Volkswagen Passat: EGR klep dichtzetten passat 2.0 TDI 2005

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI

Hallo,

Ik heb dit forum nu pas ontdekt en mij meteen aangemeld. Ik heb, kort na de aankoop van mijn passat 2.0 TDI uit 2005, problemen rond de 2000 toeren. De motor stottert. Bij volgas gebeurt dit niet. Nu denk ik zelf dat het wel eens de EGR klep zou kunnen zijn, omdat ik daar veel over gelezen heb.

Kan iemand mij vertellen wat de huidige mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen? EGR dichtzetten zonder storingsmelding?

cris

crisligthart

Geplaatst door crisligthart (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=crisligthart]EGR dichtzetten zonder storingsmelding?[/quote]
Niet mogelijk zonder een storing te creëren, helaas.

Gr. paul

crisligthart (0), 15 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=crisligthart]EGR dichtzetten zonder storingsmelding?[/quote]
Niet mogelijk zonder een storing te creëren, helaas.

Gr. paul[/quote]
Beste Paul,

Bedankt voor je snelle reactie!

Kan het wel softwarematig gedeeltelijk dicht gezet worden? Of een gat in het afdichtplaatje?
Kun je me trouwens zeggen (of laten zien) waar ik die EGR klep kan vinden?

Alvast bedankt!
cris

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Lees hem eerst maar eens uit.

Benny Vee (0) PRO, 15 jaar geleden

En checken of de software wel up to date is van het motorregelapp.

r013 (0), 15 jaar geleden

Met VAG-COM kan je de EGR gedeeltelijk dichtzetten. Dit variëert van model tot model en kan oplopen tot een 85%. Hierdoor krijg je geen foutmelding. Als je deze wilt dichtzetten d.m.v. een plaatje moet er een gat in zijn van minstens 8mm om geen melding te krijgen.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=r013]Met VAG-COM kan je de EGR gedeeltelijk dichtzetten. Dit variëert van model tot model en kan oplopen tot een 85%. Hierdoor krijg je geen foutmelding. Als je deze wilt dichtzetten d.m.v. een plaatje moet er een gat in zijn van minstens 8mm om geen melding te krijgen.[/quote]
Dit geheel gaat niet op voor dit type motor.

Gr. paul

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

hier geld maar één ding voor; om geen problemen te krijgen moet je de TDI motoren zo af en toe flink op hun donder trappen.... Bij warme motor en met respect voor de techniek uiteraard; maar vloeren dat gaspedaal; laat de naald zo af en toe aan het rode van de toerenteller snuffelen...

Rijd je altijd als een rollatorbestuurder koolt de hele rommel potdicht en krijg je gegarandeerd ellende.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=audia4]hier geld maar één ding voor; om geen problemen te krijgen moet je de TDI motoren zo af en toe flink op hun donder trappen.... Bij warme motor en met respect voor de techniek uiteraard; maar vloeren dat gaspedaal; laat de naald zo af en toe aan het rode van de toerenteller snuffelen...

Rijd je altijd als een rollatorbestuurder koolt de hele rommel potdicht en krijg je gegarandeerd ellende.[/quote]
Precies,dus NIET luisteren naar dat "nieuwe rijden"!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.