close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Cruise Control schokt (alsof je zelf corrigeert)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AJM, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 66

Bij mijn Passat uit 2000 heeft de Cruise Control de neiging om op willekeurige momenten te schokken alsof ik zelf de SET/RESET knop indruk. De snelheid veranderd dan niet. De toerenteller blijft ook gelijk staan.

Dit is niet toeren afhankelijk, niet snelheid afhankelijk en niet versnelling afhankelijk. uitlezen brengt niks. geen storing te vinden.

Stuur in hoogte verstellen heeft ook geen zin gehad

Wat zou dit kunnen zijn?

Geplaatst door

bobbes (65)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hij lijkt het meer te doen tussen de 100 en 120 km
daarbuiten schokt hij veel minder

bobbes 65

7 jaar

Iemand een idee?

bobbes 65

7 jaar

Lijkt toch wel in de schakelaar te zitten,inwendig slecht contact of een draadbreuk.
Koppelings en remschakelaar kan wel uitgesloten worden omdat bij activatie van deze de cruise control blijft uit geschakeld.

jaker 0
badge

7 jaar

Dank voor je reactie Jaker.

Gisteren nogmaals getest, maar nu doet hij het ook bij cruise control uitgeschakeld. Vooral bij accelereren. Hij geeft dat hele lichte schikkende bewegingen waarbij toerenteller of kilometerteller de schikkende beweging niet laten zien.

Zou het dan toch een of andere sensor zijn die foute signalen afgeeft?
Zo ja, welke zouden het kunnen zijn?

bobbes 65

7 jaar

Afwijkende sensors worden wel als storing opgeslagen,misschien met b.v Vagcom uitlezen zonder eerst de motor af te zetten als het euvel opgetreden is.
Het komt overigens wel voor dat de draadboom in de cilinderkop slechte contacten heeft op de verstuiver units,Dan loopt er 1 even niet mee,voelt alsof er een bougie overslaat bij een benzine motor.

jaker 0
badge

7 jaar

Na wat rondvragen en google raadplegen heb ik besloten de koelvloeistof temperatuursensor te vervangen en dat bleek de oplossing.

Probleem is verdwenen

bobbes 65

7 jaar

Nou, mooi dat het opgelost is,bedankt voor de feedback

jaker 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.