Goedendag allemaal,
Bij ons in de werkplaats heeft een monteur achter elkaar van twee LT's de distributie (twee riemen en rollen), waterpomp, en krukaspoelie vervangen. Alles zonder problemen gelukt alleen de tweede bus slaat af na een koude start, let op: de motor start (een tik) en slaat gelijk aan en loopt gewoon heel goed! Rijd je vervolgens weg en druk je de koppeling in dan slaat hij onmiddelijk af, hoeft overigens niet perse met de koppeling te maken hebben want vanmidaag sloeg hij al af bij een beetje gas lostlaten. Als de motor dan weer gestart word loopt hij weer als een zonnetje, echt vreemd.
Ik hoop dat jullie het probleem begrijpen, in het kader van het vervangen van de riem hebben wij al tot drie drie keer de timing van de brandstofpompriem gecontroleerd, mbv de snap-on scanner de pomptiming ingeleerd, de riemtiming van de nokkenasriem gecontroleerd en foutcodes uitgelezen (niet aanwezig).
Wie kan ons mbv deze info ons verder helpen, er zal wellicht iemand zijn die hetzelde probleem ook heeft gehad, ik hoop op nuttige suggesties want wij weten het niet meer.
Met vriendelijke groet,
Teun.......
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, kun je er wel gewoon een testrit mee maken , of kun je er niet mee wegrijden ? Alleen de riemen vervangen, of nog andere werkzaamheden uitgevoerd bv filters vervangen ? Groet Jan227
kunt er wel gewoon mee rijden, en verder is er niets anders gebeurt als beschreven, nou ja, kogel van de trekhaak is vervangen.
Heel vreemd dus eigenlijk.
met vriendelijke groet,
Teun
Valse lucht misschien?? Filter even geraakt met de-en monteren van de riem ofzo...?
we gaan zometeen weer het en ander controleren.
bedankt voor het meedenken!
de smoorklep even los koppelen, de slang eraf en afpluggen.
Bedankt voor de reacties,
Aap begint naar alle waarschijnlijk uit de zogenaamde mouw te komen, oplossing zit hem zeer waarschijnlijk in de sleutel met chip, bus was teruggebracht met oude reservesleutel en niet de sleutel die normaal word gebruikt. Het viel ons op een gegeven moment op dat het complete instrumentenpaneel uitviel als de motor afsloeg. Na wel ongeveer tien keer met de 'goede'sleutel te starten was er geen enkel probleem meer!
Mooi klote eigenlijk, zit gewoon echt veel tijd in maar we zijn blij dat het opgelost is. De komende dagen wachten we even af, even afkloppen dus.
Laat snel nog iets van me horen.
Teun
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar