auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Caddy: Grote onderdruk in dieseltank

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 tdi

Hallo,

Sinds ik deze Caddy een 2 tal weken heb viel me bij het tanken op dat er bij openen van de tankdop een enorme onderdruk aanwezig is in de brandstoftank.
Ik vraag me af of dit normaal is of dat er een beluchting op de tank hoort te zitten?
Kan me zo voorstellen dat de motor bij flinke onderdruk geen brandstof meer geleverd krijgt?

Geplaatst door

prietje (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de beluchting verstopt geweest zou zijn was de tank wel geimplodeerd. Kijk eens hoe hij er uit ziet bij bijna lege tank.

Vooralsnog verder niet ongerust zijn.

Ik begrijp niet wat het nut moet zijn om zulk een onderdruk in een brandstoftank te creëren??

Als je de dop eraf draait hoor je echt een zuigwind op gang komen.

Lijkt mij alleen maar averechts werken op het normaal/stabiel functioneren van een brandstofsysteem...?

prietje 0

13 jaar

Veligheid en milieu voorschriften: Alleen als de druk echt te laag is laat het systeem een beetje lucht toe. Ook bij overdruk (bv door de zon)wordt een zelfde soort klep toegepast. Er is nu veel minder wissel tussen brandstofdampen en buitenlucht. Nog even en bij de pomp lever je een zelfde hoeveelheid damp in als je brandstof tankt. en de pomphouder gebruikt jouw damp om het volume in zijn tank te compenseren. Later zal de tankauto de 24.000 liter brandstof weer ruilen voor 24.000 liter damp. Bij het brandstof depot van de benzinemaatschappijen en in pernis werken ze al zo.

Dacht ik het niet.... weer die groene maffia die blijkbaar zelfs tot in mijn dieseltank reikt. Grrr.

Maar eh? hoe kan ik damp inleveren op het tankstation als ik al met een vacuüm kom aanrijden?

En wat moet dat vacuüm doen dat daarmee de veiligheid omhoog zou gaan?

Diesel dampt toch ook helemaal niet zoveel van zichzelf opdat het zich loont die damp af te vangen?

Ik vind het allemaal veel en veel te ver doorgeschoten maatregelen die ondertussen meer schade en ellende veroorzaken dan dat ze oplossen.
Morgen ga ik op zoek naar die beluchtingsklep en zal hem moedwillig onklaar maken.

Ook zal ik de EGR klep eruit halen en afdichten.

Heb het echt helemaal gehad met alle milieuterreur in dit land.


Roetfilter en kat ga ik er ook onderuit slopen.
Het blijkt nl. dat je door het roetfilter een veel hoger brandstofverbruik hebt.

prietje 0

13 jaar

@prietje:
Indien u wilt reageren op de laatste reactie, kunt u dit het beste doen in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar “antwoord direct” boven staat en liever niet via de button “citeren”.
Het herhalen van de laatste reactie heeft veelal geen toegevoegde waarde.

moderator 0
badge

13 jaar

[quote=prietje]Roetfilter en kat ga ik er ook onderuit slopen.
Het blijkt nl. dat je door het roetfilter een veel hoger brandstofverbruik hebt.[/quote]
weet niet of dat wel zo slim is
je zal hoogst waarschijnlijk dan ook in het motermanagement aan de gang moeten

erik007 0

13 jaar

[quote=prietje]Ook zal ik de EGR klep eruit halen en afdichten.[/quote]
Wordt door de mototelectronica niet getolereerd......

[quote=prietje]Roetfilter en kat ga ik er ook onderuit slopen.[/quote]
Dat kan dan in 2012 nog wel eens een probleem met de apk opleveren.......

moderator 0
badge

13 jaar

Waar kan ik deugdelijke technische info vinden over deze auto?
Is die ergens te downloaden?

Dit is nl. een vereiste om al die ingebouwde waanzin ongedaan te maken.

Moderator, heb je het over de APK 2.0 waarbij garages de computer moeten gaan uitlezen?

Staat de EGR ook in verband met de computer??
Ik dacht dit was een puur op druk gestuurde klep?

prietje 0

13 jaar

Koop een Caddy uit 1985 en leef je uit........

Kun je ook nog slaolie erin mieteren........

Santa 0

13 jaar

Nee, ik heb mijn oude Caddy weg gedaan vanwege de enorme roestvorming overal aan die auto.



Maar effin, waar kan ik een deugdelijk technisch/werkplaatshandboek vinden voor deze auto?
Heb er al een tijdje op gegoogled maar nergens iets kunnen vinden, geen Haynes, geen Kosmos, niks.

prietje 0

13 jaar

[quote=prietje]Dit is nl. een vereiste om al die ingebouwde waanzin ongedaan te maken[/quote]
Is niet zomaar ongedaan te maken hiervoor zal de software moeten worden aangepast.
Weet waar je aan begint.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Als het enige probleem de onderdruk in de tank is? waarom dan van alles ondernemen om de auto minder milieu vriendelijk te maken?

De onderdruk klep zorgt voor maar een beetje drukverlaging. Als de tank leeg is zit er best nog veel damp in de tank. Daarnaast ook diesel kan behoorlijk stinken. Door de afdichting heb je daar ook geen last van als je de auto in de winter in je verwarmde garage stalt.

De tweede reden voor een hermetisch afgesloten tank is het voorkomen van uitstroom van brandstof na een koprol met de auto. En niet alleen om het milieu te sparen, maar vooral om een brand te voorkomen, welke meestal fataal is voor de inzittenden.

En dan nog dit. Vergelijk de auto van nu met eentje 40 jaar terug. De wetgevers in diverse landen hebben voor een groot gedeelte voor alle verbeteringen gezorgd. Het stellen van eisen aan de kwaliteit van het uitlaatgas heeft ervoor gezorgd dat de huidige motoren veel langer mee gaan. OA de APK heeft ervoor gezorgd dat de bevestigingen vab de wiel ophanging niet meer zomaar afscheuren op wegrotten. En zo kan ik nog wel een uur doorgaan.


[quote=prietje]Dacht ik het niet.... weer die groene maffia die blijkbaar zelfs tot in mijn dieseltank reikt. Grrr.

Maar eh? hoe kan ik damp inleveren op het tankstation als ik al met een vacuüm kom aanrijden?

En wat moet dat vacuüm doen dat daarmee de veiligheid omhoog zou gaan?

Diesel dampt toch ook helemaal niet zoveel van zichzelf opdat het zich loont die damp af te vangen?

Ik vind het allemaal veel en veel te ver doorgeschoten maatregelen die ondertussen meer schade en ellende veroorzaken dan dat ze oplossen.
Morgen ga ik op zoek naar die beluchtingsklep en zal hem moedwillig onklaar maken.

Ook zal ik de EGR klep eruit halen en afdichten.

Heb het echt helemaal gehad met alle milieuterreur in dit land.


Roetfilter en kat ga ik er ook onderuit slopen.
Het blijkt nl. dat je door het roetfilter een veel hoger brandstofverbruik hebt.[/quote]

ik ben wel een beetje klaar met deze prietpraat.....er is nu wel duidelijk geantwoord op dit 'technische probleem' en aangezien je nog niet met een sokkentang je vuldop hoeft los te draaien en te verwijderen vindt ik deze bijdrage..... Gesloten...

Gr
Mercury, moderator problemcar.

Mercury 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.