Ik heb het fuseestuk rechterkant vervangen van een Polo 9N.
De veerpoot zit in het fuseestuk.
De camber klopt niet t.o.v. de linkerkant.
De bovenkant van het wiel staat teveel naar buiten.
Ik snap niet hoe dit kan en hoe ik het kan corrigeren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de draagarm of de onderste fusee kogel niet krom?
Nee. Beiden goed.
De enige mogelijkheid om te stellen is de speling op de boutbevestiging .
Voorwaarde bij het uitlijnen is dat de brug exact horizontaal staat hangend in de veiligheid, een huis tuin en keuken waterpas is niet de manier om dit te meten.
Als aan deze voorwaarde is voldaan dan mag er een slobgat worden gemaakt om de wielvlucht goed te krijgen .
1 mm ovaal vrezen of vijlen is vaak al voldoende.
Succes.
Bedankt voor het nuttige bericht.
Het wiel staat erg schuin en dat stond hij niet voor de fuseewissel.
Ik heb gechecked en vergeleken met de linkerkant en alles staat min of meer gelijk.
Ik loop alles nog een keer na later vandaag.
Met name de boutbevestiging.
Je hebt minimale afstellingsmogelijkheid d.m.v. de 3 boutjes op de fuseekogel en door het aluminium gedeelte tussen metalen subframe en draagarm ophanging iets te verschuiven.
De onderkant van schokdemper zit ook helemaal tegen de aanslag in het fuseestuk?
Heb je dit geconstateerd op een uitlijnbrug of kan je het op het oog al zien?
Was het vervangend onderdeel nieuw?
Je hebt een tolerantie van een graad en dat is nauwelijks te zien.
Succes.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Alles geprobeerd maar afstellen kan maar minimaal bij deze Polo.
Moest dus wel kromme fusee zijn.
Fusee omgeruild en nu staat alles weer naar behoren.
Niet netjes dat sloperij kromme fusee demonteert en te koop aanbied vind ik zelf.
Leermoment.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar