Volkswagen Passat: draagarm rubbers achter

Bouwjaar: 1998

Hallo.ik heb een passat TDi stationcar daar zijn de achterste draagarm rubbers van versleten.zoals ik bekeken heb valt dit reuze mee om die te vervangen,of zit ik er langs??ik heb ze ooit bij en golf 3 vervangen en dat viel toch tegen,wie weet hier wat op B.V.D.

anoniem-1573996169

Geplaatst door anoniem-1573996169 (0) , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img204.imageshack.us/img204/2041/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

klik op het plaatje voor een vergroting.

nr,13 en nr,6 op de tekening...

betreft een vast lager compleet met huis..

paul,

anoniem-1573996169 (0), 18 jaar geleden

Hoi,Paul ik krijg de site niet geopend die jij meestuurt,ik zal het nog wel laten weten of het me lukt om hem te openen,alvast bedankt.

anoniem-1573996169 (0), 18 jaar geleden

Ja nu heb ik het gezien,dat lijkt mij inderdaad niet zo'n hels karwei,daar zal ik binnenkort aan beginnen,bedankt voor je tijd.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Sporing van de achteras moet overigens wel opnieuw afgesteld worden op een uitlijnbank na deze klus. (de steunen van de rubbers hebben sleufgaten.)

wicher (0), 18 jaar geleden

Robby
Wat zijn bij je de verschijnselen van versleten draagarmrubbers?
Ik verdenk mijn passat er ook van maar ben niet zeker.
Is afstelling van de sporing nodig als je van te voren de stand van de oude lagers hebt afgetekend?

Wicher

anoniem-1573996169 (0), 18 jaar geleden

Dag Wicher,bij mij is het zo het geval dat hij bonkt bij de achteras,het zijn niet de schokbrekers,en bij nader onderzoek zag ik dat aan een kant het draagarm rubber scheuren vertoonde,en precies aan die kant waar hij bonkt,dus kan het haast niets anders zijn zeer zeker omdat het een zware bonk is,dus iets met veel gewicht,en wat de afstelling betreft,ik durf inderdaad het rubber zo te monteren goed afgetekent,dat ik hem niet laat uitlijnen,maar een keer uitlijnen is ook niet verkeerd.

wicher (0), 18 jaar geleden

Robby
Bedankt voor je antwoord. Bij mij zit er ook een scheur in een rubber maar ik heb het idee dat een afdekrubber is. Het is het rubber tussen de steun en het chassis. Ik ben op de gedachte gekomen van versleten rubbers omdat ik af en toe de indruk heb dat de auto van achteren wat zwieberig is om het zo maar eens uit te drukken. Ik hoor wel wat bonken soms maar kan niet thuis brengen of dat van voren of van achteren komt.

Wicher

anoniem-1573996169 (0), 18 jaar geleden

Dag Wicher,inderdaad de mijne is achter ook onstabiel.een beetje zwabberen,dus het zal inderdaad wel de draagarmrubbers zijn ,ik heb geinformeerd wat ze kosten,per stuk 100 euro inclusief,daar nog wat korting af,en een uurtje sleutelen,succes

wicher (0), 18 jaar geleden

Robby
Als je ze vervangen hebt kun je dan eens een reactie geven of het zwabberen en het bonken natuurlijk verdwenen is. Ik laat het wel doen maar weet nog niet wanneer vandaar dat ik nieuwsgierig ben.
Wicher

EdRaket2551 (0), 18 jaar geleden

Wicher,

Neem maar contact op met Paul Kelder, heb ik ook gedaan afgelopen week. Naar grondige inspectie de rechte draagarmen ,
koppelstangetjes en achterasrubbers vervangen en mijn problemen
die ik al een jaar heb zijn verdwenen.Morgen zal ik wat uitgebreider hier op terug komen.

EdRaket

wicher (0), 18 jaar geleden

Edward
Ik ben al in contact met Paul, ben al enkele kerenbij hem geweest.Hoo graag nader van je

