close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lt 35: geen vermogen veel rook

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi

hallo

ik heb de cilinderkop vervangen en alles weer netjes aangesloten en afgesteld
maar ik heb geen vermogen en veel rook nu heb ik ondekt dat de slangen van de turbo zo goed als plat worden als ik gas geef

heeft er iemand een idee wat het is en hoe te verhelpen

dan hoor ik het graag van u

mvg Cok

Geplaatst door

Cok 56 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik krijg het idee dat de trubo niet meer mee doet
heb je niet iets vergeten met monteren
of verkeerd aangesloten

erik007 0

13 jaar

Hallo, wat was de aanleiding voor het vervangen van de cilinderkop ? Gebroken tandriem ? Dan zou het kunnen dat er delen van beschadigde kleppen het turbinewiel van de turbo blokkeren. Groet Jan227.

Jan227 30
badge

13 jaar

Hallo Jan 227

inderdaad kapotte klep stukje uitgebroken
turbo demonteren ?

mvg Cok

Cok 56 0

13 jaar

zit er geen verstopping in het inlaat traject? trek er eens een slang vanaf bijvoorbeeld bij de turbo.

turbozh 0
badge

13 jaar

goedemorgen

ik het vanavond eens proberen als de slang er af is eens kijken of er verandering is

mvg Cok

Cok 56 0

13 jaar

goedeavond alle

zoals gezegd slang eraf gehad maar geen verbetering
het proleem is de turbo schoep aan de uitlaat kant is beschadigd door de gebroken klep helaas
nu heb ik de turbo uitelkaar gehaald er zitten div. deuken in de schoep kan ik losse onderdelen kopen
of beter een nieuwe (iemand een goed adres voor nieuwe of gereviseerde turbo,s)

trouwens wat een kl.baan turbo demonteren maar aldoende leert men

mvg Cok

Cok 56 0

13 jaar

goededag alle


ik heb inmiddels de turbo vervangen door een nieuwe maar helaas nog steeds geen vermogen turbo werkt wel, kan het een van de vacuum regelaars zijn kan ik deze kontroleren of testen of andere sugesties zijn van harte welkom
ik heb verder alle slangen gecontroleerd op lekkage
als ik ga rijden dan neemt vermogen af en toe wat toe maar heel kort

mvg Cok

Cok 56 0

13 jaar

Hallo, kijk gezien het bouwjaar lijkt het me een motorcode AVR met variabele turbo ? Zijn er foutcodes ? Is er wel turbodruk ? Groet Jan227

Jan227 30
badge

13 jaar

Hallo Jan 227 sorry voor de late reactie we zaten een tijdje zonder internet ik woon in Frankrijk in een klein dorpje het gebeurd wel vaker met alle leidingen bovengronds
valt er wel eens een boom op zodoende

ik heb nog wel verder gepuzzeld maar het gaat me niet lukken ik heb ook geen apperatuur om de foutmeldingen te controlen
dus heb ik een afspraak gemaakt bij een garage
ik laat het weten als ze er uit zijn

mvg Cok

Cok 56 0

13 jaar

Hallo, als je geen foutcodes of meetwaarden blokken kunt uitlezen , blijft het inderdaad min of meer gissen naar de oorzaak. Niet toevallig een paar vacuum slangetjes verwisseld bij het de- en monteren van de cilinderkop ?

Gezien het bouwjaar lijkt het me een AVR motor, deze heeft geen kat. , dus daar kan het probleem ook niet zitten.

