close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: VW GOLF V 2.0 TDI 170pk koelvloeistof probleem.... ai...

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: BKD

Hallo Allemaal,


Onze Golf V TDI uit 2004 110dkm verliest koelvloeistof.

En bij een toerental van 1950 tot 2100 hoor ik een raar snel schurent geluidje... niet altijd, maar wel exact altijd op 1950 toeren. (ik denk/hoop spanrol oid, en geen turbo)

Auto rijdt verder perfect en wordt ook netjes warm gereden, wat in de winter zeeeer lang duurt.

Koude start is OK, warme start is iets langzamer, maar geen witte rook. De warm start is altijd al zo geweest.

Verder geen lekkage of druppels onder de auto of ergens aan het blok(zover we kunnen zien).
Geen KVS lucht in de auto.
Geen witte pluim tijdens rijden.

Kortom wij weten het gewoon niet, jullie misschien?

Kan ik met uitlezen iets zien?

BVD voor de reacties..

Mark

Geplaatst door

mark7284 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Daar zijn we weer.

Even mn huiswerk gedaan op deze site en ik hoop dat de EGR klep lek is en geen scheur in de kop zit. Ik las her en der dat het probleem bij motoren na july 2004 zijn opgelost. Weet iemand waar ik de bouwjaar van de motor kan vinden?


En ik vergat nog iets, wij horen bij gas geven en gas los laten (gewoon normaal rijden) een duidelijk "knak" geluid van rechtsvoor.

BVD..

Mark

mark7284 0

14 jaar

Zou het systeem eens laten afpersen om een lekkage te kunnen zien..

Hoeveel kvs verliest hij precies ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hey Stefan,

Vrijdag 10.00 staat hij bij de garage...

Er ging bijna 1 liter in... we rijden al bijna 10jaar golf diesel nog nooit kvs bij moeten vullen.

Ik hou jullie wel even op de hoogte wat er op vrijdag uitkomt....

duimen dat het de EGR is..

Gr Mark

mark7284 0

14 jaar

Ik zal ook voor je duimen,
Bij die van mij was het de cilinderkop en toen heb ik de egr koeler maar gelijk mee vervangen.
Is inmiddels 50.000 kilometer geleden en heb daarna nog niet weer een druppel hoeven bij te vullen.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

[quote=mark7284]duimen dat het de EGR is..[/quote]
Gezien dit een BKD betreft ben ik toch bang voor een verrassing........
Je kunt natuurlijk een keer geluk hebben.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

mja, wij zijn erook zeeeeer bang voor. Het was vanaf dag 1 al een beetje een probleem auto. kraakjes piepjes resonantie, ooit turbo al vervangen, noodloop modificatie, stoel kapot, achterslot kapot, uhm vergeet vast nog wel iets..

Maar kunnen ze met afpersen wel zien waar intern de lekkage zit? ik ben zelf technisch, maar snap niet hoe je dat nu kunt zien, beide lekkages zijn intern en buiten zicht.

Mark

mark7284 0

14 jaar

Mark

Vaak is de cilinderkop inwendig gescheurd daardoor ontstaat koelwater waterverbruik, soms een beetje, soms grote hoeveelheden.
En helaas zal dan de cilinderkop vervangen moeten worden....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

sorry voor de late reactie,

Auto is naar de garage geweest. Oorzaak(volgens de dealer) de EGR koeler........ "want daar hebben wij sporen van KVS gevonden" wij hebben daarop twee keer duidelijk in overleg met de mensen is het dadwerklijk wel de EGR koeler? en niet de kop? wat wij her en der op internet lezen. Hun waren 100% overtuigd dat de EGR koeler lek was.

Zo gezegd zo gedaan... EGR koeler vervangen(kosten +/-E800,-).

Deze auto is de week erna met de caravan richting de spaanse zon gereden en weer terug, en je raad het al KVS verlies. Toen wisten wij wel genoeg,(gelukkig de rekening nog niet betaald). Bellen met de dealer weer "ja ja dan is het waarschijnlijk toch de kop"

Auto begon de week erna echt slechter te starten.

De dealer heeft ons netjes behandeld en de E800,- laten vervallen en een normale goede inruil waarde gegeven voor deze kapotte auto. En we hebben een Golf mk6 weer gekocht(wereld van verschil, niet te vergelijken).

Dit is gewoon een pech auto geweest vanaf KMstand 1. Gewoon te vaak bij de dealer geweest, kraakjes piepjes turbo lekkage, meerdere ophanging rubbers, stoelen kapot, motorsteunen, turbo modificaties, remmen vast ect ect... voor nog geen 120DKM en normaal gebruik gewoon te veel.

De kapotte auto was 2 weken later weer te koop bij de dealer, zonder NAP en met 60DKM lagere kmstand( 2dehands kop?)

En het ergste nog, de golf MK6 was na 5 dagen ook al stuk :( volgensmij was de inlaatklep( tussen de kop en turbo waar de EGR erbij inkomt, geen idee hoe het heet) Maar goed de auto had nog fabriekgarantie, en direct vervangen en zeer snel opgelost.

Autobedrijf was Scheuler nijkerk. Goed behandeld en eerlijk. Kun je gerust een auto kopen, net bedrijf en problemen worden altijd netjes opgelost.

eind goed..

Mark

mark7284 0

14 jaar

Heh, een net bedrijf? Dat de kilometerstand van een inruiler met 60.000 terug draait?
Dat valt bij mij onder de noemer oplichting.

oldford 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.