close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf VI: gaspedaal sensor vw golf 6

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI

Hallo,

Ik heb mijn auto uit laten lezen , de foutcode geeft aan dat de gaspedaal sensor defect is.
Na het resetten blijft de storing er een tijdje uit en komt er na een tijdje weer in.Is het mogelijk de sensor los te nemen en deze apart door temeten? Zoja is deze makkelijk te vinden onder de motor kap ?

THX Erwin

Geplaatst door

erwinos (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit bij je gaspedaal

jan5047 0
badge

10 jaar

thx, is deze door te meten?

erwinos 0

10 jaar

Heb deze storing ook een x gehad maar ligt eraan wat jouw foutmelding precies zegt want het kan aan de bedrading liggen maar bij mij was de gaspedaalsensor (dus gaspedaal zelf) stuk. Wat is de juiste foutcode/omschrijving?

ricky 10
badge

10 jaar

Dat weet ik niet, de garage vertelde me dat dit mogelijk de oorzaak is.

erwinos 0

10 jaar

Heb je toen een nieuwe geplaatst en is deze duur ?

thx Erwin

erwinos 0

10 jaar

Hallo,

heb mijn Golf uitlaten lezen en de foutcode geeft aan dat de gaspedaal sensor defect is. Nu wil ik voor de zekerheid de bedrading even na kijken. Weet iemand waar de bedrading binnenkomt in de motor ruimte ?

Thx Erwin

erwinos 0

10 jaar

Zou mooier zijn geweest als je een foutcode of de juiste omschrijving van de foutcode kon vermelden (zoals ik al eerder zei). Dan kunnen we veel beter het probleem analyseren.
Maar alle bedrading van gaspedaalsensor lopen direct naar het motorregelapparaat, dus de bedrading gaan meten met stekkers los van de sensor en stekker los van motorregelapparaat en dan de bedrading onderling meten op sluiting of op onderlinge verbinding en alle draden meten van sensor naar motorregelapparaat op onderbrekingen.

ricky 10
badge

10 jaar

Bedankt voor je antwoord, waar kan ik het motorregelapparaat vinden?

Groet Erwin

erwinos 0

10 jaar

Onder de paravanplaat.

ricky 10
badge

10 jaar

Thx

erwinos 0

10 jaar

Hallo,

Er is nog een probleem bijgekomen, het lampje van het roetfilter is gaan branden, deze is na een paar honderd km nog steeds niet uitgegaan. Heeft dit verband met elkaar ?

nogmaals, bedankt

erwinos 0

10 jaar

Nee dat heeft daar niets mee te maken dit is weer een ander probleem

jan5047 0
badge

10 jaar

Hm, das minder kan ik hier iets aan doen, kan het de verschildruksensor zijn, zoja waar zit deze?

thx

erwinos 0

10 jaar

Zou hem eerst daarvoor even uitlezen en kijken of er een storing in staat. Verschildruksensoren gaan vaker stuk maar dan heb je ook storing opgeslagen daarover, bij geen storing aanwezig dan is hij bezig met het roetfilter te regenereren maar lampje is normaal gesproken dan weer uit na 15 min rond 2000 toeren aaneenvolgend te rijden dus na paar honderd km nog steeds dan is er wat fout en het kan best zijn dat je gaspedaalstoring daar wel mee te maken heeft want de motor krijgt dan onjuiste info dus kan dat ook het regenereer proces beinvloeden.

ricky 10
badge

10 jaar

thx ricky,

Ik kan tijdelijk een verschildruk sensor omwisselen van hetzelfde type. Kun je deze zo omwisselen of moet deze ingeleerd worden?

erwinos 0

10 jaar

Ik zou hem eerst ff uitlezen voordat je wat gaat doen, nu is het van alles proberen en straks creeer je zelf meer storingen en dan wordt het zoeken lastiger.

ricky 10
badge

10 jaar

Hallo,

Opgelost het roetfilter zat verstopt en is vervangen. Geen problemen meer.
Bedankt voor de reacties.

Groet Erwin

erwinos 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.