Turbo is nieuw, dus dan blijft er weinig anders over dan bv vacuumslangetjes of niet aangesloten stekkers (laaddruk sensor op intercooler buis, magneetkleppen waar vacuumslangetjes aanzitten, luchmassameter (mogelijk defekt geraakt ?) , omdat het vermogens probleem volgens mij is ontstaan na vervangen van de kop.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

13 jaar

Hallo Jan 227

ik heb de motorcode nagekeken het is ARJ met kat
wat de vacumslangetjes betreft kan het misschien wel verkeerd zitten ik weet dan niet precies van waar en naar, iemand een tekening misschien om dit te controleren
en gegevens voor het controlereb van de magneetkleppen /sensor en luchtmassameter

mvg Cok

Cok 56 0

13 jaar

hallo allemaal
we zijn alweer 2 maanden verder en nog steeds geen vermogen inmiddels € 500.00 lichter ik ben bij 2 garage bedrijfen geweest waarvan een volkswagen dealer
deze heeft vervolgens de brandstofpomp afgesteld en dat zou het probleem opgelost zijn inderdaad het vermogen is wel wat toegenomen maar nog steeds niet optimaal ik handen en voeten nodig om aan dce 120 km te komen
wat ik heb gemerkt is dat als ik her rem pedaal indruk dat de motor helemaal terug valt en dan duurt het even dat het vermogen weer toeneemt kan het dan zo zijn dat de terugslag klep van de vacum slang naar de rembekrachtiger kapot is

het is nu zo als ik rij dan stotterd de motor en komt af en een blauwachtige rook uit de uitlaat en komt niet harder dan 100 km

ik hoop dat iemand hier een oorzaak en een oplossing voor weet alle reactie zijn welkom

mvg Cok

Cok 56 0

12 jaar

Hallo, controleer de vacuumdruk die de vacuumpomp opwekt. Deze pomp zit op de cilinderkop, net voor de inspuitpomp. Er zit een dikke hard plastic leiding op , die naar de rembekrachtiger gaat. Op die hard plastic leiding zitten aansluitingen waar je een vacuum meter op kunt zetten. De pomp zal ongeveer een onderdruk van 0.7 bar moeten geven. Deze onderdruk wordt gebruikt voor oa de aansturing van de turbo regeling.Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

Hallo ik heb de vacuumpomp gemeten geeft 0.7,2 door

kan iemand vertellen hoe het zit met met de aansluiting van de turbo naar de n75 en de n18 ik heb namelijk 2 aansluitingen op de turbo zitten het is een KKK zonder variable ik heb al verschillende tekeningen gezocht maar geen een met 2 aansluitingen op de turbo
heb inmiddels ook de n75 vernieuwd weer 103 euro lichter en nog steeds geen verbetering
ik weet het inmiddels ook niet meer wat te doen (andere bus kopen )

het is namelijk zo als ik ga rijden dan de eerste paar min loopt hij goed en begint het stotteren en inhouden max. 90a 100 km

is het een idee om vag test apperaat te kopen zo dat ik de storingen kan uitlezen ?

mvg Cok

Cok 56 0

12 jaar

Hallo, je gaf aan dat de motorcode ARJ met kat is, bij de LT2 ken ik wel motorcode ANJ met kat, is het die mischien? Dan zit er bij mijn weten een variabele Garret turbo op, met 1 aansluiting op de vacuumdoos van de turbo.
Andere motoren (AHD/BBE/BBF met kat) hebben idd een kkk waste gate turbo, maar deze hebben 2 aansluitingen, plus 1 op de hard plastic buis die onder aan de turbo zit.

Kun je digitale foto's plaatsen van de turbo en het motorblok en de sticker boven op de tandriemkap en me evt het chassisnummer mailen, dan kan ik eea voor je nakijken. Hebben de garages waar je bent geweest dan niet eens de auto uitgelezen ? Dat is volgens mij het eerste wat zou moeten gebeuren bij deze klacht , anders blijf je onderdelen vervangen die het probleem niet veroorzaken.

Gezien het laatste wat je beschrijft, na paar minuten stotteren/inhouden denk ik meer aan een brandstoftekort of de klep in de inlaatbuis die dichtvalt (zet hem evt mechanisch vast met een bv een kabelbindertje. Is het echt stotterend inhouden of gewoon weinig fut uit de motor?

Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

Sorry Jan 227 het inderdaad motor code ?APA/AHD met kat turbo Type KKK k147025

dat met de klep zal broberen

bedankt zover

en nog alle een prettige kerst en goed 2012 zonder problemen

Cok 56 0

12 jaar

Hallo, hoe is het verloop van de klacht precies. Rijdt de auto de eerste minuten probleemloos, wel trekkracht etc. Begint daarna te stotteren/schokken , of is het vermogen opeens weg, tot na bv een nieuwe motorstart ? Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

hallo

het is inderdaad zo dat de auto de eerste paar minuten probleemloos loopt en dan begint in tehouden en zelfs af en toe het vermogen helemaal weg valt
alleen bij de 1en 2 e versnelling is dat niet zo
je voelt dat de turbo in de eerste instantie wel werkt en dan vervolgens wegvalt het is inderdaad zo dat als ik de auto later weer gebruik dan herhaalt zich het probleem weer

mvg Cok

Cok 56 0

12 jaar

Hallo, foutcodes uitlezen is toch nodig om simpel een zoekrichting te vinden. Wat je al wel kunt doen is een drukmetertje aansluiten op de slang die op de banjo bout aan de turbo zit, hier zou je de turbodruk moeten meten.

Zet er een t stukje tussen en meet de druk tijdens vollast accelereren, deze moet dan een maximum druk halen van circa 0.8 bar. Indien je een scan tool aan zou willen schaffen, houdt er dan rekening mee dat de LT een ronde aansluitstekker heeft, de meeste scan tools bezitten een normale OBD stekker, daar kun je bij deze auto helaas niets mee beginnen. Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

Hallo

alle rust weer terug gekeerd alles weer bij het ouwe, behalve dan dat mijn probleem nog steeds niet is opgelost balen
maar ik heb inmiddels een tip gekregen dat in het dorp bij ons een garage zit met de mogelijkheid van het uitlezen van foutcodes ja echtwaar nog geen 2 minuten van mij vandaan
dus maar een afspraak gemaakt voor zaterdag ochtend ben reuze benieuwd wat er aan foutcodes te voorschijn komt en het probleem dan ook eindelijk verholpen kan worden
ik laat het wel weten als ik de bus weer terug heb

mvg Cok

Cok 56 0

12 jaar

Hallo

het is alweer een paar weken geleden dat ik een bericht heb achter gelaten en ik zou nog laten weten hoe het is afgelopen
nou het is een drama aan het worden zoals geschreven een garage gevonden die de bus uit kan lezen afspraak gemaakt bus uitgelezen hoop foutcodes
de garage zei dat hij eerst alle vacuum slangen moest vernieuwen maar eerst een scchema opmoest vragen bij VW en dan weer verder kon oke' nieuwe afspraak gemaakt een week later onder tussen werd het probleem steeds erger kon niet harder dan 50 km rijden motor viel helemaal terug gooide er grote rookpluimen uit
bus dus weer bij garage gezet deze had inmiddels het schema van de vacuum slangen ik heb de bus opgehaald en gevraagd of hij iets heb kunnen vinden ik kreeg als antwoord
dat het schema niet klopte omdat de bus is ingevoerd uit Engeland ? en er verder niks mee kon (naar mijn mening gewoon geen zin in had om verder te zoeken ) dus terug bij af
ik krijg er nu toch wel hoofdpijn van ik hoop dat er toch iemand is die mij kan begeleiden in het oplossen van dit probleem
ik denk dat toch meer een kwestie van brandstof toevoer is ?
zoals jan 227 heeft geschreven de lucht inlaatklep even vast zetten / ook al vast gezet en geprobeerd maar geen verbetering
wat ik ook niet kan begrijpen dat als ik het toerental verhoog naar +- 2000 en dan de rem intrap dat de motor terug valt naar 800 en dan blijft hangen tot ik het rempedaal loslaat ?

