Beste allen,
Even advies.
Mijn turbo is stuk gelopen.
Voorheen heb ik hier gemeld dat mijn distributie en cilinderkop is vervangen.
Vervolgens stond ik 3 dagen later met een rokende auto. De oliedrukleiding op de turbo zat niet goed vast = olie op spruitstuk = rook.
Een week later is mijn turbo mechanisch stuk gelopen. Roken dat ie deed, niet normaal.
Kan dit zijn doordat hij niet genoeg olie heeft gehad na de reparatie? omdat de oliedrukleiding dus niet goed vast zat?
Ik ziet dit als een scheurtje in een band. De band gaat niet meteen stuk, maar na verloop van tijd gaat hij toch stuk..
Nu zegt de garage dat het niet hun fout is, doordat er nergens olie ligt.... De anwb heeft anders geconstateerd... die zei dat er overal olie lag.
Die olie is natuurlijk verdamt, want ik heb staan roken als een gek.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je een schriftelijk bewijs dat de ANWB geconstateerd heeft dat de olie-leiding los zat?
Wie heeft de leiding vastgezet? De ANWB? Dan staat het misschien in de log van de WW-er.
Lid van de ANWB? Dan even kontakt opnemen met de juridische dienst.
En ja, een turbo gaat kapot als deze te weinig olie krijgt. Bewijzen dat dat ook zo was, is een heel ander verhaal.
ja, Anwb meneer heeft het geconstateerd en vastgezet.
De volgende Anwb meneer, een week later heeft alleen geconstateerd dat de olie overal lag en dat de turbo stuk was.
14 jaar
Als de oliedrukleiding van de turbo niet goed vast zit en er is zo een tijd met gereden, zal dit inderdaad heel slecht zijn voor de turbo. Een turbo draait aan heel hoge toerentalllen. Een goede smering is heel belangrijk.
14 jaar
Turbo is vervangen en probleem is opgelost.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar