auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen 0 D 55 KW: Start problemen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1422, Vermogen (kw): 55

Dag allemaal

Ik heb een polo 1.4 tdi n9 uit 2004. Sinds kort heeft deze een probleem. Als ik de auto in de ochtend start dan slaat hij gelijk aan. Na ongeveer 5 minuten rijde slaat hij af en niet stotterend hij gaat gewoon gelijk uit. Als ik m dan probeer te starten dan duurd het ongeveer een halve minuut voordat de motor aanslaat. Naar de garage geweest uitgelezen deze gaf nokkenas sensor aan. Deze vervangen en het probleem bleef hetzelfde. De gloeibougies waren door gemeten deze waren ook niet goed 3 nieuwe erop gezet nog steeds zelfde probleem. Toen nieuwe diesel filter erop gezet en nog steeds het zelfde probleem. 3 tweedehandse injectoren erin gezet nog steeds hetzelfde. Wat kan het zijn??? Want voor de rest van de dag heeft de auto geen problemen hij start normaal en rijd goed geen trilling niks. Alleen in de ochtend dus deze start problemen.

Mvg
Joey

Geplaatst door

Joeyrafi (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt me meer een elektrisch probleem dan een diesel probleem , is er al wat gemeten aan signalen ?

Nee er is nog niks gemeten. En als er iets gemeten moet worden waar te beginnen kaleido?

Alvast bedankt

Joeyrafi 0

7 jaar

Of er spanning op de brandstofpomp komt bv. of de juiste signalen uit het contactslot komen , eventuele relais goed werken in het brandstofsysteem om mee te beginnen.

Ja sorry vergeten te vermelden dat de brandstof pomp onder de stoelen wel stroom krijgt deze is 2 maanden geleden vervangen omdat ie niet meer werkte. Gisteren hoorde ik m wel werken. Dan ga ik morgen de realais controleren. Kan ik deze zelf opmeten en welke waardes zouden deze moeten geven?

Alvast bedankt

Joeyrafi 0

7 jaar

De brandstofpomp zelf bij de motor moet ook signalen krijgen.

Ooh oke ik dat morgen laten controleren.

Bedankt voor je info!

Mvg

Joeyrafi 0

7 jaar

Mischien ook handig te vermelden als ik m dus weer probeer te starten nadat hij uitgevallen is en ik krijg m weer aan dat rookt ie heel veel. Net of er ergens te veel brandstof is. Na een 50 meter rijden stopt ie met roken.

Mvg

Joeyrafi 0

7 jaar

Zou eens naar de egr klep kijken,mogelijk is deze vervuild en blijft eerst open staan,bij oplopede temperatuur wordt de aangekoekte smurrie zachter en werkt hij weer.(3 cyl pompverstuiver toch?)

jaker 0
badge

7 jaar

Ja klopt 3 cilinder. Egr klep is schoon en werkt naar behoren.

Mvg

Joeyrafi 0

7 jaar

Probleem is opgelost. Het lag aan de gloeirelai nummer 103

Joeyrafi 0

7 jaar

Gloeirelai

Joeyrafi 0

7 jaar

103

Joeyrafi 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.