dit gaat zo al vanaf oktober vandaar die hoofpijn

mvg Cok

Cok 56 0

12 jaar

Hallo, sluit een extern brandstof vaatje aan op de brandstof pomp aavoer en retour en hang de retour vanaf de verstuivers er ook in. Wel goed ontluchten anders krijg je hem niet aan de gang. Gebruik bij voorkeur een doorzichtig tankje en slangen , plaats evt tankje bij de inspuit pomp in de motorruimte Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

Hallo Jan 227

ik heb gedaan zoals je geschreven hebt en inderdaad geen gestotter meer ik kan nu ook het gaspedaal intrappen hij blijft nu ook in toeren oplopen met optrekken
het vermogen is nog niet helemaal in orde maar een groot + punt vergeleken met daarvoor
kan je mij ook uitleggen wat dan het probleem is met de branstof toevoer ?
wat ik eraan kan doen om dit optelossen

mijn hoofdpijn is ineens weg
helemaal super

mvg Cok

Cok 56 0

12 jaar

Hallo, waarschijnlijk zit het brandstoffilter verstopt, of de slangen zijn verwisseld, maar dat laatste is niet erg aannemelijk . Vervang dus eerst het brandstoffilter en vergeet niet de o ringetjes te vervangen die als het goed is , bij het nieuwe filter worden geleverd. De ringetjes zitten in het klepje dat met een speld op het filter gemonteerd zit. ringetjes goed invetten. Is best een lastig klusje

Jan227 30
badge

12 jaar

Hallo, waarschijnlijk zit het brandstoffilter verstopt, of de slangen zijn verwisseld, maar dat laatste is niet erg aannemelijk . Vervang dus eerst het brandstoffilter en vergeet niet de o ringetjes te vervangen die als het goed is , bij het nieuwe filter in het doosje worden geleverd. De ringetjes zitten in het klepje dat met een speld op het filter gemonteerd zit. Ringetjes goed invetten. Is best een lastig klusje trouwens...... zeker als je geen hefbrug ter beschikking hebt. Filter wel vullen met diesel voordat je hem monteert.

Trouwens jouw vraag over het wegvallen van de toeren bij het intrappen van de rem, dit is mede van belang bij het gebruik van cruise control, als de rem wordt aangeraakt, wordt gas terug genomen (de cruise control gaat er helemaal af tot dat deze opnieuw bediend wordt) , puur uit veiligheids oogpunt, maar ook bij normaal gebruik is de redenatie dat als de rem wordt bedient, dat er dan geen behoefte is aan motor vermogen. Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

hallo Jan 227 aller eerst nog bedankt voor de snelle reactie,s voor de eventueele oplossingen

ik heb inmiddels de brandstoffilter vervangen het viel opzich wel mee hij rijd weer zonder in te houden
eerlijk gezegd heb ik er ook wel aangedacht dat het brandstof kwestie was maar ik heb een half jaar geleden alle filters laten vervangen ook het brandstoffilter vandaar dat ik er geen moment aangedacht heb ik ben er helemaal vanuit gegaan dat een kwestie van lucht/vacuum was
hij is nog niet helemaal de ouwe het vermogen is nog niet zo als het was

maar ik dacht dat ik verlopig wel even klaar was maar nee nu is het volgende probleem dat de temperatuur oploopt 110 gr en ineeens weer terug valt naar 70gr dat blijft zo doorgaan
ik heb de vacuum klep op de onderste lang gecontroleerd deze werkt wel zodra ik de stekker van het vacuum relais eraf haal dan gaat de klep open ?
waardoor wordt het relais aangestuurd

enig idee wat te doen

mvg Cok

Cok 56 0

12 jaar

Hallo, als de temp. zo in een keer van 70 naar 110 graden en dan weer naar 70 graden valt (of gaat er juist enige tijd over heen ?), dan lijkt het mij eerder en probleem van de temp. meter/kvl temp sensor/bedrading daartussen. Let op ,er zitten in het watermondje van de cil kop 2 sensoren , de onderste (4 polig) is van de temp meter in het instr paneel. Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

