Volkswagen Jetta: triangels

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1V

Beste mensen,

De garage die mijn schokdempers en voorbanden heeft vervangen zei dat ik ook de triangels moet vervangen. Nu wil ik precies weten wat er mis is met die dingen
voor ik alles vernieuw. hoe kan ik dat zien? Als ik de wagen opkrik en wat aan het
wiel sjor voel ik in ieder geval geen speling. Kan ik zo'n triangel gewoon losschroeven, dat wil zeggen de twee bouten aan het subframe en de drie bij de fusee of staat er spanning op het ding door b.v. de veerpoot?
In ieder geval moet ik iets doen, want momenteel slijten de voorbanden erg hard..

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Gysbert

Geplaatst door Gysbert (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Jetta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

De draagarm kun je losnemen door alles in uitgeveerde toestand los te draaien en te verwijderen. Dus de veerpoot niet ondersteunen maar los laten hangen.

Sytze

vwfan (5) PRO, 16 jaar geleden

niet toevallig bij kwik fit geweest?? is hij al uitgelijnd?

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Achterste triangellagers gaan vaker stuk bij type 2 golf (jetta) hoef je niet het hele triangel voor te vervangen. 25€ handel en uurtje werk heb je ze beide vervangen, er is wel even een stukje speciaal persgereedschap voor nodig, ga niet zo staan klooien, dan druk je de triangel stuk.

Verder; check de fuseekogel op speling. (het draaipunt onderzijde van het veerpoot) Deze willen wel eens ruim worden met losschieten als eindresultaat. Auto gaat dan gegarandeerd totaal los.

Gysbert (0), 16 jaar geleden

Bonjour,

Bedankt allemaal voor jullie adviezen. Bij nadere inspectie bleek op de rechter fuseekogel gevaarlijk veel speling te zitten. Ik heb een nieuwe gekocht en die er door de lokale garagist op laten zetten. Omdat ik zelf het onderdeel leverde deed hij het ""sans facture", inclusief versnellingsbakolie controleren, voor 25 euro. Er is niks mis met de triangels, dus ik ben niet goed voorgelicht door de franse kwikfit waar ik eerst was. Sterker: nogal onverantwoordelijk om iemand met een gare fusee de weg op te sturen. Was niet gevaarlijk volgens hen. Blijkbaar hebben ze alleen verstand van banden en schokbrekers. Ze hebben de wagen toen dus uitgelijnd met een kapotte fusee, en dan gaat het niet goed. resultaat: twee banden na 4000 kilometer kompleet versleten. Maar we leven nog, en vanaf nu ga ik lekker naar de dorpsgarage.

Gijsbert.

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=vwfan]niet toevallig bij kwik fit geweest?? is hij al uitgelijnd?[/quote]
Een man met een vooruitziende blik..................... ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.