Volkswagen Passat: Drukgroep en koppeling Passat vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (115PK) PD

Probleem 1 (lekkage) uit de wereld, probleem steekt probleem 2 de kop weer op

Nu heeft mijn Passat bij stilstaan in zijn 1 en de koppeling ingetrapt de nijging om weg te rijden en alles trilt als een gek.
In zijn vrij geen enkel probleem. Snelle conclusie van mijzelf is de drukgroep en/of de koppeling

Wat zou dat aan werk opleveren (moet ik van alles afbreken of kan je er zo bij) om dit zelf te doen en is dit zelf te doen of zal ik toch bij een vakgarage binnen moeten ?
En als de vakgarage dit gaat doen, wat zou dat mogen kosten, beetje marktconform ?

bobbes

Geplaatst door bobbes (65) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Kan of aan het koppelingsbedieningsdeel liggen of de drukgroep zelf.
Als je het pedaal intrapt, voel je dan gelijk tegendruk of is het eerste gedeelte van intrappen vrijwel een hoop stront?

bobbes (65), 13 jaar geleden

Er is het gehele intrap moment een normale tegendruk

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Dan zou het aan de koppeling zelf moeten liggen en controleer gelijk je 2 massavliegwiel even.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar je hebt een brug nodig en enige ervaring met het vervangen van een koppeling. Maar rij even langs een garage zodat ze het kunnen voelen dan weet je het zeker want achter de pc is moeilijker te beoordelen.

bobbes (65), 13 jaar geleden

Hoi Ricky

Hartelijk dank
Ik ben redelijk handig en heb al ervaring met koppelingen alleen niet van een Passat.
Een brug heb ik ook

Dus moet goedkomen
Zal eerst de bak er eens afschroeven.
Dan kunnen we alles een goed bekijken

bobbes (65), 13 jaar geleden

bak eraf gehaald
2 massa vliegwiel en platen zijn kapot.

bedankt voor de medewerking weer

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Bedankt voor je feedback. Nieuwe set erop en alles is weer goed..

bobbes (65), 13 jaar geleden

Nu heb ik natuurlijk wat materiaal over.

De koppeling de Passat van 2000 kwam was nog best aardig, maar omdat alles open lag toch maar vervangen.
Motor code AJM, bak code DUK (Dit is er een met 2 massa vliegwiel)

Nu is van mijn andere Passat van 1997
Motor code AHU, met bak code DHL de koppeling ver versleten (massa vliegwiel weet ik niet welke versie het is)

Zijn deze koppelingsplaten uitwisselbaar of is dit een andere diameter of compleet anders?
Oftewel, kan ik de koppelingsset van de en passat uit 2000 zo in de andere ploffen van 1997?
Wie kan mij verder helpen ?

johndoornbosch (0) PRO, 13 jaar geleden

Kijk hier en vergelijk. www.hbase.nl


Gr John

bobbes (65), 13 jaar geleden

bedankt, wist niet dat ik daar zo bij kon

maar niet dus blijkt uit de website

bobbes (65), 13 jaar geleden

Alles zit er nieuwe op.
Auto loopt weer als een zonnetje
Grootste probleem was het toplager, wat de naam toplager niet meer mocht hebben. (zat helemaal niks meer in, het was een lege huls)

bobbes (65), 8 jaar geleden

Alles zit er nieuwe op.
Auto loopt weer als een zonnetje
Grootste probleem was het toplager, wat de naam toplager niet meer mocht hebben. (zat helemaal niks meer in, het was een lege huls)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.