hallo Jan 227

de meter loopt rustig aan op tot in het rood en dan gaat ie schommelen van rood naar 70

de motor is vanochtend ook weer noodloop gegaan ik heb dan gemerkt dan hij dan ook niet meer rook
voordat ie in noodloop ging kon je elkaar niet meer zien zoveel rook de motor draait netjes rijdt ook goed maar geen fut
' vanochtend ook nog de contactsleutel gebroken : gaat lekker he

mvg Cok

Cok 56 0

12 jaar

Hallo, test met een dompelthermometer of de temp die de meter aangeeft inderdaad de werkelijke temp is, thermometer in kvl tankje hangen.

Is er op moment van de 110 graden wel circulatie in het koelsysteem, maw stroomt er kvl uit het dunne slangetje boven aan het kvl tankje , naar het tankje ? Pas op voor het hete water en de druk in het systeem bij losnemen van de dop !!

Geen kvl slangen verwisseld of geknikt ? Dit ivm het wisselen van de cil kop.

Verwijder evt de thermostaat en probeer het weer met een testrit en test de thermostaat in een pan kokend water , even googlelen hoe dit te doen.

Vwb de noodloop, foutcodes uitlezen ( ff langs de dealer dus en foutodes opschrijven en hier posten), geeft een zoekrichting anders blijft het gokken, maar ik vermoed een te hoge of te lage turbodruk, controleer alle dunne regel leidingen nogmaals.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

hallo

ik heb de termostaat vernieuwd geen verandering met de temperatuur wisselingen ik heb voor dit probleem ( temperatuureen)al een paar duizend km gereden zonder dat de temperatuur omhoog ging
ik zal de slangen nog nakijken maar ik zie dat er volgens de tekening er een vacuum leiding aangesloten zit op N75 maar bij is dit niet het geval het is een turbo met wastegate
met overdruk waar er 2 slangen van af de turbo direct naar de N75 regelklep gaan en een slang op de luchtfilterbuis zit
er zit een inderdaad een sensor op de buis van de intercooler
inmiddels in de noodloop,weer hersteld
maar nog steeds een gigantische rook dat duurt 5 minuten rijden en is dan totaal weg ik begrijp dat als de motor koud is rookt maar dit is telken als je de motor start ook als ie warm is
luchtmassa regeling ? klep N239

mvg Cok

Cok 56 0

12 jaar

Hallo, welke kleur heeft de rook , zwart/wit/blauw ?

Foutcodes uitlezen zou toch een hoop duidelijkheid geven naar mijn mening. Hoe is de koudstart, slaat de auto moeiteloos aan of moet je lang doorstarten ? Hoe hoog is het motoroliepeil ?

Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

hallo

kleur v

Cok 56 0

12 jaar

hallo
de aansluiting zit zoals op tekening aangegeven bedankt voor de foto zo is het een stuk duidelijker hoe en waar
de kleur van de rook is blauw
de koudstart moet wel heel lang doorstarten
motor olie net onder bovenste peilstreep

indien nodig dan toch maar adapter kopen om diagnose te stellen welke kunnen jullie mij aanraden
mvg Cok

Cok 56 0

12 jaar

Hallo, blauw roken heeft vaak als oorzaak het verbranden van motorolie (komt er veel druk uit de opening van de motor oliedop als je deze losneemt bij draaiende motor ?), maar kan ook voortkomen uit slechte verstuivers, of te late inspuiting.

Ik vermoed toch mede gezien het slechte koud aanslaan van de motor, dat de brandstofpomp timing verkeerd is.

Voor een diagnose tool kun je je het beste laten voorlichten door een erkende leverancier, maar denk dat het een dure aangelegenheid wordt, wil je de LT2 er mee uit kunnen lezen. Even langs de VW dealer is dan een goedkopere optie.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.