close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : Kachel probleem Golf II GTI 16v KR (bj. 1988)

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 GTI

De kachel van mijn golf werkt sinds kort niet meer goed. Zodra de motor warm begint te worden werkt de kachel gewoon. Pas wanneer de motor helemaal op bedrijfstemperatuur is stopt de kachel geleidelijk met warme lucht blazen, totdat er alleen nog maar koude lucht uitkomt. De waterpomp werkt gewoon goed en er zit geen lucht in het systeem.

Zodra de motor weer wat afgekoeld is en ik de auto weer start heb ik weer even warme lucht todat ik weer op bedrijfs temperatuur zit.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn>?

GR Rik

Geplaatst door

vwrik (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt wel een probleem met de doorstroming, worden de slangen van de radiateur ook keihard ?

Als de waterpomp in orde is en er geen lucht in het systeem zit, kan ook de koppakking het probleem veroorzaken ( Druk in koelsysteem ) maar word de motor ook warmer dan normaal ?

Heb je nog 2 vernauwingen in de kachelslangen zitten ? ( 1 alu en 1 plastic stuk ) Je ziet ze onder de motorkap zitten, daar waar de slangen naar binnen lopen..

Gebruik eens de zoekfunctie, het is laatst nog voorbij gekomen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Zit er een modificatie gemonteerd in de kachelslangen t.h.v. het schutbord onder de motorkap?
Zo ja, deze verwijderen of het binnenwerk er uit slopen.

moderator 0
badge

14 jaar

Dat is wat ik ook bedoelde Moderator,

Maar ik twijfel of deze er ze nog tussen heeft, gezien het bouwjaar..

stefan84 0

14 jaar

Sorry Stefan, zag ik later ook.....

moderator 0
badge

14 jaar

[quote=stefan84]Lijkt wel een probleem met de doorstroming, worden de slangen van de radiateur ook keihard ?

Als de waterpomp in orde is en er geen lucht in het systeem zit, kan ook de koppakking het probleem veroorzaken ( Druk in koelsysteem ) maar word de motor ook warmer dan normaal ?

Heb je nog 2 vernauwingen in de kachelslangen zitten ? ( 1 alu en 1 plastic stuk ) Je ziet ze onder de motorkap zitten, daar waar de slangen naar binnen lopen..

Gebruik eens de zoekfunctie, het is laatst nog voorbij gekomen.

Gr Stefan[/quote]
Motor wordt niet warmer dan normaal...

Heb die 2 vernauwingen er WEL inzitten. Zal eens kijken of ik het binnewerk eruit kan halen zoals moderator zij.

Alvast bedankt in ierder geval

vwrik 0

14 jaar

Wat noem je bedrijfstemp ? De meter moet mooi in het midden staan..

Je kunt het binnenwerk eruit halen, of de vernauwingen compleet weghalen en de slang verbinden met een pijpje..

Als hij koude lucht blaast, moet je eens voelen of de slangen van de kachelradiateur warm zijn, daar bij het schutbord.

stefan84 0

14 jaar

Vernauwingen met veel pijn en moeite eruit gesloopt, vooral uit dat aluminium stuk viel niet mee.

Kachel werkt weer als een zonnetje.

Bedankt!

vwrik 0

14 jaar

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.