Volkswagen Touran: DSG probleem

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Op 18 maart 2008 is het volgende probleem zich voort gaan doen. Bij het rijden ongeacht de snelheid gaf de toerenteller tussen de 100 en 200 toeren meer aan, achteraf bleek dat de koppeling vrij kwam vastgesteld door de VW dealer.
S'avonds kwam ik er achter dat er olie bij de koelvloeistof zat wat kwam door dat de koeler van de automaat stuk was. Na het vervangen van de koeler was het probleem nog steeds niet verholpen wat de toeren verhoging betreft, op advies van PON nederland (service afdeling) is de koppeling vernieuwd maar ook dat bood geen soelaas, alleen 1500 euro armer. Nadat de mechatronic van de versnellingsbak met de computer is afgesteld door de VW dealer werdt het probleem minder, nu af en toe nog wel toeren verhoging maar niet meer zo extreem maar wel voelbaar dat de koppeling nog steeds vrij komt, de extreme toeren verhoging is waarschijnlijk ontstaan door het water in de olie.
Op 6 mei is de bak nogmaals ververst maar ook dit heeft uiteindelijk geen oplossing gegeven.
Wie heeft hier een nu oplossing voor.

Bertspider

Geplaatst door Bertspider (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Touran? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Hebben ze ook gecontroleerd of de ecu van de bak een softwareupdate nodig heeft?

Bertspider (0), 15 jaar geleden

Bij de VW dealer heeft men online met de computer apparatuur op update's gekeken en men zei dat hij update was, maar dat is de update van de mechatronic is dat het zelfde wat jij bedoeld.
Ik heb wel iets op deze site gezien van een probleem van een DSG bak van 25 januari van dit jaar en daar had men een oplossing door de mechatronic te vernieuwen. (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i....

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Bertspider]Bij de VW dealer heeft men online met de computer apparatuur op update's gekeken en men zei dat hij update was, maar dat is de update van de mechatronic is dat het zelfde wat jij bedoeld.
Ik heb wel iets op deze site gezien van een probleem van een DSG bak van 25 januari van dit jaar en daar had men een oplossing door de mechatronic te vernieuwen. (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i....[/quote]
Klopt,als de software up to date is,dan kan het aan de mechatronica liggen van de bak,komt nog wel eens voor dat ze vervangen moeten worden,is best dure grap.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=ricky]kan het aan de mechatronica liggen van de bak,komt nog wel eens voor dat ze vervangen moeten worden,is best dure grap.[/quote]
Klopt.... Het brein kost 1200,- ex montage.

Gr. paul

Bertspider (0), 15 jaar geleden

Mijn dank voor jullie beiden reacties ik probeer eerst bij pon nog een coulance regeling te krijgen.
ik zal via deze site jullie op de hoogte houden van de afloop/ oplossing.

Audifreak763 (0) PRO, 15 jaar geleden

Is er wat te melden?

Bertspider (0), 15 jaar geleden

Ik heb een brief naar pon gestuurd voor een coulance regeling maar daar heb ik een negatief antwoord op gekregen, vervolgens heb het probleem weer bij auto lichtstad neer gelegd en daar gaat men na de vakantie weer mee aan het werk.
Het probleem zoals ik heb omschreven bestaat nog steeds.

Bertspider (0), 15 jaar geleden

Ik ben tot het laatst bezig geweest met auto Lichtstad om mijn gelijk te krijgen over het onterecht vervangen van de koppeling auto Lichtstad heeft mij tot het laatst altijd goed geholpen en heeft ook contact gehad met Pon en daar was uit gekomen dat als men de mechatronick zou vervangen zou Pon 250 euro betalen en auto Lichtstad zou 250 euro betalen en ik de rest dat zou neer komen op 1000 euro.
Inmiddels heb ik de auto ingeruild voor een andere Touran 2.0 tdi met DSG
Het probleem wat ik met de auto had was toen ik de auto weg deed nagenoeg verdwenen, alleen toen ik met deze Touran ben gaan rijden kwam ik er achter dat de bak eigelijk nooit helemaal goed geschakeld heeft.
Het probleem van de slechte coulance regeling is volgens mij grotendeels veroorzaakt door de aftersales manager van auto Lichtstad want die was van mening dat de veroorzaker van het probleem de koeler van de bak
aan slijtage onderhevig is door de temperatuur wisselingen, mijn inziens als dit zou zijn zou Pon een service bulletin uit moet laten komen dat die net als de distrubutie riem periodiek vervangen zou moeten worden.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Probleem is volgens mij dat VW de consument de onderdelen eerst laat testen en daarna pas gaat nadenken aan coulance/garantie,kijk maar naar de nieuwe 7 traps dsg bak,we hadden 2 auto's staan waarvan de ene 100 km had gereden en de andere 500 km en nu al stuk.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Vw en automaten, dat is geen gelukkig huwelijk, wat er ook in ligt, DSG, multitronic,conventionele automaat.
De ton is al een heel eind soms.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.