Volkswagen Polo: distributie polo

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3?

Onlangs ivm slechte rondloop, de cilinderkoppakking van een polo vervangen.
Tijdens het monteren bleek er niks mis met de oude pakking
maar bleek de inlaatpakking de oorzaak van het probleem.
Dus ook inlaatpakking vervangen, en de distributie.

Nu na een week wilde ik de auto even nalopen, om te kijken of alles nog goed vast zit enz.
Zie ik tot mijn grote schrik dat de distributie precies 180graden van tijd staat.

De motor loopt gewoon goed, hoe kan dit gebeuren?
Er zit precies genoeg olie in het blok.
En de riemspanning is zoals voorgeschreven precies zo, dat je de riem tussen 2 vingers een kwartslag kunt draaien.
(aan de spanning is niks veranderd in de afgelopen week.)

wie weet raad, cq oorzaak?

vr gr

Rogier

Rogier10230

Geplaatst door Rogier10230 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat bedoel je met " 180 graden van tijd ?" De nokkenas of de krukas?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Rogier10230]Onlangs ivm slechte rondloop, de cilinderkoppakking van een polo vervangen.
Tijdens het monteren bleek er niks mis met de oude pakking
maar bleek de inlaatpakking de oorzaak van het probleem.
Dus ook inlaatpakking vervangen, en de distributie.

Nu na een week wilde ik de auto even nalopen, om te kijken of alles nog goed vast zit enz.
Zie ik tot mijn grote schrik dat de distributie precies 180graden van tijd staat.

De motor loopt gewoon goed, hoe kan dit gebeuren?
Er zit precies genoeg olie in het blok.
En de riemspanning is zoals voorgeschreven precies zo, dat je de riem tussen 2 vingers een kwartslag kunt draaien.
(aan de spanning is niks veranderd in de afgelopen week.)

wie weet raad, cq oorzaak?

vr gr

Rogier[/quote]
waarschijnlijk zul je je dit verbeelden? ik kan mij het bijna niet voorstellen, en zeker niet indien de motor mooi ronddraait.

paul,

Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik denk dat net de nokkenas 'n halve slag verder stond t.o.v. de montage. Als je de krukas nog 1 maal rond draait, zul je zien dat alles weer precies "optijd" staat. Om tekens te controleren moet de krukas altijd 2 slagen draaien tegen de nokkenas 1 keer.

Rogier10230 (0), 17 jaar geleden

goede god ja, natuurlijk.

sorry heren.
Ontzettend stomme fout van mij.

thxs

Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden

Kan de beste overkomen..........

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.