Beste leden,
Nu mijn turboproblemen zijn opgelost heb ik nog een probleem die wel erg vervelend is.
De instrumentenpaneel en de airco resetten zich vanzelf terwijl de auto loopt. De electriciteit valt weg en komt eigenlijk vrij snel weer terug. Elke keer dat ie terugkomt piepen de waarschuwingslampjes net als je bij de start ook krijgt. Dus stel, mijn ruitewisservloeistof is te laag, dan brand en piept bij het starten de desbetreffende lampje.
Als tijdens het rijden dus de elektra wegvalt en weer terugkomt brandt wederom de ruitewisserlampje. Er gaan geen extra lampjes of iets dergelijks branden.
Gelijktijdig merk ik dat de climatronic is gereset. Stel dat ik het op econ en 22 graden heb staan, is ie na de reset naar AUTO 18 graden gegaan bijv..
Nog een andere probleem is dat de boardcomputer gaat 'hangen'. De knopje op de rechterhengel waarmee je kunt bladeren door je boardcomputer doet het de eerste druk wel, als je dan nog een keert drukt wil het niet meer. Dan is ie als het ware vastgelopen. En zo na een tijd kan het wel weer.
Help help help
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Staat toevallig dan je klokje ook weer op nul of je dagteller?
Zoja dan hoofd voedingsspanning probleem en zo nee dan ga ik denken aan je contactblokje achter contactslot die tijdens rijden contact 15 (dus de geschakelde plus) uitzet. Lees hem anders ook even uit en kijk wat er in staat, of wis het eerst (miss heb je zelf storingen gecreeerd ivm vervangen van turbo) en ga dan rijden en dan als het weer voorkomt weer opnieuw uitlezen, dan heb je verse storingen in het geheugen staan.
Beste Ricky,
Ja de klokje en de dagteller staan dan inderdaad op nul. Airbag lampje brandt nu continu. De verlichting van het instrumentenpaneel en climatronic vallen geregeld uit en komen weer terug. Vandaag is ook de toerenteller en de snelheidsmeter op tilt gestaan en het helemaal niet gaan doen. En weer tijdens het rijden doet alles het ineens weer. Van het instrumentenpaneel ontbreken soms delen van cijfers op het digitale scherm. En dan weer zijn ze terug. Dan valt alles uit en komt alles weer terug met alle lampjes die piepen alsof ik de auto opnieuw start.
De problemen lijken erger te zijn geworden dat ik gedurende de problemen met de turbo tijdens het rijden de contactsleutel uit en aan heb gezet. Na zo'n actie is de airbaglampje blijven branden. En toch had ik dit probleem ook voordat er een probleem was met de turbo. Maar toen ging zelden een keer de verlichting van het instrumentenpaneel een keer uit en zeer snel weer aan. Nu duurt het dus soms minuten of vele malen langer en veel meer problemen.
Als het een hoofd voedingsspanning probleem is, waar moet ik het zoal zoeken? Bij de accu? Of zekeringen? Relais?
13 jaar
Ik moet corrigeren dat de airco niet reset. Alleen de verlichting gaat uit. Maar vanmorgen was het helemaal raak. Ik moest mijn dochtertje naar de creche brengen en druk druk druk. Stap in de auto, start de auto, na 1 seconde weer vanzelf uit. Wel 10 keer geprobeerd, 10 keer hetzelfde. Toen heb ik de massakabel van de accu eraf gedraaid. Een kwartier later er weer opgezet. De auto gestart. Nu start ie wel weer en blijft lopen, maar wederom allerlei alarmbellen, signalen op het instrumentenpaneel. Spookt het??
13 jaar
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 EH
Component: 1,9l R4 EDC G400SG 1280
Coding: 00005
Shop #: WSC 00430
WVWZZZ3BZ1P086416 VWZ7Z0Y3148522
5 Faults Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller
P1635 - 35-10 - - - Intermittent
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-10 - - - Intermittent
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D56
Coding: 04255
Shop #: WSC 00028
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 H
Component: CLIMATRONIC B5GP 0002
Coding: 17000
Shop #: WSC 00028
3 Faults Found:
01273 - Fresh Air Blower (V2)
35-10 - - - Intermittent
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
49-10 - No Communications - Intermittent
01341 - Control Module in Instrument Panel On Comfort CAN (J285)
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 909 605 B
Component: 0A AIRBAG VW5 04 0006
Coding: 12353
Shop #: WSC 00028
No fault code found.
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 920 825 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V12
Coding: 05125
Shop #: WSC 00291
WVWZZZ3BZ1P086416 VWZ7Z0Y3148522
No fault code found.
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 00028
No fault code found.
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 0Z Komfortgerát HLO 0001
Coding: 00259
Shop #: WSC 00028
2 Faults Found:
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
49-10 - No Communications - Intermittent
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
End -------------------------------------------------------
13 jaar
Ik heb wel zo iets met de verlichting in de tellerunit wat pas optreed als ik mijn koplampen op zijn hoogste stand(3) zet
13 jaar
Ik weet niet zeker of dit het bij jou is maar ongeveer links onder de vloermat op de bestuurdersplek loopt een dikke kabelboom met een aantal massa en plus punten waarbij een aantal draden aan elkaar zitten gesoldeerd, heb wel vaker gehad dat deze zijn losgeraakt door waterlekkage en zelfs dat de isolatie van de draden half weggerot waren en dan krijg je hele rare storingen.(is een 3B Passat kwaal)
Wat je eigenlijk eens zou moeten doen is de dorpellijst linksvoor deels verwijderen (recht en voorzichtig en toch best hard omhoog trekken) en dan met je hand onder de bekleding voelen op de vloer, als het daar nat is dan kan het heel goed zijn dat daar wat fout zit.
P.s. als het nat is dan ook die zwarte box openen want daar zit je comfortmodule in en die zal dan ook wel aan het zwemmen zijn.
Dat zal ik dan eens doen Ricky. Linksachterportier druppelt volgens mij bij de onderkant langs de rubber water naar binnen.
13 jaar
Onder de bestuurdersstoel op de vloer is het kurkdroog. Ogenschijnlijk geen corrosie e.d. Ook binnen de behuizing heb ik gekeken. Droog.
Kan het iets met de contactslot te maken hebben?
13 jaar
Na een poosje weggeweest te zijn op problemcar.nl hierbij weer mijn bijdrage:
Instrumentenpaneel heb ik uitgebouw. Deze naar een autoelectronicabedrijf in Almelo opgestuurd. Dat ding was volgens hun stuk en kon niet gerepareerd worden.
Ik heb toen overwogen om een van de sloop te halen (nogal prijzig) of nieuw ook prijzig 360,-. Ik heb toen een nieuwe gehaald. Laten inlezen bij de VW-dealer in Almelo.
Auto start weer als vanouds.
Bedankt voor jullie comments..
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar