close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lt 35: gloeiprobleem en probleem met richtingaanwijzer

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 25tdi

gloeibougies krijgen geen voeding gloeireleas inorde ,uit computer komt een geel gestreep met groen deze moet massa gestuurd worden naar de gloeireleas maar deze doet niets ,andere probleem is met richtingsaanwijzer vier pinkers werken maar bij bediening voor links en recht blijft groen pijltje gewoon branden weet iemand waar wij deze problemen moeten zoeken groetjes werner.

Geplaatst door

car.meulemans (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, bij deze buitentemperaturen zal de auto niet voorgloeien, dit doet hij pas bij buiten temperaturen beneden de 5 graden, tenzij je de stekker van de 4 polige koelvl sensor losneemt. Wat is precies de klacht? Koudstartprobleem ?

Vwb de richtingaanwijzers : controleer de bedrading en de zekeringen/relais volgens stroomloopschema, de stuurkolmschakelaar gaat nog wel eens stuk bij deze wagens.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

13 jaar

beste jan bedankt voor het antwoord hij heeft enkel start problemen bij vochtig weer of koud weer dus lage temperatuur groetjes werner

car.meulemans 0
badge

13 jaar

Hallo, waarschijnlijk is de timing van de brandstofpomp verlopen, wardoor de motor koud moeilijk aanslaat. Dit kan komen door oprekken van de riem van de brandstofpomp, maar ook door oprekken van de distributieriem van de nokkenas of overmatige speling van de waterpomp. Groet Jan227

Jan227 30
badge

13 jaar

beste jan hoe verklaar je dan dat de gloeibougies niet werken deze heeft een massa te kort die gestuurd wordt door de computer heb zelf massa gegeven bij koude motor en dan start hij wel perfect

car.meulemans 0
badge

13 jaar

Gloeiers zijn niet massa gestuurd, deze krijgen hun plus van het gloeirelais die op zijn beurt aangestuurd wordt door de ecu en dat is weer afhankelijk van de motor/buitentemperatuur.
Indien hij niet gloeid bij 5 graden of lager dan is indien de gloeiers goed zijn de temperatuursensor en of het gloeirelais de verdachten.


Gr john

hallo john de gloeibougies worden plus gestuurd via de gloeirelais maar ik bedoeld dat de geel groen gestreepte die uit de computer komt en naar de gloeirelais gaat massa gestuurd is deze zorgt er voor dat de relais klikt en de + doorstuurd naar de gloeibougies dus hier bedoel ik mee dat ik zelf op deze draad massa zet zodanig dat deze klik dus dit wil zeggen dat de computer deze massa niet door geeft ,of te wel is de computer kapot of de sensor hoe kunnen we dit testen welke van de twee kapot zijn ,en de sensor waar kunnen we die vinden op de motorblok groetjes werner

car.meulemans 0
badge

13 jaar

Hallo, in het watermondje op de cilinderkop zitten 2 sensoren, de onderste (4 polig) losnemen, waarschijnlijk gloeit hij dan wel voor. Door het verlopen van het inspuitmoment (meestal in de richting te laat) is de compressie eindtemperatuur op moment van inspuiten te laag om vlot aan te slaan, als je "geforceerd" voorgloeit zal de wagen inderdaad wel sneller aanslaan. Groet Jan227

Jan227 30
badge

13 jaar

hallo jan bedankt voor uw antwoord we zullen dit eens proberen ,moeten we dan de vier polige voor altijd los laten om te goe voor te gloeien

car.meulemans 0
badge

13 jaar

Hallo, als je de stekker van de sensor laat, zal de motor bij elke start (warm en koud) voor en na gloeien. Dit zo laten lijkt me niet verstandig, het bekort de levensduur van de gloeibougies en belast het electrisch systeem onnodig.

Spoor de oorzaak van de klacht op, begin bij controle van het inspuitmoment, anders krijg je waarschijnlijk alsnog startproblemen als het kouder wordt.

Dit gaat het eenvoudigst met een testkast in de basisafstelling bij draaiende motor.

Zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...


Groet Jan227

Jan227 30
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.