Omdat ik met de zoek funtcie het niet echt kan vinden plaats ik zelf maar even een berichtje.
Ik ben in het bezit van een vw golf 3 GTI 2.0l 8v. agg motor
met 207.000km op de teller en heb het volgende probleem,
Als ik smorgens (koude motor) weg rij en de auto komt op tempratuur (water)
dan wil het wel is gebeuren dat ie 1x eenmalig terug valt in het toerental
als ik voor een stoplicht sta slaat ie dan af.
bij dit werd mij geadviseerd om het watersensor te vervangen (sensor met 4 draden)
dit heb ik gedaan maar doet het nu nog, wat kan dit zijn?
het gebeurt niet elke dag ,maar is wel erg vervelend.
Als de auto op tempratuur is en zit hem ene beetje op z'n donder dan houd hij is
heb de auto laten uitlezen en gaf die de code 00537 na dit gewist te hebben dee die het weer goed
maar na ene paar dagen hou die weer in wat kan dit zijn? en kan dit een orzaak hebben met
het probleem wat ik hier boven al genoemt hebt?
ik heb bij de auto al het volgende recent vervangen:
bougie's
bougie kabels
luchtfilter
olie filter
rotor
rotorhuis
problemen waar ik zelf aan denk:
- Lambda-sonde
- Toerentalsensor (als ik die heb geen idee waar dit zit)
- Krukaspositiesensor (als ik die heb geen idee waar dit zit)
ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groete Ferdinand
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toerentalsensor is een andere naam voor krukaspositie-sensor maar die veroorzaakt deze fout niet.
Lees dit eers maar eens: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00...
inmiddels heb ik de labda-sonde vervangen en houd die niet meer in,
maar probleem dat als de motor op tempratuur komt (warm meter 90 graden aan geeft)
slaat ie 1x terug in toeren net of die ff geen vonk heeft ofzo....
wat zou dit kunnen zijn???
14 jaar
Heb je de sonde vervangen door een origineel exemplaar ?
Ik zit met een soort gelijk probleem,
Zo ongeveer alles al nagelopen en steeds de fout 00561 en 00537 erin, betreft wel een VR6 maar merk er verder helemaal niks van..
Staat je storing er nu ook nog in na het vervangen van de lambda ? Kijk eens in je meetwaardeblokken en plaats eens de getallen van de lambda, dan kunnen we wellicht iets vergelijken met elkaar.
Zie mijn topic,
Even omlaag scrollen :
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
14 jaar
ik heb een lanbda gekocht van ngk deze past gewoon en zit ook gewoon een pas klaare stekker aan vaan mij type auto.
(ik werk zelf bij brezan en hoor van bedrijven dat dit merk goed is)
je hebt ook universele lanba-sensoren
na deze vervangen te hebben heb ik geen fout codes meer...
en z'n meting heb ik niet laten doen auto loopt verder wel goed.
ik heb nu alleennog het probleem dat:
als me auto op bedrijf tempratuur komt (koelwater 90 graden word) meter net in het midden staat
dat hij dan soms een keer terug slaat in toeren (stationeer , of bijv. 2000tpm)
soms doet ie het wel soms niet heel vaag....
als ie het doet is het maar 1 x.
14 jaar
Kan ook in de ontsteking zitten dat overslaan af en toe..
Maar je lambda is dus wel een immitatie en geen originele, daar zijn vaak een hoop problemen mee, ze werken niet, ze werken niet naar behoren, en ga zo door..
Even afachten..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar