close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Golf 4 tdi "rem"

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 81 KW

Hoii,

Ik heb een golf 4 tdi 81kw uit '99.
Als ik rij en afrem dan remt de auto gewoon af als het hoort.
Maar als ik rem en teller is onder de 20 dan lijkt wel of me motor begint te trillen totdat ik helemaal stil sta.

Zou er iemand weten wat er aan de hand kan zijn?

Geplaatst door

Ertan (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoii Ricky,

Bedankt voor je bericht.

Ik zal vandaag ff naar een garage gaan kijken wat hun ervan zeggen.

Groetjess

Ertan 0

16 jaar

Mijn auto heeft dit ook en toen ben ik ook afgescheept door de dealer met het verhaal dat de ECU niet goed zou zijn. Vreemde is dat het bij mij af en toe voorkomt en niet continue. Het lijkt mij dan ook niet mogelijk dat de oorzaak de aansturing door de computer is: lijkt mij dat het dan continue moet voorkomen.

Zoals je in de verwijzing naar het ander topic kunt lezen ligt het aan het vliegwiel. Het is dat mijn koppeling nog goed is, anders had ik allang een andere drukgroep en vast vliegwiel laten monteren. De auto reageert veel beter op het gas.

Marcel Klein 0

16 jaar

Het nieuwe vliegwiel vangt het schokken (veroorzaakt door de ecu) beter op waardoor het minder of niet meer voelbaar is,maar de bron van de storing komt vanaf de ecu.Zijn al talloze discussie's van geweest.

ricky 10
badge

16 jaar

Ik was afgelopen maandag naar de garage geweest maar toen gebeurde het niet maar daarna nadat ik wegreed kwam het geval weer van toepassing.. Maar als mijn motor koud is dan krijg ik dat geval niet maar als me motor warm draait en ik rustig af rem dan begint het te trillen onder de 20..

Ertan 0

16 jaar

[quote=Marcel Klein]Het is dat mijn koppeling nog goed is, anders had ik allang een andere drukgroep en vast vliegwiel laten monteren. De auto reageert veel beter op het gas.[/quote]
Dat vind ik knap: een gevolg (beter op gas reageren) kunnen benoemen ZONDER een verandering (vast vliegwiel) te hebben doorgevoerd!

Kwestie van "horen zeggen".....?

Santa 0

16 jaar

Ertan: elke VW garage kent dit probleem. (staat gewoon in de database). Dus als je het even niet kunt opwekken als je bij de garage bent, weten ze echt wel waar het over gaat.
Om het op te wekken: Laat de auto maar rollen met de koppeling ingetrapt. Loopt hij stabiel, dan geef je even kort gas. (koppeling ingetrapt houden) Dan gaat hij vast.

dutch123 165

16 jaar

dutch: Bedankt voor je tip. Ik ga morgen denk ik wel ff bij de dealer langs. De probleem aan hun laten zien.

Ertan 0

16 jaar

[quote=Santa][quote=Marcel Klein]Het is dat mijn koppeling nog goed is, anders had ik allang een andere drukgroep en vast vliegwiel laten monteren. De auto reageert veel beter op het gas.[/quote]
Dat vind ik knap: een gevolg (beter op gas reageren) kunnen benoemen ZONDER een verandering (vast vliegwiel) te hebben doorgevoerd!

Kwestie van "horen zeggen".....?[/quote]
Zeker niet bij stilgestaan dat het ook mogelijk is dat ik in andermans auto's heb gereden uitgevoerd met een vast vliegwiel? En ja, allemaal in een G4 met dezelfde motor als die van mij.

Marcel Klein 0

16 jaar

[quote=Marcel Klein][quote=Santa][quote=Marcel Klein]Het is dat mijn koppeling nog goed is, anders had ik allang een andere drukgroep en vast vliegwiel laten monteren. De auto reageert veel beter op het gas.[/quote]
Dat vind ik knap: een gevolg (beter op gas reageren) kunnen benoemen ZONDER een verandering (vast vliegwiel) te hebben doorgevoerd!

Kwestie van "horen zeggen".....?[/quote]
Zeker niet bij stilgestaan dat het ook mogelijk is dat ik in andermans auto's heb gereden uitgevoerd met een vast vliegwiel? En ja, allemaal in een G4 met dezelfde motor als die van mij.[/quote]
Wel degelijk bij stilgestaan, maar alleen ff de vinger op de gevoelige plek gelegd omdat je "verzuimd" hebt te vermelden dat je uit ervaring sprak.
Gewoon ff een maniertje om zaken ff duidelijk te stellen, Marcel.. ;)

Er gaan al meer dan voldoende papegaaien-verhalen rond over wat "goed" en wat "beter" en vooral "SNELLER" is.