Wicher

EdRaket2551 (0), 18 jaar geleden

De problemen zijn een jaar geleden begonnen,slechte rechtuit-stabiliteit en zeer zijwindgevoelig. Auto zat in de garantie, dus terug naar de dealer die niks kon vinden, en de auto liet uitlijnen en de stuurkogels op de juiste hoogte liet zetten.
Dit leek de oplossing maar na een 2 weken begon de ellende van voor af aan. Toen maar zelf andere schokbrekers laten monteren
en dat leek ook de oplossing te zijn maar de pret was van korte
duur. Weer de zelfde problemen. Toen een maand geleden een sport
onderstel met 2 nieuwe kromme draagarmen laten monteren en je raad het al na 2 weken weer dezelfde problemen. Elke keer dat iets vervangen is heb ik met eigen ogen kunnen zien wat betreft draagarmen en stuurkogels dat deze na grondige inspectie inderdaaad ingescheurd waren. Afgelopen week bij Paul Kelder geweest en alles uitgelegd waarna nog eens kritisch werd gekeken
na de rechte draagarmen, achterasrubbers en koppelstangetjes en
en vonden kleine scheurtjes, en de rubbers leken te soepel.
Alles eraf laten halen en toen zag je pas werkelijk wat er aan de hand was , rubbers bij de metalen bus waar de bout doorheen gaat waren compleet ingescheurd wat ook het geval was bij de kromme draagarmen. Volgens mij kan je dit alleen zien na demon-tage en de achterasrubbers waren afgescheurd wat je nu dus pas goed kan zien. De Auto "bonkt" rechtsvoor en rechtsachter niet meeren moet nog uitgelijnd worden maar is absoluut niet meer windgevoelig. In Deventer zit een uitlijnbedrijf die ook weet hoe ze de stuurkogels moeten verstellen.

Groet,

Edward

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Laat idd de boel altijd even uitlijnen nadat het los geweest is.
alleen aftekenen is niet voldoende.
Dan weet je gewoon zeker dat alles weer in een lijn staat.
is ook van invloed op rij eigenschappen.
En je wilt toch weer een strakke auto.

wicher (0), 18 jaar geleden

Edward
Dus de rubbers van je nieuwe kromme draagarmen waren ook weer ingescheurd? Hoe kan dat? Overigens herken ik veel van je problemen. Ook bij mij was het na bv. uitlijnen weer even goed of na montage van nieuwe schokbrekers en dan begon het weer. Maar je denkt dat nu alles goed is ook al is het nog maar even geleden dat Paul je auto "geopereerd" heeft? (doet niks af aan mijn vertrouwen in Paul hoor want ik ga ook naar hem toe)
Zijn nu alle draagarmen voor bij jou vervangen? Hoe heet het trouwens het uitlijnbedrijf in Deventer?

Wicher

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

wicher..

voor dat ik ben over gegaan mbt, het gaan vervangen van de achterasrubbers heb ik contact gehad met een bevriende dealer (van bennekom) meestal vraag ik bij twijfel van een bepaald onderdeel de omzet snelheid (verkoop) deze stond zo goed als op 0,0.. ook daar zei men deze rubbers komen tot op heden niet voor, mijn gevoel was totaal anders, want tussen echt stuk of slap zit nog een wereld van verschil, en! er was wel degelijk een probleem, nu kun je natuurlijk blijven gissen, maar dat lost een probleem niet op, uiteindelijk deze besteld en gemonteerd.

ook de bijde draagarmen (de rechte) vertoonde na de-montage enige gebreken zoals bij het rubber ingescheurt, ook deze zijn vervangen, wel door orgineel (hertzog) dit geldt overgens ook voor de koppelstangen, deze vertoonde bij de rubbers ook enige gebreken.

het totaal plaatje heeft dus wel enige invloed op het weggdrag van de passat, en zo rijden er nog veel meer rond met dit probleem, vaak wordt dit niet opgelost om dat men te veel uitsluit.

paul,

wicher (0), 18 jaar geleden

Paul
Bedankt voor je reactie. Je hoort binnenkort van me.

Wicher

EdRaket2551 (0), 18 jaar geleden

Wicher,

Voor de duidelijkheid, de kromme draagarmenwaren niet weer kapot
ze zijn 3 weken geleden vervangen door Jos. Verder konden we geen afwijkingen zien aan de andere draagarmen dus verder zo gelaten. Inmiddels zijn aan beide zijden de onderste draagarmen,stuurkogels en koppelstangen vervangen.Tevens bleef ik na elke reparatie ook na plaatsen van Weitec set last hoden van windgevoeligheid en spoorvorming wat nu over is voor het eerst. De gedemonteerde spullen heb ik thuis en je ziet nu goed
hoe een en ander versleten/gescheurd was.

Edward

ps het uitlijnbedrijf is Jan Steverink http://www.steverinkbanden.nl/

Ze lijnen ook uit voor de plaatselijke VW-dealer
Kosten 49.50 euro

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.