close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Inhouden Motor Passat Tdi

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 Tdi

Hoi , sinds enkele dagen houdt de motor in tegen de 2000 toeren. zo tegen de 2500 toeren komt de turbo er weer bij en is er niks meer aan de hand. Dit merk ik het meest in de 1e en 2e versnelling . Ook als de turbo er weer bij komt zie ik in de binnenspiegel dat er eventjes veel meer rook uit de uitlaat komt .

Kan het aan de dieselfilter liggen .. Heb zelf al 60000 km gereden met de auto en ik weet niet hoeveel de vorige eigenaar er mee heeft gereden.
Filter wordt begin volgende week vervangen .

Passat 1.9 Tdi 130 pk, bj 2002

Geplaatst door

Mr_Roschie (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zou kunnen zou zeggen wacht eerst het vervangen af en kijk dan helpt dat niet dan uitlezen en rijden met de testkast om de turbodruk en de lmm tecontroleren.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Hallo Jan .. Lmm is een klein jaar geleden vervangen .
Kan die op zo`n korte tijd stuk gaan ?

Groetjes Ron

Mr_Roschie 0

13 jaar

Ron

ik denk niet dat het probleem gezocht moet worden in de lmm.
Gezien je spreekt van extreme roetuitstoot verdient de EGR-klep nu eerst de aandacht.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Hoi Paul,

Moet ik de egr klep eerst eens reiningen of moet er een nieuwe op ?
Is deze makkelijk er af te halen ..

Groetjes Ron

Mr_Roschie 0

13 jaar

Ron

Problemen met de EGR klep is en blijft een hot item....
Beter zou zijn de EGR voorgoed uit te sluiten d.m.v een plaatje, dit voorkomt tevens problemen voor de toekomst.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Paul,

Het buisje heb al eens verwijderd en plaatjes erop gezet.
Had alleen de gaatjes niet dichtgemaakt zodat alles lekker onder de olie kwam.
Op een gegeven moment kreeg ik bij 100 km/u dat de turbo wegviel en niet vooruit te branden was..
Auto uitzetten en weer starten en probleem was weg ..
Ik toen heb het buisje er weer eens tussen gezet en nu geen problemen meer bij die 100 km/u.
Is toch vreemd ..
Heb vanmiddag de egr klep eraf gehaald en schoongemaakt .
Daarna gaan rijden maar het probleem is er nog . Wel niet zo erg meer .

Waar moet ik nu aan gaan denken ?
Dieselfilter wordt sowieso begin deze week vervangen.


Groetjes Ron

Mr_Roschie 0

13 jaar

[quote=Mr_Roschie]Waar moet ik nu aan gaan denken ?[/quote]
Vaak en in dit soort gevallen beginnen we met het maken log...., dit gebeurt al rijdend.
Binnen 10min weet je waar de schoen knelt en verkrijg je zo een zoekrichting.

Allemaal niet zo spannend dus......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Oke Paul,

Ik wacht effe af totdat die nieuwe filter erin zit en anders maar een log maken.
Weet je misschien iemand in de buurt van Roermond die dat kan ? Niet de VW dealer graag .

Groetjes Ron

Mr_Roschie 0

13 jaar

Ron

Indien de auto normaal z'n onderhoudbeurten krijgt waarbij ook de filters worden meegenomen heeft het opnieuw vervangen van een brandstoffilter geen enkele zin.
op de vraag of ik misschien iemand in de buurt van Roermond die dat kan ? Antwoord = nee, maar misschien kan googlen uitkomst bieden.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Paul .. probleem is opgelost .
zat een scheurtje in de turboslang ..die wat van de turbo naar de carroseriebalk loopt..
bedankt voor het meedenken.

groetjes Ron

Mr_Roschie 0

13 jaar

Ron

Dank voor de feedback

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.