Volkswagen Golf III
Bouwjaar: 1995
Brandstof: benzine
Motor: ABF Deze auto is onder het rijden stilgevallen met een (''bang'' volgens de klant)
auto opgesleept motor ging niet meer rond.
had al een vermoeden van vloeistof op de zuigers dus de bougies eruit gehaald.hierna gestart en 4 fonteinen van benzine kwamen mijn collega tegemoet.
benzine eruit gehaald drooggemaakt bougies er weer in en met afgesloten injectoren (stekker eraf) geprobeerd..
motor ging iig weer rond maar gaf geen krimp. even stekker er weer op om opnieuw te proberen geen resultaat.
gecontroleerd of ik een vonk had ,dit was niet het geval.onder de motorkap hoor ik ineens een klik bij de brandstof gallerij en worden de cilinders weer volgepist. snel de stekker er weer af maar de cilinders stonden al weer vol.
bobine is vervangen inclusief complete stroomverdeler , maar dit mocht allemaal niet baten.
ook kan ik hem niet uitlezen (is gewoon obd met kts 570)
iemand tips of trics??
alvast bedankt voor het meedenken
groet m.bakker
Laatst bewerkt door martijn1980 (Vandaag 21:19:37)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
auto moet gewoon uit te lezen zijn.. is bdp sensor niet kapot?
nokkenassensor kan het ook nog zijn
en hoe ziet de distributieriem eruit (je zal dit wel hebben gehoord tijdens het starten van de wagen zelf)
Diagnose aansluiting; Asbak verwijderen, plaatje naast de asbak naar links schuiven, daar zit hij.
nokkenassensor bij een golf 3??,hoe ziet je distributie eruit ??hoe kun je dit nou horen bij het starter wat schrijf je toch allemaal.[quote=trucker0werner]nokkenassensor kan het ook nog zijn
en hoe ziet de distributieriem eruit (je zal dit wel hebben gehoord tijdens het starten van de wagen zelf)[/quote]
15 jaar
[quote=SciroccoGT]auto moet gewoon uit te lezen zijn.. is bdp sensor niet kapot?[/quote]
waar zit de bdp sensor? ik heb de auto nog niet op de brug gehad..
en dat inspuiten doet tie gelijk al heh daar hoeft de motor niet eens voor rond te gaan.
@robby10030
sorry zat weer met me gedachte weer ergens anders tijdens het typen
met de nokkenas kan ik inderdaad naast zitten
voorals als deze een verdeelkap heeft
weet ik niet uit mijn kop
met de distributie zei ik omdat het toch kan zijn dat het kapot is.
ik schreef erachter dat je dat wel zou horen bij het starten
dit komt omdat de kleppen niet open en dicht gaan en dus dat je dit hoort aan de compressie tijdens het starten. (draait met een constante toeren en goilft niet qua geluid
als je een constant toerental hoort is de kans groot dat de kleppen kapot zijn
maar zoals ik al zei dit zouden ze allang achter moeten komen.
Ik loop al een tijdje mee idd. als de distributie defect zou zijn had ik hier niet opgestaan hoor ..
[quote=trucker0werner]@robby10030
sorry zat weer met me gedachte weer ergens anders tijdens het typen
met de nokkenas kan ik inderdaad naast zitten
voorals als deze een verdeelkap heeft
weet ik niet uit mijn kop
met de distributie zei ik omdat het toch kan zijn dat het kapot is.
ik schreef erachter dat je dat wel zou horen bij het starten
dit komt omdat de kleppen niet open en dicht gaan en dus dat je dit hoort aan de compressie tijdens het starten. (draait met een constante toeren en goilft niet qua geluid
als je een constant toerental hoort is de kans groot dat de kleppen kapot zijn
maar zoals ik al zei dit zouden ze allang achter moeten komen.[/quote]
Ik heb het 1 keer gehad, na het vervangen van een dynamo, dat de injector ( was toen een monopoint, weet alleen niet meer wat voor auto ) dat, na het terug aansluiten van de accu, gelijk de zaak stond vol te spuiten. Pas na het starten en de onvermijdelijke vloeistofslag kwamen we daarachter. Wij hebben toen de accu weer losgegooid en na een paar minuten opnieuw aangesloten ( reset), en toen werkte alles weer normaal.
