auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Jetta: climatronic

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Ik heb een jetta van de 2e maand 2006 gekocht , met schade.
Deze auto is eigenlijk bijna klaar , alleen was ik van plan om de "mechanische" airco om te bouwen naar een automatische ( ecc ) .
Nu heb ik me laten vertellen dat dit niet alleen de kachel unit met de kabelboom vervangen is , maar dat dit in principe nog ingelezen dient te worden bij de vw .
Lijkt mij vreemd , maar niks is onmogelijk natuurlijk.
Weet niet of er mensen zijn die hier iets van weten , mede omdat dit natuurlijk niet zo vaak voor komt , en de auto nog vrij nieuw is .
Hoop dat iemand me raad kan geven of dit mogelijk is , en waar op te letten .
Groeten Bart Hartogs.

Geplaatst door

bart860 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou er zeker niet aan beginnen,je zou dan alles moeten overbouwen,varieerend van het complete kachelhuis/stelmotoren/complete kabelboom/ecc zelf tot aan de zonnecel.
Daar komt nog bij dat het allemaal via can-bus werkt,wat zeker storingen gaat opleveren bij het minste gerinkste,omdat elk regelapparaat met elkaar communiceert,vandaar dat "uitlezen" ze bedoelen dus coderen naar wagen met climatronic.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

[quote=ricky]Zou er zeker niet aan beginnen,je zou dan alles moeten overbouwen,varieerend van het complete kachelhuis/stelmotoren/complete kabelboom/ecc zelf tot aan de zonnecel.
Daar komt nog bij dat het allemaal via can-bus werkt,wat zeker storingen gaat opleveren bij het minste gerinkste,omdat elk regelapparaat met elkaar communiceert,vandaar dat "uitlezen" ze bedoelen dus coderen naar wagen met climatronic.

Ricky,[/quote]
stuur unit
binnen en buiten temp sensoren
binnen spiegel/verlichting unit
andere airco pomp
dasboard paneel vervangen
complete kachel unit
de stelmotoren kan je anders niet monteren
dus vel werk voor een mogelijke hoop storingen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ik heb de hele auto al open liggen , omdat het dashboard er toch uit moest voor de airbag.
En ik zie dat de hele kachelhuis compleet gemonteerd zit op een koker die van links naar rechts onder het dashboard loopt.
Je vertelt me nu dat ik het kachelhuis met stelmotoren en dergelijke moet monteren , maar naar mijn inzien zit dit allemaal in het kachelhuis.
( kan een kachelhuis op de sloop kopen , met de knoppen en kabelboom )
Denk zelf dat ik in principe dan alles heb , alleen is dus de vraag of het uberhaupt aan het werken te krijgen is , evt door inlezen door de vw.

bart860 0

17 jaar

[quote=bart860]Ik heb de hele auto al open liggen , omdat het dashboard er toch uit moest voor de airbag.
En ik zie dat de hele kachelhuis compleet gemonteerd zit op een koker die van links naar rechts onder het dashboard loopt.
Je vertelt me nu dat ik het kachelhuis met stelmotoren en dergelijke moet monteren , maar naar mijn inzien zit dit allemaal in het kachelhuis.
( kan een kachelhuis op de sloop kopen , met de knoppen en kabelboom )
Denk zelf dat ik in principe dan alles heb , alleen is dus de vraag of het uberhaupt aan het werken te krijgen is , evt door inlezen door de vw.[/quote]
Als je ALLES zou overbouwen zoals het origineel zit,dan zou het na het coderen wel werken,maar zie alles maar eens over te bouwen,en probeer maar eens uit te vinden WAT je allemaal moet overbouwen tot het origineel,weet zeker dat je nog van alles daarna gaat tegenkomen,namelijk een hoop storingen/ellende/stress en veel geld.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

juist
gewoon lekker origineel laten

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ik zal de wijze raad van jullie maar opvolgen , de auto heb ik met schade gekocht omdat ik hem dan goedkoop zou hebben , maar als ik die extra dingen ga doen , dan kost ie dalijk net zo veel als dat ik een hele met clima gekocht had.
Toch vind ik het jammer.
Dan heb ik nog 1 vraagje , ik weet dat je veel moet inleren bij nieuwe auto's , zoals een trekhaak en pdc moet je aanmelden.
Maar is dat ook bij xenon lampen ?
Die staan er zat te koop op het net , maar als hier ook nog een prijskaartje eraan zit voor het inleren , dan word ik er ook niet vrolijk van.
Kan dan beter een golfje 4 blijven rijden , die zijn lang niet zo ingewikkeld.
Toch alvast bedankt voor de raad.
Groeten Bart Hartogs.

bart860 0

17 jaar

ook xenon moet je inleren
waarschijnlijk blijft er dan continu een fout in het systeem zitten omdat de lampen er niet meer zijn

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Bij xenon moet je ook nog niveausensoren monteren,apart kastje voor de hoogteverstelling,bedrading trekken,aansluiten op de canbus systeem.Kortom orgineel ook bijna niet te doen.

alexander242 0
badge

17 jaar

dus weer advies
lekker origineel laten

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.