Volkswagen Caddy: knipperend lampje gloeisysteem >>> noodloop

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 TDI

Hoi,

Ik heb momenteel dus het probleem dat de caddy in noodloop gaat met een knipperend lampje van het voorgloeisysteem.

De wagen is nog niet uitgelezen maar ga snel een afspraak maken.

Iemand een idee welke oorzaken dit zou kunnen hebben?? Egr klep? Roetfilter??

Ik doe nochtans regelmatig lange afstanden met de wagen zodus zou hij warm genoeg moeten kunnen worden om te regeneren.

3279

Geplaatst door 3279 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

Gerd

Voertuig eerst uit laten lezen anders wordt het voor velen een raadspelletje.....

Gr. paul

3279 (0), 9 jaar geleden

De foutcodes die gevonden zijn:

U113 : Beperkte functionaliteit vanwege ontbrekende gegevens.

01044 : Regelmodule verkeerd gecodeerd

3279 (0), 9 jaar geleden

Gisteren na werk nog een lange rit gedaan en bij de tussenstop laten draaien zodat de motor toch dik 2u gereden/gedraaid heeft om hem eventueel te laten regeneren.

In die tijd heb ik ook geprobeerd de fout op te wekken. Lage toeren, hoge toeren, optrekken van heel lage toeren naar hoge toeren. Maar de fout kwam niet terug.

Dan meteen laten uitlezen waar bovenstaande fouten gevonden zijn.

Hieruit besloten dat het missschien een eenmalige fout zou kunnen zijn.

Tot van morgen dan. Op weg naar het werk op juist dezelfde plaatsen is de wagen weer in noodloop gegaan met het knipperend gloeispiraaltje. De eerste keer na ongeveer 4 km net onde de 90 graden. Contact op en af gezet. Enkele km's verder weer hetzelfde verhaal...


edit... Ook vandaag na het werk geen foutmelding meer gehad. Zou het kunnen dat het met de frissere temperaturen in de morgen rond 5u 30 te maken heeft?? En dat de fout daarom niet op treed in de loop van de namiddag en avond??

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Waar lees je hem mee uit? Krijg het idee dat niet alle foutcode's of de juiste omschrijving erbij staat. Welk regelapparaat zei die storing over ontbrekende info?
Eerste wat ik denk iets met roetfilter of druksensor maar das gissen, lees hem eens met een ander apparaat uit.

3279 (0), 9 jaar geleden

Bij de (zeer) kleine garagist hier om de hoek. Heb er niet op gelet welk apparaat het juist is waar hij mee werkt. Toch maar door de dealer laten uitlezen dan??

3279 (0), 9 jaar geleden

Van morgen weer hetzelfde voorgehad. Enkel ging de fout nu niet weg door het contact op en af te zetten,ook ging hij niet meer uit de noodloop maar ging het motormanagement lampje bij branden. Dan maar terug naar huis gereden en de wagen van de vrouw genomen en gevraagd of ze nog eens langs wou gaan bij de garagist om nog eens uit te lezen.

Daar bleken net dezelfde fouten terug te komen. het lampje van de motormanagment was wel plots weg bij het contact aan te zetten voor het uitlezen. Daar had ik wel een andere foutcode voor verwacht eigenlek.

Nu denkt de garagist in de richting van de radio of cb die ik geinstalleerd heb. Vind ik beetje raar want die (niet originele) radio zat er in toen ik de wagen kocht en de cb zit er al 1,5jaar in. Maar ik wil hem wel volgen in die gedachten gang,hij verdient dat vertrouwen. Hij heeft alles gereset en als de fout terug komt zal ik dan maar eens testen of de radio of cb deze fout veroorzaakt.

Hans4040 (330) PRO, 9 jaar geleden

Een (kleine) garagist op de hoek, die denk een storing te herstellen door het contact aan en uit te zetten, of denkt dat het door de radio of CB komt, slaat volgens mij de plank mis...
Een radio en / of CB krijgt alleen maar spanning en verder niks.
Uitlezen met de juiste apparatuur en bij de dealer of een garage met de juiste diagnose apparatuur.
Op deze manier wordt het gissen...