Nogmaals, ik dacht dat het een volkswagen was, maar kan net zo goed een opel zijn geweest.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groeten Marcel
Bdp sensor zit voor op blok. net boven carter links van oliefilter meen ik.
kijk eens naar de massa aansluitingen op de motor .
controleer evt. de aansluitingen op het brandstofpomp relais, hier zit als ik het me niet vergis ook een aansluiting naar je ontsteking.
als je relais slechte massa maakt, maakt hij dit nl. via de onsteking.
dan is het OF een vonk OF brandstof.
Geen vonk, constant inspuiten, niet uit te lezen: computer defect?
Controleer voor het plaatsen van een andere computer wel goed alle elektrische verbindingen incl. massa. Heb zelf al eens meegemaakt dat de computer stuk ging door een slechte massa tussen carosserie en motor.
15 jaar
nou een golf van 1995 heeft naar mijn weten niet eens een bdp sensor.
er zit gewoon een hall element verwerkt in de ontsteking. deze hall gever geeft een signaal aan de computer wanneer als er gevonkt moet worden net zoals een bdp sensor. en hij dient tevens voor om de computer informatie te geven of de auto loopt. als je de ontsteking los haalt van de nokkenas en je draaid hem gewoon met de hand met contact aan. dan zal hij gaan vonken en hoor je ook tevens dat er benzine inkomt. stop je met draaien stopt dat hele verhaal weer.
maar stel dat daar een sluiting in zit bv. zal je dit kunnen krijgen wat jij nou hebt
geen vonk maar constant benzine zonder hem ook maar starten
gegroet alfred
abf motor heeft wel een bdp sensor. eerst maar uitlezen en kijken wat daar uitkomt en nmi is de bdp sensor niet de oorzaak. gr john
u heeft gelijk.
heb even gekeken wat voor type als een abf dan is. maar dat is een 2 liter 16v
het klopt dat die wel een bdp sensor heeft.
sorry voor het verkeerde advies.
die dingen willen nog wel is kapot gaan. maarja zo'n motor is ook uit te lezen dus dat eerst maar doen.
kan je veel ellende en geld schelen
gegroet alfred
Uitlezen zou op dit moment het beste zijn, wat al is genoemd
uitlees mogelijkheid zit naast het asbakje en kan je wegschuiven als asbakje is verwijdert
BDP Sensor kan je doormeten... moet rond de 1 Ohm zijn
Tussen pin 1 & 2 1 Ohm
Tussen pin 1 & 3 Open
Tussen pin 2 & 3 Open
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1...][img]http://www.postimage.org/Pq1_wc5i.jpg[/img][/url]
15 jaar
Nou het is geruime tijd geleden dat ik me met de golf heb bezig kunnen houden.. hier een update probleem nog niet opgelost..
alle metingen en tips gecontroleerd en gedaan en de computer ter reparatie aangeboden aan ac tronics. computer teruggekregen en gelijk geprobeerd..
probleem nog steeds onveranderd terwijl er genoeg vervangen was..andere computer geprobeerd iets ander onderdeelnummer en jahoor hij loopt!!!! maaaaar. na ongeveer een half uur rijden of 30 km begint ie in te houden en lijkt ie op een noodloopprogramma te gaan lopen.. loopt wel stationair maar bij gasgeven komt het toerental niet boven de 2000rpm als ik met de vacuumaansluiting rommel (erop en eraf) loopt het toerental even op maar komt dan weer niet boven de 2000 rpm..Nog een computer laten komen met hetzelfde onderdeelnummer als de originele en weer hetzelfde probleem... ik word hier wel een beetje moedeloos van... alvast iedereen bedankt voor de goede tips!! groet m.bakker
oh jah nog vergeten zeggen.. uitlezen levert niets op de ecu heeft geen storing opgeslagen...
op het moment dat hij niet goed loopt moet je de brandstofdruk meten wellicht zit er een filter verstopt of de pomp overleden. gr john
Weet je zeker dat de 2de computer goed is(ik neem aan dat het een 2de handse is)?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar