Hallo allemaal,
Ik loop vast op deze motorstoring.
Hij gaf eerst een foutcode op de lambda sensor, deze vervangen, fout weg, gaf die 2 weken later de fout p0405, egr sensor A circuit low. maar ook de fout P0299, Turbo druk te laag. en viel die vaak op de snelweg dus boven de 100KM/H in noodloop, het gloeilampje ging knipperen en daarna ging het motorlampje branden.
Omdat die ook foutcode p0405 gaf heb ik dus de EGR vervangen. en sinds dien is die foutcode ook weg.
Maar hij blijft foutcode P0299 houden en ook die Noodloop blijft boven de 100KM/H terug komen.
Toen heb ik de turbodruk sensor vervangen maar heeft niks geholpen.
De inlaat temp. sensor werkt ook prima.
Daarna ben ik met remreiniger rondom de inlaat gaan spuiten (zie filmpje hieronder) en heb ik m 2 a 3 keer horen overslaan, dus je zou zeggen dat die daar ergens valse lucht aan zuigt.
Dus om de locatie precies te bepalen heb ik er de rookmachine opgezet maar dan kan ik er geen lek vinden. in het hele inlaat systeem verder niet.
en na het weekend heb ik het weer geprobeerd maar lukt het mij niet nog een keer om hem te laten overslaan door remreiniger..
De vacuum slangen heb ik visueel bekeken en daar zie ik niks aan.
nu heb ik dus 2 vragen:
1: kan het zijn dat als een vacuum slang lek is ergens in de buurt van de inlaat en daar remreiniger op spuit dat de motor eventjes op remreiniger gaat lopen? Oftewel kan het daardoor in de inlaat komen via het Vacuum systeem? (zie filmpje hieronder)
2: Hoe nu verder, wat zou er nog meer kunnen zijn wat vaker voorkomt.
Ik ben een beunhaas dus al het origineele gereedschap heb ik niet.
[yt]https://youtu.be/JCZFSZOBAZ4[/yt]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het komt wel eens voor dat er een klein scheurtje ontstaat in de korte drukslang vanaf de intercooler, deze zit ongeveer onder het remvloeistof reservoir.Dit gaat dan open staan bij hogere turbo druk,met drukverlies tot gevolg.
Het scheurtje zit meestal aan de onderzijde van de slang en is van boven niet te zien.
[quote=jaker]Het komt wel eens voor dat er een klein scheurtje ontstaat in de korte drukslang vanaf de intercooler, deze zit ongeveer onder het remvloeistof reservoir.Dit gaat dan open staan bij hogere turbo druk,met drukverlies tot gevolg.
Het scheurtje zit meestal aan de onderzijde van de slang en is van boven niet te zien.[/quote]
En ik heb vanmorgen direct gekeken en deze er af gehaald en het is idd die slang!
Heel apart dat ik die niet met de rookmachine kon vinden.. zal dan toch komen door de hoge turbo druk, omdat ik in de stad er ook geen last mee heb!
Harstikke bedankt.
Groeten Marcel
6 jaar
Mooi dat het snel gevonden is,bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar