Bij mijn Passat uit 2000 heeft de Cruise Control de neiging om op willekeurige momenten te schokken alsof ik zelf de SET/RESET knop indruk. De snelheid veranderd dan niet. De toerenteller blijft ook gelijk staan.
Dit is niet toeren afhankelijk, niet snelheid afhankelijk en niet versnelling afhankelijk. uitlezen brengt niks. geen storing te vinden.
Stuur in hoogte verstellen heeft ook geen zin gehad
Wat zou dit kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hij lijkt het meer te doen tussen de 100 en 120 km
daarbuiten schokt hij veel minder
Iemand een idee?
7 jaar
Lijkt toch wel in de schakelaar te zitten,inwendig slecht contact of een draadbreuk.
Koppelings en remschakelaar kan wel uitgesloten worden omdat bij activatie van deze de cruise control blijft uit geschakeld.
Dank voor je reactie Jaker.
Gisteren nogmaals getest, maar nu doet hij het ook bij cruise control uitgeschakeld. Vooral bij accelereren. Hij geeft dat hele lichte schikkende bewegingen waarbij toerenteller of kilometerteller de schikkende beweging niet laten zien.
Zou het dan toch een of andere sensor zijn die foute signalen afgeeft?
Zo ja, welke zouden het kunnen zijn?
7 jaar
Afwijkende sensors worden wel als storing opgeslagen,misschien met b.v Vagcom uitlezen zonder eerst de motor af te zetten als het euvel opgetreden is.
Het komt overigens wel voor dat de draadboom in de cilinderkop slechte contacten heeft op de verstuiver units,Dan loopt er 1 even niet mee,voelt alsof er een bougie overslaat bij een benzine motor.
Na wat rondvragen en google raadplegen heb ik besloten de koelvloeistof temperatuursensor te vervangen en dat bleek de oplossing.
Probleem is verdwenen
7 jaar
Nou, mooi dat het opgelost is,bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar