Volkswagen Passat: centrale vergrendeling defect?

Bouwjaar: 1998

mijn linker achterportier en de achterklep van een passat variant willen niet open. Met geen mogelijk kan ik deze open krijgen. Volgens mij is het motortje van de linker achterdeur defect. Weet iemand een mogelijkheid om deze deur en de achterklep open te krijgen?

passat1998

Geplaatst door passat1998 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Marijn7200 (0), 19 jaar geleden

De cv werkt vaak met een luchtpomp die ergens achterin zit mogenlijk is één van de slangenlek.
Dit soort noodgevallen staat vaak in het instructie boekje, er meld zich vast nog wel iemand die deze wel heeft.

raymond_hoste (0), 19 jaar geleden

hallo,
Als deze nog vacuum gestuurd word kan er luchtlekkage zijn in de stekkers in de AofB style.Daar zitten de slangetjes in voor de aansturing van de cv-motors.Dan kun je het ook horen sissen!
volgens mij wordt bij de nieuwe type niet meer vacuum gestuurd maar electrische.
Succes

wietse11996 (0) PRO, 19 jaar geleden

deze wordt neit vacuum gestuurd het slot zelf is stuk en achter kun je met de sleutel open maken bij kenteken verlichting.
deze sloten gaan vaker stuk.
je kunt hem als het slot stuk is gewoon van binnen openen.
het kan ook zijn de het regelapparaat onder bestuurdersstoel vol water zit maar dan hem je meestal meer klachten. moet je hem even laten uitlezen kunnen ze meteen zien of die stuk is.
ik zou even het door voer rubber bij achter deur los halen en kijken of er een kabel breuk is.

passat1998 (0), 19 jaar geleden

Inmiddels is de auto bij de VW dealer geweest. Lekkage ontstaan via linker voorportier (bestuurderskant). Het regenwater heeft een weg in de auto kunnnen vinden en is inderdaad onder de bestuurdersstoel terechtgekomen. Regelapparaat defect geraakt, daardoor is er waarschijnlijk kortsluiting ontstaan in het elektrische circuit. Centrale vergrendeling dus ook defect. Ontzettend dure reparatie circa ¤ 1.100,--. Vanwege de hoge kosten heb ik eerst slechts een gedeelte laten repareren (¤ 900,--).

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi erwin


1.100, euro!!!! hahaha,, dan zal die dealer nu wel op vakantie zijn... :^)

tjonge,tjonge.. hoe gek maak je het dan als dealer....


paul,

Ernst Tempel (0) PRO, 19 jaar geleden

hallo Erwin,wat was er zo duur de onderdelen of het werkloon
zou je de rekening kunnen toelichten? ben benieuwd.

gr.E.Tempel

passat1998 (0), 19 jaar geleden

werkloon, ze zijn bijna 1,5 uur beziggeweest om het linkerportier open te krijgen. de vloerbedekking kostte veel tijd om los te maken ,het raammechanisme vervangen en allerlei kleine werkzaamheden. ik denk dat het werkloon circa ¤ 500,-- was.

Marijn7200 (0), 19 jaar geleden

500 euro is 10 uur werk?

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, marijn


het uurtarief.. ligt bij de vw, op 70, euro...


paul,

Marijn7200 (0), 19 jaar geleden

Auw..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.