hebben gecontroleerd. Zodoende dat ik het nog even moet aankijken. Een verklaring konden ze momenteel niet geven. Heb met ze afgesproken dat ik het deze maand nog even aankijk maar dan verwacht ik toch wel dat er iets ondernomen wordt. Maar als het goed is heb ik voor die tijd al een oplossing gevonden via een verwijzing van Fedde of inderdaad via de TDI-club. Ik laat het jullie weten indien het probleem opgelost is. In ieder geval bedankt voor jullie reactie's.
19 jaar
het wil nog wel eens dat een stagiere in een garage de verkeerde moeren oplost, meer verbruik na dis vervanging is 100% pomptiming. laat hm ff op tijd zetten bij een andere garage ben je van het gezeur en verbruik af ps zoek meteen een andere garage liefts een dealer m vr gr
een dealer kijkt meestal ook nooit naar de pomptiming
19 jaar
wat fedde zegt klopt precies! overgens ze staan soms vanuit de fabriek al niet optijd.
paul,
nee idd dan staan ze op de milieu waarde
met vag-com is dat op de blauwe lijn
en die moet op de groene lijn
de groene lijn betekent:
minder roet
soepelere motor
lager verbruik
als ie weer te vroeg staat dan begint ie te nagelen
19 jaar
welke pomp moet je dan afstellen en is dit makkelijk
ik kan mijn auto wel uitlezen met de grafiek
hij zit bij mij tussen blauw en groen in
19 jaar
Het lijkt me dat je de timing van de brandstofpomp moet afstellen. Als je het nog nooit gedaan hebt zou ik het eerst door een vakman laten doen.
Wicher
19 jaar
Daarom heb ik de riem ook laten vervangen in een garage in combinatie van een beurt met apk. Ben nog aan het wachten op een reactie van een persoon die ik heb aangeschreven ivm met het eventueel opnieuw afstellen van de auto, maar nog niets van gehoord. En anders gaan we terug naar de garage om de wagen opnieuw te laten uitlezen. Zal wel goed komen maar was niet nodig geweest, brengt alleen maar ergernis bij me teweeg en zeker omdat je extra voor deze dingen naar de garage gaat.
19 jaar
John
Ik voel helemaal met je mee. In mijn ogen laten garages vaak steken vallen wat bij mij ook ergernis opwekt.
Daarom ga ik het nu anders aanpakken, Paul Kelder in Ommen is een goed adres maar er zijn er meer.
Wicher
19 jaar
@remco
kijk eens hier:
http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_ID...
daar staat het precies omschreven
19 jaar
Zo heeft even geduurd, wagen vandaag terug naar de garage geweest. Helaas ze hebben geen afwijking gevonden volgens hun, is en staat alles goed. Weet het nu ook niet meer. Leenwagen die ik had betrof ook een zelfde type auto en hier was dus duidelijk verschil in te merken, perfecte acceleratie,reageerde goed op het gas en de verbruikersmeter gaf veel lagere waarde's aan dan mijn auto. Zal dus op een andere manier er achter moeten zien te komen wat er fout is gegaan bij het wisselen van de riem. Iemand nog eventuele suggestie's Groetjes John
18 jaar
Kijk eens op www.tdiclub.nl. Er is nu zo'n beetjue een landelijk netwerk van leden die met VAG com je auto willen uitlezen, mogelijk zonder dat daarkosten aan zijn verbonden.
Wicher
18 jaar
Daar heb ik me inderdaad aangemeld, en ook iemand hier voor aangeschreven maar nog geen respons ontvangen. We zullen nog maar even afwachten . Wordt vervolgd
Gr John
18 jaar
Nou eindelijk rijdt de wagen weer als vanouds.Een duidelijke oorzaak heeft men eigenlijk niet kunnen ontdekken.Ze hebben alle slangen en andere toebehoren losgemaakt en gecontroleerd en weer erop gezet. Luchtmassameter had men vervangen maar dit loste het probleem ook niet op dus heeft men de oude weer terug gezet. Aan de afstelling heeft men ook niets veranderd deze stond goed. Momenteel loopt de wagen in ieder geval weer goed, verbruikmeter geeft ook weer de oude vertrouwde waarde aan. Men denkt dat een aansluiting niet goed heeft gezeten, en dit de problemen heeft veroorzaakt. Groetjes John
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar