close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF CL 55 KW: eletrische componenten

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AEE, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 55

Goedendag

Afgelopen week wilde ik op pad gaan met mijn golf 3.
Hij had ongeveer 4 dagen stil gestaan.
Op het tijdstip dat k hem wilde gebruiken regende het waardoor ik mijn ruitenwissers moest gebruiken.
Tot mijn verbazing reageerden de wissers niet in geen enkele stand.
Ook wilde ik de blower aanzetten welke ook niet reageerde en het dus ook niet meer deed in geen enkele stand.

De avond erop maar even wat proberen bij contact aan

Het volgende werkt niet meer:
De ruitenwisser voor als achter
De achterruitverwarming
Claxon
Ruitensproeier
Blower
Mistlampen
Dimlichten

Wat nog wel werkt bij contact aan:
richtingaanwijzers/alarmlicht
Elektrische ramen
Centrale vergrendeling
Stadslicht
Remlichten
Achteruitrijlichten
Grootlicht
Sigaretten aansteker
en je hoort de opvoerpomp lopen in de tank bij inschakelen contact

Hebben de niet werkende functies een aparte massa of zo?
Wie weet raad of is bekend met het probleem

Geplaatst door

bart1984 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen hoofdzekering defect ?
Zekeringkast defect ?

Ik heb de complete zekeringkast incl relais en zekeringen vervangen door één van mijn neefje en de problemen blijven hetzelfde

bart1984 0

7 jaar

Hallo, het lijkt erop dat het z.g.n x contact het niet doet (zwart gele draad) vanaf het contactslot naar de zekering kast,of relais met nummer 18 er op is defect of niet bekrachigd

jaker 0
badge

7 jaar

Bedankt voor de tip ga het morgen uitzoeken en laat ik het weten

bart1984 0

7 jaar

moet er 12 v op deze draad komen bij inschakelen contact?

bart1984 0

7 jaar

dat is correct en bij starten gaat de stroom eraf,de bedoeling hiervan is de accu tijdens starten niet extra te belasten met grote stroomverbruikers.

jaker 0
badge

7 jaar

Ik vond nog een nieuwe contactblokje en heb deze geprobeerd en idd de problemen zijn opgelost
Alles werk weer

Dank voor het meedenken

bart1984 0

7 jaar

Bedankt voor de feedback

jaker 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.