3279 (0), 9 jaar geleden

Ok,dan zal ik na het weekend langs de dealer rijden. Ik ga jullie raad dan maar volgen,daarom had ik tenslotte deze topic geplaatst...

Alvast bedankt voor het meedenken.

3279 (0), 9 jaar geleden

Na een week van bijna geen problemen toch weer de foutmelding en bijhorende noodloop gehad. Dus dan maar naar de VW dealer geweest. De technieker stapte in de wagen 2 minuutjes later was hij weer weg zonder een woord te wisselen. Had nochtans het gesprek opgestart door uit te leggen wat er juist gebeurd was. Nog een minuutje later zie ik hem een gesprek aangaan met de vriendelijke receptioniste en weer was hij weg. De receptioniste komt mij dan vertellen dat de egr koeler vervangen dient te worden. Met andere woorden,geen woordje uitleg of foutcode mee gekregen. Ze wist mij te vertellen dat dit wel een dure herstelling is.

Kan er iemand mij een beetje uitleggen wat de egr koeler juist is en of het kan helpen om de egr klep te reinigen??

Ook vraag ik mij af of ik niet beter de egr klep kan laten afsluiten??

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Wel onpersoonlijk inderdaad maar als hij na 2 minuten al weet dat het de egr klep is dan zou de motor ook slecht hebben moeten lopen op dat moment want het komt voor dat de egr klep open blijft staan en dan begint hij heel slecht te lopen, en om zeker te weten dat het de egr klep is haal je normaliter het pijpje op inlaat los en sluit deze even af en als hij dan goed loopt weet je het zeker. Maar heel vaak staat er ook een storing in het systeem bij problemen met de egr klep.
P.S. zelf deze klep herstellen is niet aan te raden en je komt er moeilijk bij. Is eigenlijk de egr koeler met de egr klep als 1 unit. Zit achter op blok gemonteerd en officieel moet je subframe laten zakken en roetfilter verwijderen voor je erbij kunt maar een handige monteur lukt dit zonder dit te doen.
Tja lastig voor jou als het echt zo op deze manier is gegaan..

Simeon (0), 6 jaar geleden

Hallo beste mensen,
Op dit moment zit ik op de bank bij een VW dealer. Zelfde probleem, ik was onderweg om een pomp weg te brengen. Begint na een aantal km het gloeilampje te branden, iets later springt de auto in de noodloop. Gestopt bij een tankstation om vervolgens overleg te plegen met mijn werkgever. Die zegt komt maar terug en dan kijken we even. Vervolgens met knipperend lampje maar zonder problemen terug gereden naar de zaak. Daar de auto aan en uit gedaan, probleem weg. Ik m'n weg weer vervolgd, zonder problemen. Na zo'n 40 minuten zelfde probleem, de caddy springt weer in de noodloop. Deze keer rijd ik op de snelweg en wil de auto op een gegeven moment niet harder dan 80... Daar rij je dan, wat nu? De eerste de beste afslag gepakt, daar gestopt bij een parkeerplaats, weer overleven met m'n werkgever... Nog eens proberen, dan kom je er vanzelf. Als ik weg wil rijden begint de auto helemaal te stotteren en valt hij uit. Toevallig stond ik naast de Mercedes dealer (zelf Mercedes rijder en fan) maar die konden me niet verder helpen. Wel vertelden ze me dat er verderop een VW dealer zat... Daar na 10 keer afslaan en hokken stoten uiteindelijk aangekomen. Probleem uitgelegd, werd direct geholpen. Na een halfuur kreeg ik te horen dat de egr stuk is, nu is het wel wat sneu voor mijn werkgever want hij heeft de egr drie maanden geleden laten vervangen... Maargoed, wie weet heeft iemand hier wat aan. Fijne dag allemaal en succes met alles! ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.