motor slaat koud pas na een aantal keer rond gaan aan
Motor slaat vaak warm helemaal niet meer aan.
Uitgelezen bij dealer : nokkenas-sensor vervangen maar geen resultaat
Ook vervangen : koelvloeistof temp sensor- brandstof en luchtfilter.
Leidingen gecontroleerd op valse lucht en lekkage en klepspeing geconroleerd.
Iemand bekend met dit probleem ??? het betreft hier dus de 2.8 Tdi motor code AUH
We kunnen deze niet zelf uitlezen ivm de kleine ronde uitleesstekker waar ik geen verloop voor heb.
ik hoor graag........
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distriburietiming ook gecontroleerd met tetstapp.?
Hallo, er zijn wel eens problemen met de krukas sensor ring die achter het vliegwiel op de krukas geperst zit, maar meestal krijg je dan een foutcode op de motor toerental sensor. Gezien deze auto een common rail inspuit systeem heeft, zijn er hoogstwaarschijnlijk 1 of meerdere verstuivers inwendig lek. Controleer ze door de stekkers van de verstuivers af te nemen en vervolgens de retour aansluitingen op de verstuivers los te nemen. Knijp de retourleiding naar de common rail buis af met bv een grip tang en laat een collega starten. Komt er veel diesel omhoog uit de retoruaansluiting van een verstuiver, dan is deze waarschijnlijk inwendig lek. Foutcodes uitlezen is toch een eerste vereiste. Groet Jan227
Retourtest uitgevoerd en inderdaad versuiver van 3e cilinder heeft veel druk op de retour deze gaan we vervangen bedankt voor de bijdrage
Klepspeling verkeerd misschien? Bij deze motor, (4 cil industriemotor toch? zonder tandriem..) moet je om de 40 of 45 duizend kilometer kleppen stellen. Even opzoeken maar ik meen voor zowel in als uitlaat 0.2 mm
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar