close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : koel probleem

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

hallo mijn koelvin draait alleen op de langzame stand en slaat te laat aan. wand het koelvloeistof komt er uit wat zal dit zijn. en kan iemand vertellen hoe dat zit met die twee standen . hoort de vin eerst langzaam te draaien en dan als de motor warmer word sneller??

Geplaatst door

floris3064 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja klopt wat je zegt..de thermoschakelaar in de radiator kun je makkelijk controleren,verbind de 2 contacten door,bv eerst links en midden,dan links en rechts..op 1 stand draait hij langzaam,op de andere snel..als je er ene hebt met 2 kabels heeft hij gewoon 1 stand.

Maar de koelvloeistof komt al uit het reservoir ? doet hij dit alleen als de motor 'te warm' word ? dit mag normaal niet gebeuren onder het rijden,dan voldoet de rijwind koeling..bij stilstaand of file rijden komt de fan in werking.

Als de kvs er zo uitkomt,en de slangen hard van de druk zijn,kan het meerdere oorzaken hebben,dus met een beetje pech ook de koppakking.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

ik heb 1 met drie kabels hij draait alleen langzaam .maar hij gaat ook te laat aan. als de meter al over driekwart staat maar het klopt dat die eerst langzaam gaat draaien en als die nog warmer word dan gaat die sneller draaien. de thermoschakelaar is goed. bedankt johan.

floris3064 0

15 jaar

wie heeft een idee het probleem is dat die alleen het maar doet op de langzame stand. hoe kan het dat die snelle stand het niet doet ??nieuwe vin. het koelvloeistof komt er alleen uit als die te warm word.

floris3064 0

15 jaar

komt hij er onder het rijden ook uit dan ? dan heeft de fan namelijk geen nut,dan volstaat de rijwindkoeling.

Haal de thermoschakelaar er eens uit en kijk wat daarop staat,er staat een temp op waarbij hij in werking gaat,dus de langzame en snelle stand.

Het metertje op het dashbord kan ook wat afwijken,anders even een digitale temp meter lenen en meten hoe warm de koelvloeistof word als hij op 3/4 staat.

stefan84 0

15 jaar

nee met gewoon rijden geen probleem. ik zal het even bekijken .ja wand eigelijk kan dit alleen maar aan de thermoschakellaar liggen .toch .wand als de meter op het dashbord niet goed was dan komt de koelvloeistof er ook niet uit dan is het een teken dat het te warm is.

floris3064 0

15 jaar

95 102
- -
84 91
dit staat op de thermoschakelaar dit is toch de inschakeltenperatuur en uitschakeltemperatuur. heeft dit ook wat te maken met die snelle en langzame stand.??

floris3064 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.