Passat 2.0 diesel, 80k km gelopen, 2 maand geleden nog service bij VW dealer. De auto stopte plot op de autosnelweg zonder enige aanleiding. Afgesleept en wel blijkt de distributieriem er te zijn afgelopen en in de lengte doormidden gescheurd te zijn. De dealer heeft dit nog nooit eerder gezien en weet de oorzaak niet. Het motorblok ligt open en de reparatie wordt: kleppen en tuimelaars vervangen, kop afvlakken of vervangen. zuigers lijken nog goed te zijn. Distributie poellies zagen er goed uit (zelf gezien en gevoeld)Heeft iemand een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Enkele fotos
Ok, Er zijn fotos van het blok en riem beschikbaar voor geïnteresseerden maar ik kan die hier blijkbaar niet plaatsen.
9 maanden
foto's plaatsen lukt wel weer ik ben benieuwd naar je riem
Nog een poging
9 maanden
Hmm, heeft het ermee te maken dat ik pas zojuist een account heb aangemaakt? (En geen vip ben?)
9 maanden
Misschien gaat dit wel via een link naar de fotos via Google:
https://photos.app.goo.gl/cRcxR4Tbk7ozmc...
9 maanden
Foto bestanden mogen niet te groot zijn (MB`s)
Verklein ze en probeer het dan nog eens.
9 maanden
Tsja,vanachter een toetsenbord is en blijft het een gok over de oorzaak...het enige dat ik kan bedenken is een afdekkap die niet goed heeft gezeten of een steentje o.i.d. tussen de tanden van de tandwielen die daar geruime tijd heeft gezeten en dan langzaam maar zeker de riem doormidden snijd.(er zijn sporen te zien op de riem aan de binnenkant).Kan ook een slecht geproduceerde riem zijn.Hopelijk is dit een garantie kwestie.
Ik heb ook het vermoeden dat er iets tussen is gekomen maar hoe zou dat kunnen?
Ja dit is onder garantie en wordt door de VW dealer vergoed. De reden dat ik het hier vraag is om te weten of iemand hier ooit iets vergelijkbaars heeft meegemaakt en wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn geweest zodat het misschien voorkomen kan worden of dat het toch een gevalletje vette pech is geweest :)
9 maanden
het is op de foto moeilijk te zien maar is die riem middendoor heb jij twee halve riemen of is hij half opgevreten? als hij half opgevreten is denk ik dat er een poulie scheef loopt(waterpomp?)
Half opgevreten is de betere beschrijving eigenlijk maar een scheef lopende poulie zou je makkelijk moeten kunnen zien toch? Ik heb maar even kunnen kijken maar zag niet direct iets verkeerds aan de poulies.
9 maanden
dan denk ik dat aan de kant waar deze is opgevreten ergens op een rand vd poulie iets scherps zit een braam of iets
die riem is mooi middendoor gesneden de rafels zitten er aan, ik denk toch ook zeker dat er iets tegenaan heeft liggen schuren onderin je kap bij de krukas een boutje of iets dergelijks heeft gelegen
we hebben dit bij veel les auto s gehad gingen allemaal rond de 90000 km stuk en allemaal een nieuwe kop op gezet.
wij denken dat het door het start stoop systeem kwam want bij zo n les auto gebeurt het heel veel dat hij afslaat en weer aan gaat.
bij andere nog niet gehad.
groetjes jan.
Na het zien van deze youtube video zou het wel eens de spanrol kunnen zijn:
https://youtu.be/ce2WTs_uBos?si=lRbir_IA...
9 maanden
inderdaad dat denk ik nu toch ook, optijd vervangen
De auto is weer rijdende. Kop gevlakt, nieuwe nokkenassen, kleppen vv, alle poulies vv, waterpomp vv, nieuwe distributieriem. Ik heb met de monteur gesproken en het blijft een mysterie wat nu de oorzaak was. Hij vondt het wel een leuke klus om te doen :)
8 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
9 maanden