auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Gloeispiraallampje knippert en schurende /piepende geluiden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI AGR

Hallo,

sinds gisteren maakt mij auto rare geluiden. Als je de motor start hoor je in eerste instantie niets. Als je dan begint te rijden hoor je schurende geluiden, die sneller gaan schuren als je hard gaat rijden. Ook hoor je soms wat gepiep. Het geluid wordt steeds harder. Soms is het ook ineens even weg. Nu vanmiddag startte ik de auto en reed weg, en begon ook nog het lampje van het voorgloeien te knipperen. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Gisteren de auto al op de brug even gehad, konden zo op het oog niet iets geks zien aan de banden / remmen ed.

vr groet Jeroen

Geplaatst door

Jeroen Eggink (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is moeilijk te beoordelen,kan een defecte schakelbak zijn tot een steentje die tegen de remschijf aanloopt.
Dat knipperende lampje kan de remlichtschakelaar zijn,die gaan vaak stuk.
Hebben ze hem ook uitgelezen ivm lampje?

ricky 10
badge

14 jaar

Versleten remblokken? Voeringdikte al bekeken?
Of de remklauw blijft hangen?
Of er zit een steentje tussen de remschijf en de stofplaat?
Zoveel mogelijkheden......

Santa 0

14 jaar

rem verlichting doet het. Remblokken pas geleden vervangen, alleen de schijven niet, zit wel een rand aan..

Jeroen Eggink 0

14 jaar

Het is een goede gewoonte om die rand ff weg te slijpen wanneer je nieuwe blokken plaatst.
Is het een dikke rand? Zijn de schijven niet te dun?
Indien er een steentje tussen de schijf en de plaat zit, blijf je dat horen.
Met kijken alleen kom je er niet, je zult vieze handjes moeten krijgen om zaken uit te kunnen sluiten.
Om te beginnen: komt het geluid van voren of van achteren?
En dan: van links of van rechts?

Santa 0

14 jaar

schijven zijn niet te dik meer, rand is best dik. Het geluid komt echt van voor. Het is lastig te horen of het links of rechts is. Mijn gevoel zegt links. Maar gloei spiraal wat blijft knipperen zou ik niet weten wat dat kan zijn.

Jeroen Eggink 0

14 jaar

Waarom vervang je dan niet gelijk de schijven als deze toch al compleet aan vervanging toe zijn ?

En waarom dat lampje blijft knipperen weet je pas als je hem laat uitlezen!

stefan84 0

14 jaar

de schijven konden nog wel opzich, alleen achteraf was het verstandiger geweest deze meteen te vervangen. Maandag ga ik direct de auto uitlezen. Ben benieuwd wat het is dan is..

Jeroen Eggink 0

14 jaar

[quote=Jeroen Eggink]de schijven konden nog wel opzich, alleen achteraf was het verstandiger geweest deze meteen te vervangen.[/quote]
Dat betekent dat je de dikte van de schijven niet hebt opgemeten....???
Best mogelijk dat er zo'n stuk roest van de schijf nu tussen de schijf en de plaat of tussen de schijf en een remblok zit.

Santa 0

14 jaar

Ik krijg er zelf geen goed gevoel bij om nieuwe blokken op totaal versleten schijven te monteren, er kan vanalles mis gaan..

stefan84 0

14 jaar

Mee eens. één keer flinke noodstop en dan?????

hcaluwe 0

14 jaar

Hij is bij de garage geweest inmiddels. Remmen en ophanging ed is goed, zit niks tussen remschijven oid. Versnellingsbak olie ververst, zat geen gruis in, dus lijkt ook goed te zijn. Gloeispiraal hield ook ineens op met knipperen, waarschijnlijk vocht in stekkerdoos voor de aanhanger.


Inmiddels is het geluid er niet meer als je optrekt of constant rijdt, echter wel zodra je het gas loslaat of de koppeling op laat komen. Verder hoor je een harde tik als je van de 1 naar de 2 schakelt en de koppeling weer op laat komen, en deze hoor je ook regelmatig als je van de 2 naar de 3 schakelt.

Jeroen Eggink 0

14 jaar

Heb je hem niet even laten uitlezen ? Het lampje knipperde niet voor niks, en grote kans dat hij dalijk weer gaat knipperen na een X aantal km..

Het probleem kan ook in de koppeling zitten, je begint het te horen met optrekken / koppeling op laten komen, maar die harde tik, hoor je dat op het moment dat je overschakeld of de koppeling weer op laat komen ?

Wat zijn de garage over dit probleem ?

stefan84 0

14 jaar

die harde tik hoor je als je de koppeling weer op laat komen en dan weer gas geeft. Garage wist het zo ook niet helaas...

Jeroen Eggink 0

14 jaar

Misschien beter om even een andere garage te zoeken, of rij even langs de dealer en laat hun eens een diagnose stellen..

2 Massavliegwiel ?

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.