close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Klapperende voorzijde

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T

graag wil ik het volgende voorleggen waar ik eigenlijk niet meer uit kom.

Ik heb een VW Passat 3BG Variant 1.8T uit 2002
Onlangs heb ik een verlagingsset gemonteerd van Koni, de koni sportkit 40/40

Nu die verlaagd is hoor ik dat de auto aan de voorzijde, vooral linker kant, een klapperend geluid maakt, met name als ik een drempel over rijdt ( bij neerkomen van de drempel ), of over een hobbelige klinker weg rijdt.

Het volgende heb ik al gedaan:
*Beide zijde de bovenste draagarmen vervangen

Het volgende word zaterdag gedaan:
*Stabilisators beide kanten vervangen

De auto heb ik nog niet laten uitlijnen !!

Ik vraag mij af of het wel aan de onderste draagarmen zal liggen, ik heb hierbij mijn twijfels.

Graag hoor ik van jullie of jullie de oplossing voor mij hebben waar het aan zou kunnen liggen

Geplaatst door

redneck74 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je enkel de schokdempers vervangen of ook de veren?

je kan nakijken of de veerpootlagers nog in orde zijn.

dit zijn de grote rubbers in de vleigels waar de schokdemper in vast zit.

kdtvh 0
badge

12 jaar

Koniset is een complete set, veren en schokbrekers.

redneck74 0

12 jaar

dan zou ik toch nog even de rubbers nakijken + de uitlijning laten nakijken is sowieso wel een goed idee denk ik.

kdtvh 0
badge

12 jaar

zou het ook alleen aan de uitlijning kunnen liggen ?

redneck74 0

12 jaar

[quote=kdtvh]je kan nakijken of de veerpootlagers nog in orde zijn[/quote]
Veerpootlagers zijn niet aanwezig.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

als er geen veerpootlagers aanwezig zijn, waar kan het dan aan liggen. wat ligt het meest voor de hand ?

redneck74 0

12 jaar

een geluid is moeilijk te beoordelen achter een scherm. wat is klapperen?

een slechte uitlijning kan een soort van "ronken" veroorzaken. Als het meer geratel is, kan dit bijvoorbeeld ook van de aandrijfas komen.
een defect wiellager kan ook nare geluiden veroorzaken, misschien is deze versleten en valt het geluid nu pas op wegens de harde vering.

kdtvh 0
badge

12 jaar

[quote=P. Kelder][quote=kdtvh]je kan nakijken of de veerpootlagers nog in orde zijn[/quote]
Veerpootlagers zijn niet aanwezig.

Gr. paul[/quote]
volgens tecdoc en andere catalogi toch wel hoor Paul


[url=http://postimage.org/image/jnzxvug4f/][img]http://s11.postimage.org/jnzxvug4f/MK190...[/img][/url]

kdtvh 0
badge

12 jaar

Onderste draagarm(en) zouden speling kunnen hebben, zo op afstand niets van te zeggen.
Vergeet ook niet de onderste draagarmen in de juiste positie te zetten anders wringen de draagarmen eronder.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

het is meer een geluid dat lijkt erop alsof er iets los zit, of ergens speling op zit.
het klappen hoor ik alleen als ik over een drempel of door een kuiltje rij.

ik vind het vreemd dat ik dit voor het verlagen niet had

redneck74 0

12 jaar

[quote=kdtvh][url=http://postimage.org/image/jnzxvug4f/][url]http://s11.postimage.org/jnzxvug4f/MK190...[/url][/url][/quote]
Dit is een steunblok = geen lager.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

paul,

hoe krijg ik de bovenste draagarmen in de juiste positie, deze heb ik vernieuwd en vast gezet terwijl de hele poot onder de auto vandaan was. toen de poot er weer onder zat, moest ik al hangend de bovenste draagarmen weer in de steunen drukken, en vastmaken.
ze zijn dus onder spanning vast gezet

Onderste draagarmen heb ik nog niet vervangen

redneck74 0

12 jaar

Indien de poot eronder vandaan is zet ik in zo'n geval de bovenste armen iets hoger dan standaard, dan vastzetten.
De onderste armen : auto op een vlakke ondergrond, bout onderste draagarm lossen, auto een keer in de veren trekken, terug laten komen, bouten vastzetten.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Paul,
de bovenste draagarmen zal ik ook even lossen, en weer vastzetten. omdat ze nogal onder spanning staan.
zoals ik al aangaf heb ik de onderste draagarmen nog niet vervangen, maar ik zal jouw tip zeker meenemen.

Maar om even bij het probleem terug te komen,

oorzaak zal ik waarschijnlijk moeten zoeken in de draagarmen / stabbilisators ?? of heb jij nog andere suggesties

graag hoor ik weer van je
Gr Emiel

redneck74 0

12 jaar

[quote=redneck74]oorzaak zal ik waarschijnlijk moeten zoeken in de draagarmen stabilisator ??[/quote]
Vergeet niet... de auto = nu verlaagd ook een stuk stugger geworden het minst geringste aan slijtage van de draagarmen zul je nu sneller opmerken.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

ja dat weet ik, de passat is nu pas enkele dagen verlaagd en het probleem was direct aanwezig al toen ik de brug af reed

Ik ga zaterdag de stabbilisators vervangen, en dan kijken of het geholpen heeft. zoniet dan moet ik de onderste draagarmen dan ook maar vervangen

redneck74 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.