auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: Raar remprobleem

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hey ik heb sinds kort een rare klacht.

Paar weken terug deed mijn rem heel raar, pedaal zakte soms ineens weg tot de bodem en erna kwam de druk gewoon weer terug.. De remdruk was zowieso al gedaald dus ben ik op onderzoek uitgegaan.

Het leek mij dat de hoofdremcilinder lek was en heb deze direct laten vervangen.
Remmen laten ontluchten, alles erop en eraan.

De remmen zijn nu verbeterd. Pedaal is weer net zo hard als hoe hij hoort. MAAR:

Als ik mijn auto heb gestart, ik rij de eerste paar meters en ik moet mijn rem voor de eerste keer gebruiken kan ik het pedaal weer helemaal tot de bodem intrappen.
Laat ik m los en trap ik m weer in heeft hij weer de normale werking.

Met gewoon rijden is er niets aan de hand en remt hij gewoon perfect.. MAAR:

Zodra ik weer rustig ga rijden, parkeren en bijv. in zn achteruit rij, zakt het pedaal weer naar beneden.
Ook voel ik dat als ik m dan intrap hij gewoon remt, daarna een stukje inzakt met een tok geluid.

Bij het aantrekken v.d. handrem heb ik een heel klein stukje vrije slag bij het intrappen van 't pedaal, dit was voorheen niet..

Ik snap er niets meer van..

WIE O WIE

Geplaatst door

rlx (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mijn klachten leken daar wel wat op; soms sponzig remmen, soms niet. De lastafhankelijke remkrachtverdeler onder de achteras was overleden ('95 Variant).

Succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

16 jaar

ik denk dat je zelfstelinrichting van je achterremmen niet werken en of je remmen achter zijn versleten het komt nogal vaak voor dat de zelfstelinrichting vast gaat zitten

Remkrachtverdeler is nagecheckt en werkt gewoon..

Zelfstelinrichting zou kunnen, achterremmen zijn nog ok

Ik zit zelf te denken aan gewoon vocht en/of lucht in het systeem?

rlx 0

16 jaar

als jij gekeken hebt of je achterremmen nog goed zijn dan pak je toch meteen effe de zelfstelinrinchting eraf en kijk ofdat ie vast zit nu moet je weer alles losmaken en kijken,of denk je gewoon dat je achterremmen nog goed zijn

Ik weet dat ze goed zijn omdat ik ze nog niet zo lang geleden heb vervangen..
Waar zit dat ding dan? en hoe ziet ie eruit?

rlx 0

16 jaar

als je ze achter hebt vervangem heb je het stelmechanisme in je handen gehad,en nu jij zegt dat je niet weet hoe die eruit ziet denk ik dat je daar een fout hebt gemaakt

Stelinrichting van de handrem is een taps toelopende spie. Die duw je omhoog met een schroevendraaier ofzoiets en dan gaat ie zich weer zelf stellen door te zakken. Kan niet missen.

Gr,. Roel

RoelV 0
badge

16 jaar

ja precies maar als je dat veertje vergeten bent of de spie zit te ver omhoog verspringt ie niet

Ow ja natuurlijk, dat ding heb ik in me handen gehad ja en er uiteraard weer goed terug opgezet..
Daar lag het niet aan..

Het probleem is inmiddels verholpen..

Ik zag dat mijn linkervoorwiel meer uit de kast kwam dan rechts dus ik gaf er een irritatie trap tegenaan..

Bleek dat het wiel los zat.. Ik de bouten proberen strak te zetten maar zaten al strak, dus ik het wiel eraf gehaald.

Pakte ik de remschijf vast en bewoog m, zat dat ding helemaal los!!!

En dus daarom konden de blokjes er niet normaal tegenaan drukken en was de druk niet goed verdeeld..

Nou die moer vastgezet met een luchttol.. Zit weer helemaal toppie en remt weer als nooit tevoren!!

Bedankt voor de hulp!

rlx 0

16 jaar

Als je de centrale moer hebt aangedraaid trek je alleen de aandrijfas strakker,remschijf zit vast met een of twee sterschroefjes en wordt hoofdzakelijk vastgehouden door de wielbouten !
Schijf zit zoiezo tussen de remblokken dus kan de remdruk niet zomaar wegzakken,zou als ik jou was alles goed checken en er niet op bezuinigen !
Als je de handrem aantrekt en de slag is minder dan kan het niet anders of de remmen achter zijn niet goed opgesteld( speling tussen segment en trommel te groot)

succes ,

vr gr

die centrale moer klopt wel hoor, als die los zit zit je wiellager met naaf los met daaraan vast je remschijf dus heeft je wiellager speling dan ook zal de remschijf slingeren en je remschoentjes door het slingeren terugdrukken, waardoor je 2 keer moet pompen om ze weer op plaats te krijgen

is idd ook een mogelijkheid,denk alleen dat er dan ook wel meer klachten waren geweest en zo'n moer loopt niet zomaar los,het lager zal dan zeker ook een knoei hebben gekregen.
om een lang verhaal kort te maken ,check alles goed de remmen van je auto zijn je beste vriend !! (als ze werken)[quote=robby10030]die centrale moer klopt wel hoor, als die los zit zit je wiellager met naaf los met daaraan vast je remschijf dus heeft je wiellager speling dan ook zal de remschijf slingeren en je remschoentjes door het slingeren terugdrukken, waardoor je 2 keer moet pompen om ze weer op plaats te krijgen[/quote]

Ik ben wel bang dat mijn wiellager naar de ** is

maar als ik m krik en aan het wiel draai hoor ik helemaal geen geluid ofzo dat erop moet duiden dat ie kapot is.

Normaal moet je zoiets horen toch?

rlx 0

16 jaar

Als je op de krik niets hoort en ook niet onder het rijden met wat licht heen en weer sturen (waar het mogelijk is ) dan heb je mazzel denk ik.
Maar nogmaals check goed je remsysteem ,of laat dit evt doen !

als je niks hoort denk ik hetzelfde als hoornveld en heb je mazzel gehad maar inderdaad meestal als er zo lang gereden wordt met speling gaat je lager naar de kloten en heb je ook nog kans dat de naaf inloopt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.