Volkswagen Passat : Gloeibougies vervangen (demonteren) VW Passat Variant 1.9 (2006)

Linksom los.... Wees er voorzichtig mee.

Je bent niet eerste en ook niet de laatste die een gloeistift tijdens het demonteren afbreekt.
Doe dit met verstand en beleid...

Grt. Paul

djbosanac

Geplaatst door djbosanac (65) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Beste alle,

Ik wil me gloeibougies van mijn
VW Passat Variant
1.9 TDI
Diesel
vervangen. En wil jullie tips bij het demonteren daarvan.
Uit Eigen ervaring weet ik het volgende.

1. Warm draaien 90C
2. Momentsleutel gebruiken bij losdraaien (30Nm) geloof ik
Indien ook nog olie tussen de gloeibougie, maar ik heb niet zo'n kannetje of wat dan ook. Is WD40 een geode oplossing?

Bij het terugmonteren
1. Klein beetje kopervet op de schroefdraad
2. Met de hand vastdraaien
3. Met de momentsleutel aandraaien (10Nm)

Wil neit dat ze afbreken...

Hans4040 (290) PRO, 6 jaar geleden

Vul eerst eens alle autogegevens in....en niet in het verhaal maar bij de gegevens die je moet invullen bij een nieuw topic.
Het is lastig om de gegevens uit het verhaal te moeten halen.
Dus;
Model
Bouwjaar
Motorcode
Cilinderinhoud
Vermogen in Kw
Brandstof

Al deze gegevens zijn benodigd om een goed advies te kunnen geven en eventueel schema erbij te zoeken...

PS: bij losdraaien hoef je geen momentsleutel te gebruiken.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Autogegevens invullen kan niet was er niet.

VW Passat Variant
2006
1.9 DIESEL
105pk TDI

primera p11 (0), 6 jaar geleden

Wat is de storing overigens dat je tot vervanging overgaat?.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Tijdens het rijden wanneer ik ongeveer 140 rij. Plotseling trilt de auto even en komt er een spiraaltje op de dashboard. En laten uitlezen en gloeibouzi cilinder 4 heeft een sporadische storing.

Dus ga meteen alle 4 de gloeibouzies vervangen.

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik zou niet meteen alle gloeibougies vervangen,ze zitten aan de buitenkant van de motor dus zo moeilijk is het niet,de kabelboom,het dikke zwarte deel wat de bougies verbind gaat soms inwendig wel eens kapot wat ook een sporadische storing veroorzaakt. in dat geval heb je dus voor niets de gloeiers vervangen.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Ah dat is andere koek ja. Ik heb namelijk al de gloeibougies bested van Bosch. En ze komen vandaag eingelijk al binnen. En terugsturen kost weer geld. Daarnaast als ik nog enige tips kan krijgen betreft eruit draaien zodat ze niet breken. Gebruik je special gereedschap(momentsleutel) of gewoon een ratel?


Wat ik dan wel kan doen is dus de kabelboom bekijken en eventueel dat ook vervangen mits nodig. Kan je die kabelboom alleen via VW bestellen? Of ook bij autoonderdelen webwinkels.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Daarnaast wat is de richting? Je hebt linksom/ maar ook rechtom losdraaien.
Hoe kan ik dat het beste zien? Aangezien ik geen handbook bij de hand heb.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Beste alle,

Vandaag de dag geweest dat ik de gloeibouzies heb vervangen op eentje na.

Ik ben van links naar rechts gaan werken
En de eerste 3 gingen vrijwel makkelijk zaten ook in kopervet ingesmeerd dus was te doen.

Alleen bij de laatste heb ik mij twijfels en heb die dus niet vervangen m bij het proberen los te draaien het gevoel dat het kan afbreken.

Dus aan jullie de vraag of jullie nog tips hebben voor mij om de laatste los te draaien?

Heb alles met staalborstel schoongemaakt de binnenkant. Daarna zelf ook kopervet op de schroefdraad. En met de hand eerst vastgedraaid. Daarna met kleine ratel weer vast gemaakt. (Vast is vast.)

Maar nu nog de laatste..

kaleido 1 (1365) PRO, 6 jaar geleden

Motor goed warm , en dan met een goede kruipolie hem flink inspuiten , dit een paar keer herhalen , dan eigenlijk eerst iets vaster , ja klinkt raar maar dit gaat op gevoel en dan los , kruipolie blijven gebruiken , desnoods heen weer draaien , dus los vast los vast en zo komt hij los.
Je kunt ook de weerstand meten en kijken of hij dezelfde weerstand heeft als de nieuwe , is deze hetzelfde , kun je hem ook laten zitten.

check

Beste antwoord, geplaatst door djbosanac (65), 6 jaar geleden

Beste alle,

toch maar langs de ATU gegaan. Was echt niet zeker of de Glühkerze her zou redden. Want als ik het abreek kost het me veel Geld. Als hun het kapot maken niet zo zeer.

Koste me helaas €€€€, inclusief belasting.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.