auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II: Slaat bij koude start soms moeilijk aan en snaar piept

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600cc

Beste problemcar mensen,

Ik heb een glof II diesel zoals hierboven bekend. Sinds het iets kouder is slaat de wagen soms wat slecht aan. Het is niet zo dat hij niet gloeit want het is niet altijd zo en met name als hij niet in de wind heeft gestaan 's nachts dan start hij wel goed in een keer. Heb dit een eerste keer gehad toen ie een week stil stond en een tijd niet meer maar nu het dus kouder wordt doet ie het vaker maar zeker niet altijd.

Als hij niet start dan moet ik doorstarten tot hij aan lijkt te slaan. als ik dan direct gas geef lijkt het erop te lijken dat het pendaal niet helemaal ''werkt'', of dat hij verzuipt als ik even wacht en dan gas geeft heb ik geen problemen meer.

Ook moet ik erbij vermelden dat hij dit eigenlijk een beetje doet sinds de tijd dat ook de snaar wat piept. Dit kan toeval zijn maar mischien ook dat bij het starten de snaar soms geen ''grip'' heeft zodat ie net die laatste ''zware'' slag niet kan maken.

heb er zelf niet echt verstand van maar zit er wel al een tijdje over te denken en dit is wat ik er van maken kan?

Jullie een idee?

mvg

Laurent twint

Geplaatst door

laurenttwint (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laurent

Het slecht starten kan verschillende oorzaken hebben..Denk aan een slechte accu ( motor draait niet snel rond ) de gloeiers ( Misschien 1 of meerdere kapot ), Retourslangetjes van de verstuivers slecht/poreus/kapot, Aan en afvoerslang van diesel controleren ook bij de filter!

Er mag geen slang lekken,kapot zijn en daar valse lucht aantrekken, dat kun je ook zien als er luchtbellen in de afvoerslang zitten..

Al zou de V-snaar eraf zijn, dan start hij nog perfect, deze heeft niks met starten te maken en drijft enkel je waterpomp en dynamo aan.

Het even niet reageren op het gaspedaal kan ook aan de brandstofpomp liggen, Zie je andere topic over dieselstank,

Om een lang verhaal kort te houden, controleer eerst of er lekkage aan de pomp is, als dit het geval is verklaart dat waarschijnlijk beide problemen!Dus de stank die je binnen ruikt en het eventueel slecht starten.

Praten we trouwens over een TD of turboloze diesel ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

We praten hier over een turboloze diesel.

Oke ik snapdat die snaar daar niets mee te maken heeft,en ik zat vanochtend idd ook te denken dat als je die stank ruikt en er dan iets lek is dat er dan valse lucht aangezogen kan worden. Ik ga het even bekijken en hou je op de hoogte...

BVD

Mvg Laurent Twint

laurenttwint 0

15 jaar

Maak even de motorkap open en kijk hier of hij nat is bij de pomp..Meestal lekken deze op de plaats van de pijl ( gashendel )

[url=http://img30.imageshack.us/i/72571607.jp...][img]http://img30.imageshack.us/img30/8875/72...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Beste Stefan,

ja daar lekt hij diesel, zoals ik al had gepost bij het ander topic. hardstikke bedankt.

mvg

laurent

laurenttwint 0

15 jaar

Laurent

Je kan als je handig bent dat zelf vervangen..

Maar dan moet je wel weten wat je doet, het m6 moertje in het midden van de gashendel moet je los draaien, dan kun je de hendel eraf halen, aan en afvoer van diesel los halen, gaskabel uithaken en beugel verwijderen, roetstop helemaal naar buiten draaien om het te vergemakkelijken, als je dan de 4 inbusboutjes los draait, boven op de pomp, dan komt het deksel los, je moet het deksel eraf halen, om het koperen busje + O-ring te vervangen ( Kosten nog geen € 15,- ) maar hij moet net zo in elkaar gezet worden als dat je hem eruit haalt..er staan wat markeringen op ( bij het moertje ) en als hij niet goed in elkaar gezet word heb je kans dat hij start maar niet op het gas reageerd, of dat je de motor start en hij volgas begint te lopen zonder dat je wat doet..en dat kan gevaarlijk zijn.

Een andere pomp kopen is dus niet nodig want hij is 'makkelijk' te repareren.

Dan zul je ook wel van je problemen af zijn.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Beste mannen,

Je raad het niet maar 11 december stond ik in de ochtend stil met de golf... ver van huis (100Km) en zonder gereedschap...

De startmotor liep wel maar de motor wilde niet aanslaan, echter gaf deze af en toe wel een "brrrr..." Door het vele starten was de accu ondertussen leeg geraakt en het vroor.

Ik de vorige eigenaar van de wagen gebeld die automonteur was. Deze wilde hem wel maken en die zei direct: het is de stopknop voor de diesel toevoer. Alleen ik moest nog wel even thuis zien te komen met de wagen. Mijn broer met de auto gekomen en de wagen naar huis gesleept. Thuis aangekomen was mijn monteur ook al ter plaatse met een nieuw stopknop.

Even een bakje koffie en aan de slag in de kou en ondertussen donker. Half uurtje later was de snaar opgespannen die voor de piep zorgde en was het onderdeel vervangen. Ik ben tot nu toe (vroor vanochtend -7) van alle ellende af alleen stinkt de kachel nog heel licht naar de diesel maar dat is morgen aan de beurt in de garage..

Hartlijk dank voor de hulp en vakkundige tips.

MVG

Laurent Twint

laurenttwint 0

15 jaar

Kijk eens aan Laurent,

Hou ons even op de hoogte.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hallo.

De 'stopknop' waarover hier gesproken wordt, betreft dat het magneetventiel op de pomp? Zo ja, hoe kan dit er dan voor zorgen dat hij 'slecht' start zoals de topicstarter aangeeft? Als deze kapot is krijgt hij toch helemaal geen brandstof meer en zal hij dus ook helemaal niet meer starten in plaats van 'slecht'?

Gr. Michiel

abima 0

15 jaar

Michiel

Klopt precies hoe je het zegt..

Hij kan wel gelekt hebben, waardoor je al snel valse lucht krijgt + diesel stank zoals TS al aangeeft, waarschijnlijk is het dat dus geweest..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.