close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : contactslot probleem

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo allemaal,
Ik zet gisteravond mijn auto stil en ineens viel mijn motor uit.
Hij wou niet meer starten,overal zat stroom op dus dat was het ook niet,dus Anwb gebeld en die zei dat het mijn contact slot was.
Nu heeft de goede man 2 draadjes met een zekering er aan ergens aan verbonden en kon ik de auto starten.
Nu kon ik de auto alleen afzetten door die zekering dan ff los te halen,dus thuis gedaan,maar terwijl ik die zekering er uit haal trek ik ook per ongeluk
een kant van die 2 draadjes los en weet echt niet waar die aan vast zaten.
Kortom kan ik dit weer makkelijk vinden om die draadjes vast te maken en hoe moeilijk is het voor een niet echt handig iemand zoals ik om dit contactslot probleem op te lossen.
Heb iets gelezen over een blokje achter je contactslot,maar is dit te doen.

Alvast bedankt en ik wacht graag de reacties af.

Geplaatst door

gerriev1968 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb net eens gekeken,is wat makkelijker met daglicht.
Ik zie dat die man van de anwb 2 draadjes in een zekering aansluiting gedaan heeft en aan het einde van die 2 draden een zekering heeft geplaatst.
Heb net ook die draden er in gestopt en die zekering er aan en dan kan ik starten,moet alleen mijn auto uit zetten door die zekering er uit te halen.
weet niet of iemand hier wat aan heeft,maar dit plaats ik er ff bij ter info.

Wat ik wel vreemd vind,maar ben maar een leek op dat gebied.
De 2 draden zitten geklemt in de zekerings kast tussen de zekering en aan het einde van die 2 draden heeft die man een zekering geplaatst,zodat er dus met de sleutel gestart kan worden.
De lamjes gaan ook meteen branden op het dashboard en dan dus starten.
Je zou dan toch bijna zeggen dat die zekering niet goed zit of zit ik helemaal mis.

Ik moet er vandaag nog mee naar mijn werk rijden,kan dit kwaad want het is maar 7 kilometer heen en vanavond weer terug 7 km.

gerriev1968 0

14 jaar

Hoeveel zekeringen heeft die man geplaatst omdat je dat zovaak typt ?

Maak anders even een foto ervan.

Wat doet hij precies ? Als je de sleutel omdraait, branden dan wel de lampjes op het dashbord maar gebeurt er niks als je aan de sleutel draait ? als dit het geval is kan het het contactblokje zijn..

Maar zo te lezen ( als dus ook de auto uitvalt zonder die zekering erin ) kan het probleem in het contactslot zelf zitten, als je de zekering erin stopt, moet je dan nog aan de sleutel draaien om het te starten ?

Als leek zijnde zou ik de auto even langs de garage brengen, anders word het niet veel ben ik bang, zeker met de electronica niet, is niet verkeerd bedoelt, maar kortsluiting in de auto wil je niet hebben.

Je kan best nog op en neer rijden naar je werk, dat is geen probleem.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Als ik de sleutel omdraai branden er geen lampjes op het dashboard.
De man van de de anwb,heeft dus 2 draadjes aangesloten in de zekering kast en dan branden de lampes wel en kan ik starten.
Als ik de auto dan wil uit zetten moet ik een draadje los halen,het is dus een soort overbrugging.
Ja zal zeker langs een garage moeten,want als ik zo lees hoe je zo een contact blokje moet vervangen gaat mij dat niet lukken.
Ben alleen benieuwd wat het zal gaan kosten,want dat contactblokje kost zo ongeveer 20 euro,maar wat zal het inzetten geen kosten.
Als ik weet wat er precies aan gedaan is zal ik het hier neer zetten.
Alvast bedankt

gerriev1968 0

14 jaar

de wegenwacht heeft gewoon het contact overbrugt ...je kan het beste zo snel mogelijk het contactblokje achter het contactslot vervangen.

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Ja Hans ga ik ook zeker doen.
Lees alleen dat het hele stuurkolom er af moet en zo.
Sommige mensen op mijn werk zeggen dat je er makkelijker bij kan,nou ik ben benieuwd.

gerriev1968 0

14 jaar

komt vaker voor bij vw.
door het versleten elektronische deel van het contactslot valt de + weg over enkele componenten,waaronder de hall gever,met als gevolg afslaan. collega zal een noodoplossing gemaakt hebben om dat circuit weg van spanning te laten voorzien.
tja,wat het gaat kosten is zo moeilijk te zeggen.

maarten4874 0
badge

14 jaar

Stuurkolom moet er inderdaad af om bij het bevestigingsboutje te kunnen komen van het contactblokje.
Als je de juiste trekker hebt om het busje van de stuurstang te trekken is het een simpel karweitje.
Als je de garage belt kunnen ze voor de reparatie wel een prijsopgave doen.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

Echt veel zal het niet kosten hoor, je bent er geen uren mee bezig, en doe je hetzelf of een vriend, dan kun je ook de stuurstang onderaan bij de pedalen ook even los halen ( 1 boutje ) en dan trek je de hele handel zo omhoog..

Stuur eraf halen, afdekkapjes rond het contactslot en eronder, en je ziet al heel veel, stekker van slot af halen en met een poulietrekker de rest eraf trekken, slot verwijderen, blokje eruit halen, en in omgekeerde volgorde weer in elkaar zetten.

In welke regio woon je ergens ?

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.