close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Epc en abs lampje branden en motor valt in noodloop

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Ik heb het volgende probleem met de passat.
Als ik optrekt valt de motor af en toe in storing. Op het dashbord gaat het lamje van de abs, epc en tracktion branden. De luchtmassameter heb ik al vervangen, want dat is het meeste wat er dan kapot is. Maar toen kwam het probleem terug.Nu de oude LMM terug geplaatst en dit lijkt weer goed, maar voor hoelang? Wat verder opvalt is dat de hij niet op temperatuur komt en boven op het luchtfilter zit een wit "potje" met twee slangen en een draad, sorry voor de omschrijving, maar deze tikt als je de motorkap open doet (zie foto)? Heeft iemand een idee waar ik verder kan zoeken of wat het probleem kan zijn?
[url=http://postimage.org/image/roywsk0rj/][img]http://s3.postimage.org/roywsk0rj/120220...[/img][/url]

Geplaatst door

Thijmen05 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Thijmen05

Belangrijk is enkel en alleen een originele luchtmassameter te monteren, absoluut geen imitatie gebruiken, ga je mee de kleiberg op.
Dat zogenaamde witte potje is het actief koolstoffilter deze hoort te tikken indien de motor draait.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Hallo Paul,

Bedankt voor de info.
Ik heb een hitatchi voor eenzelfde hitatchi gewisselt.
Het vreemde is, dat er vandaag weer geen storing kwam. Kan het ook in de kabel zitten, is dit misschien te meten?

Thijmen05 0

11 jaar

Na het wisselen van de LMM een tijdje geleden leek het goed, maar het probleem kwam terug.

Wat op het moment opvalt is;
Als de motor koud is bokt die, als je dan later wat meer gas geeft valt die in de noodcyclus.

Inde normale situatie is het zo;
Zolang je rustig rijdt is er niets aan de hand. Af en toe als je het gas intrapt merk je ineens dat de motor de geest krijgt en trekt normaal op. In het algemeen is het net of de motor in houdt.

Inmiddels zit de oude LMM er in en die is even goed of slecht als de vervanger.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Eric

Thijmen05 0

11 jaar

Zijn de foutcodes al eens uitgelezen?

oldford 0
badge

11 jaar

Ja, maar dan kwam niet echt iets duidelijks uit.

Thijmen05 0

11 jaar

Wat waren de foutcodes dan?

oldford 0
badge

11 jaar

het niet op temperatuur komen veroorzaakt op zeker ellende. los dat probleem eerst eens op. Check dan ook of de ecu hetzelfde doorkrijgt als dat werkelijk is. (temperatuursondes gaan als warme worsten over de toonbank)

audia4 0
badge

11 jaar

Ik ga het volgende week proberen. Ik hoop dat het helpt.

Thijmen05 0

11 jaar

ik had ook zon probleem, en het was me pompstuiver sensor.
bij mij turbo problemen zag ik namelijk nooit een lampje branden enkel dat vermogen weg viel en motor loopp
bij die pomp stuiver sensor ( kost 60 euro ) origineel vw

peanut000 0

11 jaar

We hebben de foutcodes uitgelezen en de oorzaak kwam uit op de LMM, de Turbo of de temperatuurvoeler.

De temperatuurvoeler hebben we vervangen en het lijkt tot nu opgelost.

Wordt vervolgd.

Thijmen05 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.