Volkswagen Golf V: Golf V - Turbo of slijtage blok?

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI

Mijn auto lekt olie langs de turboslangen en de ene vertelt me dat de turbo kapot aan het gaan is en de ander (garage) zegt dat er olie langs de zuigers omhoog komt en zo op plekken komt warr het niet hoort te komen.
Ook als ik m'n oliedop los maak met draaiende motor, blaast hij behoorlijk.

Ik verwacht niet veel goeds maar wie kan me wat meer duidenlijkheid hierover geven?

Mike1970

Geplaatst door Mike1970 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zweten is wel normaal, controleer de turbo zelf eens, hangt deze aan de in of uitlaat kant vol olie ? Zo ja, dat is de turbo kapot, maar dan zou hij ook wel moeten roken of olie moeten verbruiken.

Hoe loopt de auto verder ?

En als je olie langs de zuigers gaat, dan hangen niet je slangen van de turbo / intercooler onder de olie maar word deze verbrand in de motor en dat merk je dan wel als je een blauw rook gordijn trekt.Dat er wat olie aan hangt of dat hij zweet zie je veel, kan wat van de carterventilatie zijn of van de turbo zelf.

Niet meteen zo bang zijn, parkeer de auto even bij de dealer en laat eens een goede diagnose stellen..

Mike1970 (0), 14 jaar geleden

He Stefan,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb 'm vanmorgen even op de brug gehad en het lijkt er op dat de olie aan de uitlaatkant hangt. Ik heb een slang los gehad en vielen wat druppeltjes olie uit. Hij verbruikt wel iets olie en trekt pas een rookpluim als je stevig gas geeft.
Wat me wel nog zorgen baart is, dat als je met draaiende motor de oliedop er af draait, hij behoorlijk blaast. Maar ook dat kan weer een carterventielatieprobllem zijn.

Opties te over maar tijd voor een goede diagnose dus.

dutch123 (65), 14 jaar geleden

Wat is behoorlijk blazen? Als ik de dop van mijn 2.0 TDI draai, blaast hij ook. Ook verbruikt hij een beetje olie. Dat schijnt normaal te zijn bij deze motoren. Aangezien er niets lijkt te veranderen (van 80 kkm naar 125kkm), maak ik me er geen zorgen over.
Ik zou gewoon kijken bij welke koppeling de turboslang lekt en deze beter vastzetten. Bij m'n vorige TDI lekte er ook wat olie bij de intercooler. Da's nooit een probleem gebleken.

Mike1970 (0), 14 jaar geleden

Is het niet zo dat je dop wel moet blijven liggen als deze er los op ligt?
En inderdaad, een auto met 206 dzn km mag wel wat olie verbruiken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.