Hele volksstammen rijden rond met bulten pk's extra onder hun kap (althans volgens hun zelf) door een open luchtfilter te monteren, katje leeg te slaan, ander einddempertje te monteren, etc.

En NIET te vergeten die o zo belangrijke spoilers........

[url=http://img258.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img258.imageshack.us/img258/882/a...[/img][/url]



Geen van deze mensen gaat dan achteraf zeggen dat het weggegooid geld was.

Men is kennelijk bereid (veel) geld te betalen voor een illusie.

Nou ja, Hans Klok is er in ieder geval rijk mee geworden, hahahahaha!

Santa 0

16 jaar

[quote=Santa][quote=Marcel Klein][quote=Santa]
Dat vind ik knap: een gevolg (beter op gas reageren) kunnen benoemen ZONDER een verandering (vast vliegwiel) te hebben doorgevoerd!

Kwestie van "horen zeggen".....?[/quote]
Zeker niet bij stilgestaan dat het ook mogelijk is dat ik in andermans auto's heb gereden uitgevoerd met een vast vliegwiel? En ja, allemaal in een G4 met dezelfde motor als die van mij.[/quote]
Wel degelijk bij stilgestaan, maar alleen ff de vinger op de gevoelige plek gelegd omdat je "verzuimd" hebt te vermelden dat je uit ervaring sprak.
Gewoon ff een maniertje om zaken ff duidelijk te stellen, Marcel.. ;)

Er gaan al meer dan voldoende papegaaien-verhalen rond over wat "goed" en wat "beter" en vooral "SNELLER" is.

Hele volksstammen rijden rond met bulten pk's extra onder hun kap (althans volgens hun zelf) door een open luchtfilter te monteren, katje leeg te slaan, ander einddempertje te monteren, etc.

En NIET te vergeten die o zo belangrijke spoilers........

[url=http://img258.imageshack.us/my.php?image...][url]http://img258.imageshack.us/img258/882/a...[/url][/url]



Geen van deze mensen gaat dan achteraf zeggen dat het weggegooid geld was.

Men is kennelijk bereid (veel) geld te betalen voor een illusie.

Nou ja, Hans Klok is er in ieder geval rijk mee geworden, hahahahaha![/quote]
pfffff moeilijk mannetje met teveel tijd

boogie1379 0

16 jaar

[quote=boogie1379][quote=Santa][quote=Marcel Klein]
Zeker niet bij stilgestaan dat het ook mogelijk is dat ik in andermans auto's heb gereden uitgevoerd met een vast vliegwiel? En ja, allemaal in een G4 met dezelfde motor als die van mij.[/quote]
Wel degelijk bij stilgestaan, maar alleen ff de vinger op de gevoelige plek gelegd omdat je "verzuimd" hebt te vermelden dat je uit ervaring sprak.
Gewoon ff een maniertje om zaken ff duidelijk te stellen, Marcel.. ;)

Er gaan al meer dan voldoende papegaaien-verhalen rond over wat "goed" en wat "beter" en vooral "SNELLER" is.

Hele volksstammen rijden rond met bulten pk's extra onder hun kap (althans volgens hun zelf) door een open luchtfilter te monteren, katje leeg te slaan, ander einddempertje te monteren, etc.

En NIET te vergeten die o zo belangrijke spoilers........

[url=http://img258.imageshack.us/my.php?image...][url]http://img258.imageshack.us/img258/882/a...[/url][/url]



Geen van deze mensen gaat dan achteraf zeggen dat het weggegooid geld was.

Men is kennelijk bereid (veel) geld te betalen voor een illusie.

Nou ja, Hans Klok is er in ieder geval rijk mee geworden, hahahahaha![/quote]
pfffff moeilijk mannetje met teveel tijd[/quote]
Een heel goed voorbeeld, hij heeft nog gelijk ook..................... Want zo gaat het.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=boogie1379]pfffff moeilijk mannetje met teveel tijd[/quote]
"Wie hard(er) werkt, houdt tijd over......"

Gelukkig besteed IK mijn tijd NIET aan het sturen van scheld-mailtjes, Boogie1379!
Dat laat ik graag aan jou over......

De waarheid is nu eenmaal hard en doet wel eens pijn. Ik hoop van harte dat al die pk-verhogende ingrepen bij JOUW bolide dan maar WEL werken zodat je status binnen de Pet-groep gehandhaafd kan blijven.

Santa 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.